.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 09:59:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 16:35:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2003 09:22:39
Posty: 168
Lokalizacja: Kraków
witam

chłodnicy oleju nie ma. To tylko kosiarka 954 ccm :)

Nie mam za bardzo pojecia ile czasu tak juz jest, bo w zbiornik wyrównawczy jest tam taki ze ciezko sie dopatrzec poziomu płynu, a co dopiero jego stanu- płyn wymienialem trzy lata temu.

Zadnych innych niepokojących objawów nie ma. Silnik chodzi cicho i równo, nie dymi, woda z rury nie leci.

Są jakies inne opcje prócz uszczelki pod głowicą, i chłodnicy oleju której nie mam ???

Pozdr

_________________
A 100 C4 2.5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 15:38:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 17:25:42
Posty: 88
Lokalizacja: Tomaszów Lub.
mam dokładnie to samo, osiągi wporzadku, może trochę zużycie paliwa większe niż być powinno, ale na trasie jest ok, czy wchodzi w grę tylko uszczelka lub chłodnica oleju?

_________________
Obrazek
Audi 80 B4 1.9 TDi automat ('94)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 19:36:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
na chłopski rozum pozostaje tylko to, co UFOtm opisał - syf z chłodnicy wodnej lub jakis nagar mógł się przedostać do zbiorniczka. Zacząłbym od porządnego płukania układu chłodzenia. Całego. Później będziesz widział, czy do świerzo zalanego płynu znowu się dostaje ten olej. Jak nie, to załatwione.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2005 15:10:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2005 08:13:59
Posty: 18
Lokalizacja: www.dvb-z.net
Jop wlasnie w kupionej B4 zauwazylem to samo , normalny mazut w zbiorniku . Auto ma osiagi normalne, ogrzewanie pracuje normalnie /brak oznak zapchania olejem chlodnicy i nagrzewnicy/ . Silnik pracuje dobrze zadnego dymu z wydechu /bezbarwny/ male wachania obrtow takie na dygniecie wskazowki . Niewiem czy robic panike z tego powofdu czy zaczac od oczyszczenia ukladu chlodzeni , zmiany plynu i obserwacji. Nieznam tego auta /dopiero kupione/ zrobilem jakies 1000km i nieiwidze problem u w osiagach i pracy silnika .

_________________
Best Regards aro_w
_______________________________________

Audi A4 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 18:48:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Kto wie, czy w moim silniku jest sprzężenie wody z olejem w chłodnicy oleju? Z tego co pamiętam, to tylko olej do nije wchodzi i wychodzi. Objawy jak w peżocie: ubywa oleju (litr na 700km, wcześniej litr na 10 tys km), syf w zbiorniku wyrównawczym.
Mocy chyba za mało, ale tego nie jestem pewien. Jeśli tak, to wiadomo, uszczelka. Ale zacząłbym od chłodnicy oleju.

---------- edit ----------
Nie ma, tylko dwa węże: wejście i wyjście oleju.
Więc uszczelka.
W poniedziałek robię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 23:04:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Ja miałem to samo co UFO. Przepłukałem układ i po wszystkim. Dlaczego od razu GŁOWICA!!??
Wy..... 200zł tylko po to aby się okazało że to płyn jest już brudny i trzeba sobie wymienić.
Zresztą to nie moja kasa!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 23:09:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
W peżocie faktycznie może tak być.
Natomiast u mnie drastycznie wzrosło zużycie oleju, spadek mocy poczułem w ciągu tygodnia (jeżdżę prawie codziennie), no i ten syf w zbiorniczku - do tej pory był krystalicznie czysty, a tu nagle szlam.

Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły to walcie, mnie też się nie uśmiecha wymiana uszczelki. :/

---------- dodano 23-07-2005 ----------

Moja uszczelka była już nad jednym cylindrem rozwarstwiona - kwestia kilometrów, kiedy by całkiem puściła. Pozatym puszczała jakims wżerem między kanałem wodnym a olejowym. Prócz tego między kanałem wodnym a komorą wtrysku była szczelina - spawanko. Przy okazji:
- frez gniazd wtrysku (1, 2) + gwintowanie (jakiś debil wkręcił wtryski bez podkładek)
- wymiana prowadnic wydechowych
- szlif zaworów
- frez gniazd zaworów
- planowanie
- uszczelniacze,
Głowica będzie jak nowa. Koszt: 260netto. Mam nadzieję, że mocy przybędzie.

Co do oleju: u mnie wyciekał spod uszczelki głowicy właśnie, ale to nie wszystko. Prawdopodobnie turbina puszcza gdzieś na uszczelniaczu (jeszcze nie rozebrałem, więc nie wiem na 100%). Wiem, że mam turbinę chłodzoną wodą, a smarowaną olejem. Możliwe jest, żeby tam się mieszały te dwie ciecze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 11:55:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2004 19:09:57
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Sadki, ty masz 1,6TDi?
Jesli sprawdziles, czy mozliwe jest mieszanie oleju z plynem w turbinie to daj znac.
U mnie tez mam czarny nalot na ściankach zbiornika wyrównawczego i zaczął mi brac olej, choć bulgotu w zbiorniku wyr. nie mam. Moze warto zacząć od turbiny?

_________________
80 B3 '91 SB 1.6TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 13:34:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Witam, jak ten peugot ma przebieg ponad 150tys. km. to proponuje szykowac sie na wymiane uszczelki, bo jest duze prawdopodobienstwoze pusci predzej czy pozniej, a lepiej zrobic to we warsztacie dojezdzajac do niego o wlasnych silach, niz pozniej holowac go z autostrady laweta, przy wyjezdzie robinnym na wakacje. POZDRO
PS. chlodnicy oleju raczej nie ma wiec to bedzie spowodowane uszczelka, tylko splanuj ta glowice, przed zalozeniem

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 13:36:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Witam, jak ten peugot ma przebieg ponad 150tys. km. to proponuje szykowac sie na wymiane uszczelki, bo jest duze prawdopodobienstwoze pusci predzej czy pozniej, a lepiej zrobic to we warsztacie dojezdzajac do niego o wlasnych silach, niz pozniej holowac go z autostrady laweta, przy wyjezdzie robinnym na wakacje. POZDRO
PS. chlodnicy oleju raczej nie ma wiec to bedzie spowodowane uszczelka, tylko splanuj ta glowice, przed zalozeniem

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: