.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.cze.2025 19:24:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: co zamiast katalizatora?
PostNapisane: 22.lis.2004 21:35:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2004 15:01:21
Posty: 115
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: RS2
Czym Waszym zdaniem można zastąpić katalizator w V6? Strasznie hałasuje, prawdopodobnie wnętrzności mu się poobrywały. A może go porostu usunąć?

_________________
80 B4 AVANT 2,6 V6 - było
S4 B5 Avant 2.7T - było
RS2 - obecnie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2004 21:42:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 14:11:19
Posty: 416
Lokalizacja: WR
Auto: S4 biturbo
Mam to samo :):

_________________
S4 B5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2004 22:14:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2004 15:01:21
Posty: 115
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: RS2
gelon napisał(a):
Mam to samo :):


Oryginalny katalizator kosztuje sporo a podrObka podobno g... warta tym bardziej przy jeździe na gazie.
Słyszałem że strumiennica kulowa z kwasówki mogłaby załatwić sprawę

_________________
80 B4 AVANT 2,6 V6 - było
S4 B5 Avant 2.7T - było
RS2 - obecnie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2004 22:21:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
U mnie już po operacji, kat wycięty, zastąpiła go rura fi50, nie brzęczy, zyskał basowy sportowy pomruk i o dziwo spadło spalanie o ok 1,5 l LPG na 100km i wydaje mi się że syskał na mocy choć to być może złudzenie.

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2004 22:25:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Arti70 napisał(a):
U mnie już po operacji, kat wycięty, zastąpiła go rura fi50, nie brzęczy, zyskał basowy sportowy pomruk i o dziwo spadło spalanie o ok 1,5 l LPG na 100km i wydaje mi się że syskał na mocy choć to być może złudzenie.

ten basowy pomruk przyrost mocy i 1,5 l nizsze spalanie to chyba bardziej autosugestia niz zasluga pozbycia sie katalizatora ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2004 22:29:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
:) spalanie mierzone na kilku zbiornikach przed i po operacji, pomruk być może był wcześniej charakterystyczny dla V6 tylko zagłuszany przez brzęczące wkładki ceramiczne katalizatorów, z mocą może i tak bo nie miałem możliwości pomiaru, ale być może kat zapychał się i lambda dawała błędne odczyty, tak to sobie tłumaczę :peace:

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2004 23:21:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2004 00:19:03
Posty: 49
Lokalizacja: Poznań
Bilu napisał(a):
Arti70 napisał(a):
U mnie już po operacji, kat wycięty, zastąpiła go rura fi50, nie brzęczy, zyskał basowy sportowy pomruk i o dziwo spadło spalanie o ok 1,5 l LPG na 100km i wydaje mi się że syskał na mocy choć to być może złudzenie.

ten basowy pomruk przyrost mocy i 1,5 l nizsze spalanie to chyba bardziej autosugestia niz zasluga pozbycia sie katalizatora ;)


heh jak kat sie rozleciał i zapchał przepływ spalin to precież mogła spaść moc i zwiększyć sie spalanie, to go strasznie zaduszało.

_________________
Obrazek - RC maniac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 00:03:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2004 15:01:21
Posty: 115
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: RS2
Podobno w zależności od rodzaju sondy, (jak jest np. czteroprzewodowa tak jak u mnie) to nie wolno poprostu wyciąć kat. bo mogłoby to doprowadzić do poważnych uszkodzeń, po pierwsze komputera a po drugie głowicy ze względu na to że nie ma w takim przypadku tj. po usunięciu katalizatora, zatrzymania spalin na zaworach.
To opinia starego tłumikarza

_________________
80 B4 AVANT 2,6 V6 - było
S4 B5 Avant 2.7T - było
RS2 - obecnie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 08:18:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 14:11:19
Posty: 416
Lokalizacja: WR
Auto: S4 biturbo
No chyba zwykłej rurki nie bede wspawywał :peace: Mechanior znajomy powiedział ze sa jakies dobre zamienniki za ok.500zł i że w środku nie są ceramiczne tylko chyba metalowe,przec co są trwalsze :D Czy cuś takiego.No i chyba bede musiał poświecić te 500zł :(

_________________
S4 B5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 11:29:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kawałek zwykłej rury jest najlepszy. Faktycznie po usunięciu sytraych katów autko jest żwawsze, szczególnie przy niskich obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 11:58:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2004 11:57:10
Posty: 261
Lokalizacja: ...:Bytom:... AUDI 80 1.8 S - PM
gelon napisał(a):
i że w środku nie są ceramiczne tylko chyba metalowe,przec co są trwalsze :D Czy cuś takiego.No i chyba bede musiał poświecić te 500zł :(
:?: :?: :?: :?: :?: No ciekawe z tym metalem zamiast ceramiki. Pierwsze słysze chyba, że to jakaś odniana strumienicy :okulary2: :609:

_________________
A 80 B3/B4 1.8S sil. PM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 12:59:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 14:11:19
Posty: 416
Lokalizacja: WR
Auto: S4 biturbo
Możliwe że mi sie pomyliło że metalowy w środku :): W każdym bądż razie trwalszy :D Ciekawe czy w rzeczywistości tak jest ... :D

_________________
S4 B5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 13:21:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Jak nie chcesz rur z katami to ja chętnie się wymienię na takie bez katów, już wycięte, nie będziesz musiał płacić za wycinanie i wspawywanie rury :D
I jak to jest ten Łochów koło Wyszkowa to mogę nawet podjechać na podmianę.

Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 13:39:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
gelon napisał(a):
Możliwe że mi sie pomyliło że metalowy w środku :): W każdym bądż razie trwalszy :D Ciekawe czy w rzeczywistości tak jest ... :D


Tez słyszałem o metalowych katach (tańsze), moim zdaniem lepiej orginału nie ruszać i zregenerować katy wsadzając wkład z innego katalizatora do orginlanych. Na forum był ten temat poruszany już kilka razy. Jest nawet PDF z takiej podmiany wnętrza katalizatora. Sam szukam orginalnych rur z katami żeby zrobić taka podmiankę, jak kupiłem auto to już miało wycięte katalizatory, bo jest to najtańsze sensowne rozwiązanie.

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 13:39:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 14:08:05
Posty: 38
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nie pomyliliście się... Są katalizatory z wkładką metalową. Używane są w sporcie. Z tego co pamiętam takie katalizatory produkuje Remus i są w niezłej cenie tzn wysokiej... Zadzwoncie do Ultera oni może będa mieli coś takiego w ofercie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 13:49:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 14:08:05
Posty: 38
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Własnie rozmawiałem z serwisem Ultera. Katalizator ceramiczny do ABC kosztuje 450 za szt a metalowy ok 440. Oni polecaja katy ceramiczne. Mieli przypadki w silnikach z dużą pojemnościa, że kat metalowy, a raczej jego bebechy, zostały wessane do silnika...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 20:39:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2003 13:16:08
Posty: 130
Lokalizacja: katowice
Katalizatory metalowe produkuje tez polski JMJ (bodajze Poznan lub Kalisz), przy zakupie katalizatora z metalowym wkladem (duzo trwalszy od ceramicznego, mniejsze opory spalin) warto sprawdzic pod swiatło, czy sa widoczne takie jakby gwozdzie przez cala srednice (gwozdzie spinaja zwoje katalizatora), jezeli sa to takiego kata raczej nie kupowac bo to nie jest trwale rozwiazanie, gwozdzie sie obluzowywuja... Jezeli nie ma gwozdzi to najprawdopodobniej jest lutowany takiego mozna brac, tylko cena raczej nie jest konkurencyjna :diabel:

Katalizatory z JMJ sa dostepne do roznych pojemnosci silnika wiec pewnie do 2,6 tez beda mieli... osobiscie raczej bym ich nie polecał ze wzgledu na gwozdzie... chyba ze zmienili technologie... w co watpie

_________________
80 B3 1.8 88' (ale model 89' :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 20:55:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Kiedyś ojciec w C4 2,6 wywalił katalizatory z powodu udeżenia spodem pokruszył ceramike w środku. Zostawił jednak "puszki" i grało to niemiłosiernie a że były to czasy że dostępność części była marna wstawił dwa pierwsze tłumiki z Łady 1500 :peace: , na początku śmiałem sie z tego pomysłu ale efekt końcowy był imponujący auto cicho chodziło a spalanie i osiągi nie uległy zmianie . Kiedyś w innym egzemplażu wstawialiśmy katalizator z BMW 750 tylko tam przeróbka była gorsza bo trzeba było wyspawać "portki", ale auto przechodziło przeglądy w ASO bez kłopotu.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 21:02:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A ja mam wymienione rury od kolektora do pierwszego tłumika na nowe (stare jakiś rzeźnik spawał) i nie narzekam... Nigdy nie miałem kata więc nie powiem jak z osiągami, ale nie czuję się gorszy :diabel: a autko pracuje w miare cicho (byłoby super cicho, gdyby nie nieszczelność wydechu na uszczelce przy głowicy) :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: NIe polecam!!!
PostNapisane: 26.lis.2004 16:04:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2004 15:56:44
Posty: 16
Lokalizacja: Nowy Targ
Z moich doświadczeń wynika, że wycięcie katalizatora źle się konczy (problemy z sondą Lambda). obecenie w miejsce katalizatora mam wspawany tłumnik rozpręzeniowy. Spełnia on role utrzymania podciśnienia dla lambdy, a jest dużo tańszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: