.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.cze.2025 16:09:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana klocków i tarcz w Audi B4 2.0 93r.
PostNapisane: 14.paź.2004 14:21:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Witam. Czy trudno wymienić tarcze i klocki w tym audi. Jak to uczynić? Tarcze nie są wentylowane. Klocki cieniusieńkie. Nie wiem też jaki koszt tych elementów i z jakiej firmy kupić. Nie za drogie ale porządne. Proszę o podpowiedź. Jeszcze jedno. Czy przy wymianie łożyska przedniego trzeba wyjmować tarcze i klocki? Za odpowiedź będe bardzo wdzięczny. Gdyby ktoś miał serwisówkę do tego auta...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 14:38:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
Trudne to nie jest ale jak nigdy wcześniej tego nie robiłeś to możesz mieć problemy, rzecz najważniejsza po zdjęciu koła aby wyciągnąć klocki musisz odkręcić dwie śruby od strony silnika które sa przy zaciskach hamulców i po problemie oczywiście w skrócie. Później masz już łatwy dostęp. Zdejmij koło i dobrze pooglądaj zaciski hamulcowe to zobaczysz o które śruby mi chodzi.
Powodzenia :):

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 15:02:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jak robisz sam to się zaopatrz w druciana szczotkę (do oczyszczenia piast
i felg, pastę miedzianą, pastę przeciwko piszczeniu klocków (jezeli nie ma
jej z klockami) i coś odpowiedniego do zacisku (wytrzymałe na temperature)


w miare dobre klocki kupisz za 100-150 zeta... ferrodo, textar, ate...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 15:10:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Sruby te odkreca sie na dole zacisku hamulcowego. Po sciagnieciu kola odkrecamy sruby zacisku hamulcowego, uzywamy do tego klucza plaskiego i oczkowego do wykrecenia sruby szesciokatnej. Po odkreceniu podnosimy zacisk do gory on trzyma sie jeszcze na gornym mocowaniu i wyciagamy klocki. Potem juz sama tarcze sciagamy, ale po odkreceniu zacisku. Wystarczy ja pociagnac do siebie. Tarcza nie jest przykrecona do piasty tylko na nia nasunieta, a samo kolo poprzez swoje sruby mocujace ja trzyma no i oczywiscie zacisk ktory blokuje zeby nie spadla z piasty. Opisuje tutaj oczywiscie hamulce firmy Girling. Nazwa producenta napisana jest na zacisku hamulcowym. Potem montujemy nowa tarcze i na koniec klocki. Zamykamy i skrecamy zacisk czyli to co zesmy odkrecali przedtem i po robocie. W razie potrzeby mozna wcisnac tloczek hamulcowy gdy nie chca wejsc klocki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 17:02:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Dzięki za podpowiedź. Pytałem czy trzeba wyjmować tarcze i klocki do zdięcia łożyska. Pytałem dlatego, że będe to robił w serwisie. Nie chciałbym podwójnej roboty. Klocki i tarcze wymienie sam. Chyba że trzeba je zdiąć przy wymianie łożyska. Proszę o podpowiedź. Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 19:33:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Jezeli wymieniasz lozysko piasty kola, to trzeba sciagnac tarcze hamulcowa, zeby sie dostac do samej piasty ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2004 17:18:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
A co powiecie o firmie OPTIMAL np. łożyska za 100 zł? Gość sprzedający mówi mi, że nie wie jakiej firmy są klocki i tarcze, bo firma pakuje jakieś na pewno niemieckie. Za tarcze chce 110 zł a za klocki 150 - chyba jakaś lipa... Co?

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2004 14:12:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
stary ja bym nie ryzykowal w takie tarcze i klocki-tu chodzi o bezpieczenstwo a czasami naprawde okazuje sie ze warto bylo dorzucic te pare groszy....

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2004 19:19:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
No i stało się. Byłem dzisiaj u znajomego na diagnostyce i mam do wymiany tuleje wachacza prawego i osłonę przegubu lewą, ale i prawa się szykuje. To na "wczoraj". Łożysko prawe przód przypomina o sobie i oczywiście tarcze z klockami - dobrze że nie mam wentylowanych - są tańsze ale myślę o tarczach nawiercanych, ale nie wiem jakich firm, gdzie z tym uderzyć i ile mnie to wypłucze z portfela. Szkoda, że nie mam garażu z kanałem. Muszę uśmiechnąć się do znajomych. Poradźcie co i jakich firm. Gdzie szukać tego w Szczecinie...

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2004 09:33:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
zmień tuleje od razu po obu stronach... jak jedna sie sypneła to druga
nie jest w dobrym stanie...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2004 10:33:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Lewa strona jest zdrowa. Prawy wachacz wymieniałem rok temu bo go wygiąłem przy spotkaniu z kraweżnikiem. Lewa strona jest nietknięta i widziałem tuleje się ytzymają - prawe pływają i mam stuki na lekkich nierównościach... A te tuleje jakie firmy - ma to większe znaczenie?

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2004 10:46:45 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Moja rada zmień z dwóch stron. Koszt nie jest przerażający a będziesz miał spokój na jakiś czas. Wcześniej czy później i tak będziesz musiał zmienić drugą stronę.
Wymiana nie jest trudna więc jeśli masz kawałek kanału i dostęp do prasy to możesz spróbować zrobić sam.
Co do tulei to kiedyś ktoś polecał Lemforder czy jakoś tak. Febi to też dobre tuleje ale podobno Febi potrafi kiszkę czasem wypuścić.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2004 12:19:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
dla B4 nie ma dobrych tulej :D

sprobuj lemfordera...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 16:00:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
I tu się nie zgodzę - tuleje są dobre, czasem fachowcy nie za bardzo...A może wiecie co zrobić aby wytrzymały tuleje dłużej? Ja wiem... Fachowcy.

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 16:01:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tu się zgadzam. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: witam , a jak się ma sprawa co do wymiany tylnich tarcz ?
PostNapisane: 09.maja.2005 17:33:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2005 08:40:43
Posty: 25
Lokalizacja: podkarpacie
wirtam, a jak się ma sprawa co do wymiany tylnich tarcz ?
czy te są przykręcone dodatkowo , czy przy zakładaniu nowych klocków trzeba wkręcać tłoczki w zaciskach (chodzi mi o hamulec ręczny) czy tylko wystarczy je wcisnąć
pozdrawiam yarecky2000

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: