.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 10:12:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Benzyna w filtrze powietrza
PostNapisane: 09.kwi.2004 21:16:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
witam

podczas ostatniej wymiany oleju zmieniłem filtr powietrza. stary wydawł się być nasiąknięty benzyną, ale że nie zmieniałem go od 20-25 tys. km pomyślałem że jest tak bardzo zabrudzony itp. dzisiaj z ciekawości zajrzałem do nowygo filtra, przebieg 1500 km i zauważyłem że do połowy jest nasiąknięty benzyną!!! co to może być? co robić? poradźcie plisss

silnik 2,0E benzyna (AAD), audi 100 92rok

pozdrawiam

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2004 21:52:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
albo odmą opary benzyny idą, albo ..... cofają się z wtrysków, ale to raczej nie możliwe...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2004 21:57:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
Leo napisał(a):
albo odmą opary benzyny idą, albo ..... cofają się z wtrysków, ale to raczej nie możliwe...


pamiętaj że jesteśmy w Polsce a tu wszystko jest możliwe :D
a tak na poważnie to jest możliwe bo jeżdżę na gazie a pompka paliwa jest cały czas włączona.
jak rozwiązać ten problem??

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2004 22:02:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Opary odmą powracają. Ostatnio dolot rozbierałem i tez ciuteńke było ale tylko przy przepustnicy. Tez na gazie jeżdze, pompka wyłączona. Codziennie rano na PB i każde odpalnie też.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2004 22:09:29 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
napewno cieknie rozdzielacz wtrysku , napewno auto duzo pali i jest niezbyt zwawe .... musisz wymienic o-ring na tloku rozdzielacza wtrysku

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2004 22:17:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Hmm rozdzielacz wtrysku. A który to w V6?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2004 22:27:38 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ja mowie o AAD ... tam jest K-jetronic ...a w AAH to nie wiem jakim cudem moze filtr powietrza byc mokry od benzyny

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2004 22:33:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
W AAD to i ja wiem. Nie mówie ze filtr powietrza, tylko same gumowe "kolanko" dolotowe przy przepustnicy ma nalot o zapachu i smaku :D wahy, oleju itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2004 22:48:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2004 11:29:38
Posty: 295
Lokalizacja: Olsztyn
Cytuj:
napewno cieknie rozdzielacz wtrysku , napewno auto duzo pali i jest niezbyt zwawe .... musisz wymienic o-ring na tloku rozdzielacza wtrysku

a czy klopotliwa jest wymiana o-ringa na tloku rozdzielacza? podejrzewam to samo u siebie ... nio i jakie to koszty?

pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam ... Adam
Coupe GT '86 2.0 JS -> niestety LPG
Obrazek
Najlepszy tuning na swiecie? -> OOOO bez tuningu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2004 23:09:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
adisiwy

musisz zamontowac dodatkowy przekaznik do pompy paliwowej ,ktory po włączeniu gazu bedzie rozłączal obwod elektryczny do pompy paliwowej

a swoja droga jak ty masz zablokowane paliwo ? zaworem po miedzy pompka a rozdzielaczelm paliwa ?


pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2004 23:27:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Sprawa jest w miarę prosta. A mam nawet gdzieś fotki z tej operacji...
No więc tak:
- rozdzielacz jest skręcony trzema śrubami na płaski śrubokręt, skręcony bardzo mocno lub zwykle zapieczony,
- dostęp jest do dwóch śrub, a jedna jest schowana pod jednym z przewodów - musisz go całkiem odkręcić,
- dobierz dobrze dopasowany śrubokręt żeby nie zniszczyć śrub
- po odkręceniu delikatnie unieś górę rozdzielacza
- zobaczysz tam otwór i fazke, na której spoczywa oring (kosztuje kilka złotych), może być też przyklejony do górnerj części rozdzielacza,
- u mnie powierzchnia była utleniona i musiałem ją dokładnie oczyścić i wyeliminować wżery papierkiem ściernym
- nowy oring przykleiłem delikatnie wazeliną techniczną żeby się nie przesunął (smar odpada bo niszczy gumę)
- składasz delikatnie i dkręcasz mocno ale z wyczuciem doświadczonego mechanika
- śrubę drążoną dokręcaj nie na max i najlepiej z nowymi podkładkami miedzianymi

Czyli łatwizna :D

musze wrzucić to na stronę razem z fotkami jak znajdę :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2004 23:54:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Witam, troche mysle rozmowa idzie w złym kierunku bo..
jak każdy wie benzynka jest lotna czyli raczej długo by nie pibyła na filtrze... a zapach to i owszem estry itd... tak mi sie wydaje
następna rzecz to wiadomo ze tam puszczona jest odma i działa na zasadzie podciśnienie ciągnie z dołu wszystkie syfki i opary... a jest jakoś też tak ze "miszanka chyba moze sie cofać..." co widać właśnei na filtrze...

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2004 15:01:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
juziooo napisał(a):
adisiwy
....
a swoja droga jak ty masz zablokowane paliwo ? zaworem po miedzy pompka a rozdzielaczelm paliwa ?
pozdrawiam


przy rozdzielaczu wtrysku jest jakiś taki zawór elektryczny, który ogranicza ciśnienie na wtryskach (czy coś takiego) więc na wtryskach mam cały czas ciśnienie tylko za male aby się otworzyły (tak jakoś mi to tłumaczył gazownik)

dzięki wszystkim za odpowiedzi, będe się musiał za to wziąść po świętach

dodatkowo zgadza się że autko jest czasami niezbyt żwawe a dodatkowo gdy zapala ni zimnym to tak jakby nie na wszystki cylindry chodził, trzeba obroty tak do 3-3,5 tys podnieść i wszystko się stabilizuje

dzięki za porady

pozdrawiam

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2004 17:03:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
hej
wydaje mi sie ze kolega kefir200 trochę zle ci wytłumaczył ...
fakt tam pod rozdzielaczem jest oring ale on uszczelnia tylko dolot powietrza...
chodzi tu o oring który znajduje sie w samym rozdzielaczu (jak wspominał hans na tłoczku) i on puszczać moze paliwo...
u mnie dzieje sie chyba to samo
pozdrawiam

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2004 17:25:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Am sory :D
Dzięki za przypomnienie...w tej próbie fachowej pomocy zabrakło kilku zdań. Całą operację opiszę dokładniej na swojej stronie. I wkleję tu linka :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2004 08:07:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
Witam
Chciałem umówić się z mechanikiem, aby coś z tym rozdzielaczem poradził, jednak każdy (tzn. dwóch, u których przeważnie robię autko) powiedziało że tego się nie uszczelnia tylko wymienia. Podobno już próbowali i było dobrze na 2-3 tygodnie a potem znowu to samo. Może ktoś powiedzieć ile może taki rozdzielacz kosztować lub może ktoś jednak potrafi go uszczelnić, aby benzynka nie uciekała?

Co do wyłączenia pompki paliwa to radzili aby NIE wyłączać gdyż ciśnieniem paliwa sterowana jest klapa spiętrzająca i mogło by być nie teges :)

Pozdrawiam

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2004 18:42:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
hmm ... czytam to sobie, bo ostatnio wymienialem filtr powietrza i rowniez mialem na nim slady benzyny (sadzac po zapachu), ale tylko w miejscu umieszczonym bezposrednio pod przeplywomierzem powietrza ... hmm dziwne ... Do czego w koncu doszlismy? ... Bawic sie z tym oringiem?

P.S. Jezeli masz instalke I gen (nie wiem jaka masz), to pompa, jezeli dobrze kombinuje, nie powinna Ci byc potrzebna. Dawka gazu i tak jest sterowana recznie ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2004 07:34:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
ja zamierzam się pobawić tym oringiem jak będe miał kilka dni urlopu :)
z wyłączaniem pompki paliwa nie jest tak dobrze, gdyż jak ją wyłącze to nie ma wolnych obrotów tylko gaśnie, ajk mi to wytłumaczył mechanik ciśnienie benzyny steruje klapą spiętrzającą dlatego tak jest.

mam instalke, hm, parownik, mikser i komputer sterujący dawką gazu, więc nie wiem której to generacji. nie mogłem założyć wtrysku ze względu na wtrysk mechaniczny

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 00:32:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
juziooo napisał(a):
musisz zamontowac dodatkowy przekaznik do pompy paliwowej ,ktory po włączeniu gazu bedzie rozłączal obwod elektryczny do pompy paliwowej

Nie polecam. Oprocz tego co twierdzi mechanik kol. adisiwego, a czego nie zweryfikuje (bo nie wiem) , to przeplywajace paliwo chlodzi wtryski. To im podobno przedloza zycie. Rzeczywiscie, standardem w instalkach LPG jest pompa, ktora chodzi zawsze. Hmm...

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 00:37:18 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
akurat w K-jetronic'ach paliwo chlodzi wtyski tylko jak silnik pracuje na benzynie a z nieodcinaniem pompy chodzi konkretnie o smarowanie i zachowanie cisnienia na tloku rozdzielacza wtrysku ... na wtrykiwaczach nie moze wtedy byc cisnienia roboczego bo by sie otieraly ( wtryskiwacze mechaniczne otwirane sa pod wplywem wzrostu cisnienia paliwa)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: