.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 14:52:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wspomaganie kierownicy - po skręcie, kierownica nie odbija
PostNapisane: 07.paź.2004 10:24:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
od ok. 3-tyg. jeżdżę Audi. Problemem (moim zdaniem) jest źle działające wspomaganie. Wygląda to tak: skrecam w prawo lub w lewo (załóżmy > lub = 90 stopni). i po wykonaniu manewru skrętu i przyspieszeniu kierownica powinna szybko wracać do pozycji 0 stopni. A u mnie tak się nie dzieje. Gdybym nie użył naturalnej siły do korekcji kierownicy do pozycji 0 stopni, samochód miałby skręcone koła cały czas. pozatym wspomaganie działa barzdo lekko (żekłbym za lekko) W poprzednim aucie (VW Polo) nie było tego (niepożądanego) :) zjawiska. Co może być przyczyną (tzn. do wymiany lub naprawy) ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Ostatnio edytowano 07.paź.2004 20:40:14 przez Deny, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 20:37:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 20:01:08
Posty: 352
Lokalizacja: Gdańsk
A czy autko nie było po dzwonie? Mogą być ujemne kąty wyprzedzenia zwrotnic. Jedź najpierw na sprawdzenie geometrii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 20:42:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Kaczor napisał(a):
A czy autko nie było po dzwonie? Mogą być ujemne kąty wyprzedzenia zwrotnic. Jedź najpierw na sprawdzenie geometrii.


dzwona nie było. rzecz w tym że miał robioną geometrię tydzień temu i żeby było śmieszniej z przed robienia geometrii nie było tego. Wymieniono przy okazji końcówki drążków kierowniczych. Co mogli spartaczyć ? dzisiaj byłem u mechanika i jak mu powiedziałem gdzie robiłem geometrię to się roześmiał ...

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 20:49:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> zaraz, zaraz z tego opisu wynika ze wszystko jest w jak najlepszym porzadku. Wspomaganie ma na celu zmniejszenie sily jaka kierujacy wklada w krecenie kolem kierownicy. Jezeli masz sprawne wpomaganie to powinienes prawie ze jednym palcem krecic kierownica gdy auto nie znajduje sie w ruchu, natomiast jak wychodzisz z zakretu powinno lekko oporowac zeby ci przodem auta nie szapnelo w jakos strone. Ty z kolei powinienes dazyc do wyprostowania toru jazdy a nie uklad wspomagania... :galy: :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 21:01:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 20:01:08
Posty: 352
Lokalizacja: Gdańsk
No tak ale kierownica sama powinna wracać do jazdy na wprost podczas przyspieszania a ręką tylko się przytrzymuje żeby zachować tor jazdy. Myślę że z geometrią jest coś nie tak. Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest odpowiedziałny za trzymanie kierunku jazdy na wprost.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 21:07:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
Kaczor napisał(a):
No tak ale kierownica sama powinna wracać do jazdy na wprost podczas przyspieszania a ręką tylko się przytrzymuje żeby zachować tor jazdy. Myślę że z geometrią jest coś nie tak. Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest odpowiedziałny za trzymanie kierunku jazdy na wprost.



-> zgadza sie, wlasnie ot o mi chodzilo - bez przyspieszania bedzie ledwo co wracala...fakt faktem ze na geometrie kolega musi jechac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 21:14:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Kaczor napisał(a):
No tak ale kierownica sama powinna wracać do jazdy na wprost podczas przyspieszania a ręką tylko się przytrzymuje żeby zachować tor jazdy. Myślę że z geometrią jest coś nie tak. Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest odpowiedziałny za trzymanie kierunku jazdy na wprost.


włąsnie o to chodzi. ręką powinno się tylko lekko przytszymywać jak wraca sobie na miejsce. a u mnie właśnie nie wraca ...

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 21:15:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Kaczor napisał(a):
Myślę że z geometrią jest coś nie tak. Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest odpowiedziałny za trzymanie kierunku jazdy na wprost.


tzn. co z tym kątem wyprzedzania zrobić ? na nowo ustawić ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 21:53:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Deny napisał(a):
Kaczor napisał(a):
A czy autko nie było po dzwonie? Mogą być ujemne kąty wyprzedzenia zwrotnic. Jedź najpierw na sprawdzenie geometrii.


dzisiaj byłem u mechanika i jak mu powiedziałem gdzie robiłem geometrię to się roześmiał ...


A gdzie robiles???

Najlepiej podobno robia w Daewoo na Terespolskiej. Ja bylem tam juz z dwoma autami i jestem zadowolony - koszt 60zł

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 21:58:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
666 napisał(a):

A gdzie robiles???

Najlepiej podobno robia w Daewoo na Terespolskiej. Ja bylem tam juz z dwoma autami i jestem zadowolony - koszt 60zł


kór.. cze - a już jechałem na Terespolską (byłem nawet umówiony). Przed wsiadaniem już do samochodu spotkałem kolegę i mi polecił na Zambrowskiej :(:

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2004 10:33:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Kaczor napisał(a):
No tak ale kierownica sama powinna wracać do jazdy na wprost podczas przyspieszania a ręką tylko się przytrzymuje żeby zachować tor jazdy. Myślę że z geometrią jest coś nie tak. Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest odpowiedziałny za trzymanie kierunku jazdy na wprost.


dzwoniłem i powiedzieli mi że Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest nieustawialny. Poradxcie czego mam wymagać od nich bo jutro jadę

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: