.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2025 17:45:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Porównanie Octawia 1.9 TDI vs Audi B4 1.9 TDI
PostNapisane: 07.paź.2004 20:58:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
jeżdżę od 2 tyg. Audi 1.9 TDI 1Z. Nie miałem porównania z innymi TDI więc nie miałem powodów żeby podejrzewać je np. o brak mocy. No ale jak się przejechałem 2 godz. temu Octawią (2002r; 90KM; 235 000 km) to się poprostu podłamałem. Moc od początku zakresu, lekko wgniata w siedzenia. Nie wiadomo kiedy 100 km/h. Moc czuć na każdym biegu. Nawet na 4 biegu przy 80 km/h pięknie ciągnie. Moje Audi w porównaniu do Octawi chodzi jak zwykły Diesel. W Audii moc czuć (ale i tak nie taką jak w Octawii) po osiągnięciu 2000 obr. Od czego mam zacząć sprawdzanie (świece, przewody, filtry, wtryskiwacze ???) żeby były efekty. Kórcze - jakby ktoś mógł się przejechać nim i zobaczyć czy to jakiś feler czy co ? Jestem z Siedlec. Może ktoś z okolic lub ew. z Warszawy ? Dodam że na VAG`u wyszedł tylko błąd przepływu (ciśnienia) powietrza. Czy przepływomierz może tak mulić auto ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 21:01:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Stary, jak mojemu ojcu w Pasku padł przepływomierz to go objeżdżałem swoją Astrą. Ta część (niestety często sypiąca się w grupie VW) może baaaaaardzo zmulić Ci autko.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 21:17:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
:!: Koniecznie wymienić przepływomierz. :!:

Padnięta przepływka = komputer źle zlicza ilość wpadającego powietrza = zły skład mieszanki = kijowe osiągi.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 21:23:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Quattro Pete napisał(a):
:!: Koniecznie wymienić przepływomierz. :!:

Padnięta przepływka = komputer źle zlicza ilość wpadającego powietrza = zły skład mieszanki = kijowe osiągi.

Pozdr.


ale przepływomierz wymienić czy ten czujniczek (taka mała kosteczka). W ASO Skody powiedzieli że tą małą kosteczkę (chyba nazywali to elektrozawór)

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Ostatnio edytowano 07.paź.2004 21:25:59 przez Deny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porównanie Octawia 1.9 TDI vs Audi B4 1.9 TDI
PostNapisane: 07.paź.2004 21:23:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Deny napisał(a):
jeżdżę od 2 tyg. Audi 1.9 TDI 1Z. Nie miałem porównania z innymi TDI więc nie miałem powodów żeby podejrzewać je np. o brak mocy. No ale jak się przejechałem 2 godz. temu Octawią (2002r; 90KM; 235 000 km) to się poprostu podłamałem. Moc od początku zakresu, lekko wgniata w siedzenia. Nie wiadomo kiedy 100 km/h. Moc czuć na każdym biegu. Nawet na 4 biegu przy 80 km/h pięknie ciągnie. Moje Audi w porównaniu do Octawi chodzi jak zwykły Diesel. W Audii moc czuć (ale i tak nie taką jak w Octawii) po osiągnięciu 2000 obr. Od czego mam zacząć sprawdzanie (świece, przewody, filtry, wtryskiwacze ???) żeby były efekty. Kórcze - jakby ktoś mógł się przejechać nim i zobaczyć czy to jakiś feler czy co ? Jestem z Siedlec. Może ktoś z okolic lub ew. z Warszawy ? Dodam że na VAG`u wyszedł tylko błąd przepływu (ciśnienia) powietrza. Czy przepływomierz może tak mulić auto ?


Wpadnij w niedziele o 15 na spota to ktoś coś ci doradzi mamy paru klubowiczów z silnikami Tdi. Jak tdi nie ma mocy to moze byc:
1. przepływomierz
2. zalany opałem
3. padnieta turbina

Aha dodam ze spot odbywa sie na terenie parkingu pod "Leader price" na ul. brzeskiej

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porównanie Octawia 1.9 TDI vs Audi B4 1.9 TDI
PostNapisane: 07.paź.2004 21:27:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
666 napisał(a):

Wpadnij w niedziele o 15 na spota to ktoś coś ci doradzi mamy paru klubowiczów z silnikami Tdi. Jak tdi nie ma mocy to moze byc:
1. przepływomierz
2. zalany opałem
3. padnieta turbina

Aha dodam ze spot odbywa sie na terenie parkingu pod "Leader price" na ul. brzeskiej


Ok. Spoko - przyjadę. ad.2 - na 100 % nie, ad. 3 - raczej nie bo po osiągnięciu 2000 obr czuć jak się załącza

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 21:29:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
rozumiem chodzi przepływomierz które jest na puszce z filtrem powietrza w Audi B3? taka klapka metalowa to to? :) chyba u mnie jest podobny przypadek :/ poradźcie coś Panowie jak to oczyścić, naprawić lub ile to kosztuje (używka)....

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 21:30:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Czujnik przepływu powietrza (mass airflow sensor - MAF).

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 21:33:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Quattro Pete napisał(a):
Czujnik przepływu powietrza (mass airflow sensor - MAF).

inaczej elektrozawór ? to może być to ? A jak na VAG`u odróżniają czy to przepływomierz czy ten czujnik ? zarzekali się że napewno nie przepływomierz tylko ten czujnik (elektrozawór)

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 21:55:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Quattro Pete napisał(a):
Czujnik przepływu powietrza (mass airflow sensor - MAF).


chyba AFS - Air Flow Sensor - (czujnik przepływu powietrza) ;) Ale mniejsz z tym. Jak zdiagnozować w 100 % czy to ten czujnik czy przepływomierz ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 21:57:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Quattro Pete napisał(a):
Czujnik przepływu powietrza (mass airflow sensor - MAF).


LUFTMASSENMESSER :P

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porównanie Octawia 1.9 TDI vs Audi B4 1.9 TDI
PostNapisane: 08.paź.2004 00:36:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Deny napisał(a):
jeżdżę od 2 tyg. Audi 1.9 TDI 1Z. (świece, przewody, filtry, wtryskiwacze ???)

jakie swiece? zarowe? bo chyba nie zaplonowe :):
przewody... hmmm jest ich w sumie duzo ale jesli masz na mysli WN to :peace:
1.9 tdi 90 ps vs 1.9 tdi 90 ps niekoniecznie musi wypasc tak samo.
porownaj:
-> max moment obrotowy
-> przebieg momentu obrotowego w pelnym zakresie obrotow
-> wyciagnij wnioski ;)

1Zet to stare tdi i prawie nie jezdzi ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porównanie Octawia 1.9 TDI vs Audi B4 1.9 TDI
PostNapisane: 08.paź.2004 07:24:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Bilu napisał(a):
jakie swiece? zarowe? bo chyba nie zaplonowe :):
przewody... hmmm jest ich w sumie duzo ale jesli masz na mysli WN to :peace:
1.9 tdi 90 ps vs 1.9 tdi 90 ps niekoniecznie musi wypasc tak samo.
porownaj:
-> max moment obrotowy
-> przebieg momentu obrotowego w pelnym zakresie obrotow
-> wyciagnij wnioski ;)

1Zet to stare tdi i prawie nie jezdzi ;)


pisząc o tych elementach miałem na mysli, czy ich wymiana może wpłynąć na lepszą moc silnika. Octawia ma lepszego kopa w zakresie obrotów 1400 niż ja w maxymalnym

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2004 07:31:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2004 07:15:50
Posty: 76
W moim starym autku - Hyundai Accent jak byla padnieta przeplywka, to auto raczej szarpalo niz jezdzilo. Ale wystarczylo wypiac kable od przeplywki i auto jezdzilo jak trzeba.
Podejrzewam, ze odpiecie rzeplywki w tym przypadku powinno dac jakas roznice. Z przeplywka chyba jest jak z sonda lambda, jak spierdolona, to odpiac i powinno jechac dobrze.
No ale niestety tak sie nie powinno dluzej jezdzic - wybulic sie trzeba. Ile do audicy to nie wiem, ale do Accenta placilem 1400zl (nie ma zamiennikow niestety)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2004 08:02:06 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Tomin napisał(a):
Podejrzewam, ze odpiecie rzeplywki w tym przypadku powinno dac jakas roznice. Z przeplywka chyba jest jak z sonda lambda, jak spierdolona, to odpiac i powinno jechac dobrze.

Ciekawe stwierdzenie. Odpinałeś ?

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2004 08:10:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Maridk napisał(a):
Tomin napisał(a):
Podejrzewam, ze odpiecie rzeplywki w tym przypadku powinno dac jakas roznice. Z przeplywka chyba jest jak z sonda lambda, jak spierdolona, to odpiac i powinno jechac dobrze.

Ciekawe stwierdzenie. Odpinałeś ?


wariat!

bez przepływki komputer przechodzi albo w stan awaryjny = auto się
ledwo toczy albo na jakies defaulty co oznacza tyle że jedziemy ale
do optymalnych osiagów nam jeszcze brakuje...

Deny napisał(a):
Quattro Pete napisał(a):
Czujnik przepływu powietrza (mass airflow sensor - MAF).

inaczej elektrozawór ? to może być to ? A jak na VAG`u odróżniają czy to przepływomierz czy ten czujnik ? zarzekali się że napewno nie przepływomierz tylko ten czujnik (elektrozawór)


miernik masy powietrza to nie żaden zawór!!!
po prostu mierzy ile powietrza idzie do silnika...
w starszych 1Z były z klapa spietrzająca - w nowszych (94- ) z
elementem oporowym... generalnie klapa jest pewnie mniej dokładna
ale za to bardziej niezawodna...

alexhawk napisał(a):
rozumiem chodzi przepływomierz które jest na puszce z filtrem powietrza w Audi B3? taka klapka metalowa to to? :) chyba u mnie jest podobny przypadek :/ poradźcie coś Panowie jak to oczyścić, naprawić lub ile to kosztuje (używka)....

tak to to... byłes na VAGu?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porównanie Octawia 1.9 TDI vs Audi B4 1.9 TDI
PostNapisane: 08.paź.2004 08:16:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Deny napisał(a):
jeżdżę od 2 tyg. Audi 1.9 TDI 1Z. Nie miałem porównania z innymi TDI więc nie miałem powodów żeby podejrzewać je np. o brak mocy. No ale jak się przejechałem 2 godz. temu Octawią (2002r; 90KM; 235 000 km) to się poprostu podłamałem. Moc od początku zakresu, lekko wgniata w siedzenia. Nie wiadomo kiedy 100 km/h. Moc czuć na każdym biegu. Nawet na 4 biegu przy 80 km/h pięknie ciągnie. Moje Audi w porównaniu do Octawi chodzi jak zwykły Diesel. W Audii moc czuć (ale i tak nie taką jak w Octawii) po osiągnięciu 2000 obr. Od czego mam zacząć sprawdzanie (świece, przewody, filtry, wtryskiwacze ???) żeby były efekty. Kórcze - jakby ktoś mógł się przejechać nim i zobaczyć czy to jakiś feler czy co ? Jestem z Siedlec. Może ktoś z okolic lub ew. z Warszawy ? Dodam że na VAG`u wyszedł tylko błąd przepływu (ciśnienia) powietrza. Czy przepływomierz może tak mulić auto ?


to błąd przepływki czy cisnienia?
kopci? sprawź cały dolot pod katem nieszczelności...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2004 08:31:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2004 09:19:42
Posty: 427
Lokalizacja: Polska - Niemcy :)
Witam,

A Audi B4 do 1995 i Octavia 2002 90 Ps maja takie same silniki Identyczne? jesli mowisz ze masz przy 2000 sprezarke to hmm, moj silnik 1,9 TDI 110KM 1998, zalancza sprezarke przy 1500 obrotow okolo.. wiec jak to jest ? starsze silniki mialy przy 2000?

Pozdrawiam

Simo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2004 08:33:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Simo22 napisał(a):
Witam,

A Audi B4 do 1995 i Octavia 2002 90 Ps maja takie same silniki Identyczne? jesli mowisz ze masz przy 2000 sprezarke to hmm, moj silnik 1,9 TDI 110KM 1998, zalancza sprezarke przy 1500 obrotow okolo.. wiec jak to jest ? starsze silniki mialy przy 2000?

Pozdrawiam

Simo

1500??? seryjny program? chyba Ci cie cos pomyliło...
masz wykres?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porównanie Octawia 1.9 TDI vs Audi B4 1.9 TDI
PostNapisane: 08.paź.2004 08:56:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
eomaciu napisał(a):

to błąd przepływki czy cisnienia?
kopci? sprawź cały dolot pod katem nieszczelności...


nie kopci. dzwoniłem przed chwilą i powiedziano że miernik masy powietrza OK, zwalony elektrozawór

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: