.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.cze.2025 20:56:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Brak przyspieszenia w Audi 80 1.9TDI - dlaczego??
PostNapisane: 14.gru.2004 00:10:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2004 00:08:40
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
moje Audi 1.9 TDI ('92 r.) ma często problemy z przyspieszaniem;
wygląda to mniej więcej tak, ze nawet przy włączonych niskich biegach i
wciskając gaz do oporu, samochód jest bardzo mułowaty i nie rozpędza sie - w
zasadzie nie jedzie;
Podobnie dzieje sie przy biegach wysokich - właściwie nie da sie wyprzedzać,
bierne bezpieczeństwo jest bardzo niskie ;
Czasami jedzie jednak normalnie, tzn. dostaje kopa i wszystko jest OK;
Dodam, ze na te zmienność nie ma wpływu to, czy silnik jest rozgrzany czy
nie oraz temperatura na dworze;
Zastanawiające jest tez to, ze sytuacja ta uległa pogorszeniu po tym, jak
odebrałem auto od mechanika po wymianie sprzęgła.. Może tam mogli cos
skopać..

Macie jakieś sugestie, co to może być, dlaczego samochód nie jedzie?
Prosze, podajcie tez, jeśli znacie, jakieś uczciwe warsztaty, gdzie zajmują
sie dizlami

Z góry dziękuję
g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2004 00:14:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Przepływomierz. Niestety w TDi często leciały i przez to samochód stawał się prawdziwym traktorem. Ryczał a nie chciał jechać.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Brak mocy w Audi 80 TDI cd.
PostNapisane: 14.gru.2004 00:17:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2004 00:08:40
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za sugestię;
Prawde mówiąc, też podejrzewałem ten przepływomierz;
mechanik, u którego byłem powiedział mi, że to pęknięty intercooler - nie wiem, co o tym sądzić, nie mam do neigo zaufania...

W ogóle szukam kogoś od Audi w Warszawie - znającego się na dieslach

Pzdr.
g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2004 00:29:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Zaraz pewnie odezwą się taktorzyści z Wawy wiec dadzą Ci jakiś namiar.

PS skocz na forum "newbie" i skrobnij kilka słów o sobie, bo niektórzy są tu strasznie przewrażliwieni jak się nie przywitasz.

Pozdro & Peace

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2004 01:26:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
sprawdz poprawnosc podlaczen wszystkich rurek w okolicach turbiny, zaworka bo cos moze mechanik namieszal i podlaczyl rureczki stosujac frywolna tworczosc druciarska :/
jesli pekniety bylby IC zauwazylbys to na bank :): - batorego zawsze widac ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2004 09:53:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Bilu napisał(a):
sprawdz poprawnosc podlaczen wszystkich rurek w okolicach turbiny, zaworka bo cos moze mechanik namieszal i podlaczyl rureczki stosujac frywolna tworczosc druciarska :/
jesli pekniety bylby IC zauwazylbys to na bank :): - batorego zawsze widac ;)

o dymionku nic kolega nie napisal...... ;)
moze jednak jest batory :P

czy autko mocno dymi jak dajesz gazu.... ???
z tego co opisujesz wyglada mi to na przeplywomierz .... :!!:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak przyspieszenia w Audi 80 1.9TDI - dlaczego??
PostNapisane: 14.gru.2004 10:27:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
gumlao napisał(a):
moje Audi 1.9 TDI ('92 r.) ma często problemy z przyspieszaniem;
wygląda to mniej więcej tak, ze nawet przy włączonych niskich biegach i
wciskając gaz do oporu, samochód jest bardzo mułowaty i nie rozpędza sie - w
zasadzie nie jedzie;
Podobnie dzieje sie przy biegach wysokich - właściwie nie da sie wyprzedzać,
bierne bezpieczeństwo jest bardzo niskie ;
Czasami jedzie jednak normalnie, tzn. dostaje kopa i wszystko jest OK;
Dodam, ze na te zmienność nie ma wpływu to, czy silnik jest rozgrzany czy
nie oraz temperatura na dworze;
Zastanawiające jest tez to, ze sytuacja ta uległa pogorszeniu po tym, jak
odebrałem auto od mechanika po wymianie sprzęgła.. Może tam mogli cos
skopać..

Macie jakieś sugestie, co to może być, dlaczego samochód nie jedzie?
Prosze, podajcie tez, jeśli znacie, jakieś uczciwe warsztaty, gdzie zajmują
sie dizlami

Z góry dziękuję
g


1. Jeśli mocno dymi przy przspieszeniach -> nieszczelny dolot powietrza doładowującego do / od turbiny, ew pękniety cooler tak jak mówił twój mechanik.
2. Jeśli nie kopci , sprawdź stan wężyków pomiędzy turbinką i zaworem recyrkulacji.
3. Stan przepływomierza do sprawdzenia na diagnodskopie (VAG lub VAS), niestety z fusów tego nie wywróżysz.
4. Warsztaty warszawskie, które znam i są najlepsze w/g opinii wielu to: Masters (www.tdi-tuning.pl) lub Tora (www.diagtronik.pl).
5. Przy okazji jak już bedziesz w warsztacie poproś o wymianę filtrów paliwa i powietrza.
6. Poczytaj 10 przykazań dla diesla (opcja szukaj w archiwum).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2004 11:58:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 20:32:56
Posty: 231
Lokalizacja: Góry Sowie
jeśli jesteś z W-wy to masz najlepszych doktorków od diesli w kraju na wyciągnięcie ręki :peace: Zajrzyj na stronki ,które podał Ci baskecior :) Dla nich to 5min roboty. Nie kupuj części na chybił trafił tylko porządna diagnoza i wtedy może sie okazać ,że zaoszczędziłeś. 1Z się nie psują :)

_________________
Audi80^1,9TDI^1Z^ABS^Alu^Elektr^Czarna^94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2004 12:11:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
zbyszek napisał(a):
1Z się nie psują :)

Jakbys mi to z ust wyjął. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2004 13:59:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
baskecior napisał(a):
zbyszek napisał(a):
1Z się nie psują :)

Jakbys mi to z ust wyjął. :D


to jakaś mantra? :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2004 14:26:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2004 00:08:40
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Dzowniłem do obu gości, podanych przez Was;
No i obaj wykluczyli razcej ten przepływomierz - podobno (z ich doświadczenia) w tych modelach bardzo rzadko się psują;

Jak bede po diagnostyce, to napisze, co sie dzieje z tym silnikiem

Pzdr.
g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2004 14:27:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
gumlao napisał(a):
Dzowniłem do obu gości, podanych przez Was;
No i obaj wykluczyli razcej ten przepływomierz - podobno (z ich doświadczenia) w tych modelach bardzo rzadko się psują;

Jak bede po diagnostyce, to napisze, co sie dzieje z tym silnikiem

Pzdr.
g

A nie mówiłem. :D
Dodam tylko, że obaj panowie nie raz udzielali mi dobrych rad zdalnie, więc można polegać na ich zdaniu. :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2004 15:26:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 20:32:56
Posty: 231
Lokalizacja: Góry Sowie
Cytuj:
to jakaś mantra? :P

należy codziennie sobie to powtarzać :) aż zacznie się sprawdzać ;)
Tylko dlaczego zaczął więcej palić po wymianie wtrysków :?: :(

EDIT: quote

_________________
Audi80^1,9TDI^1Z^ABS^Alu^Elektr^Czarna^94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2004 15:31:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
zbyszek napisał(a):
Tylko dlaczego zaczął więcej palić po wymianie wtrysków :?: :(


Jeśli stare miałeś dobre to raczej naturalne że teraz pali więcej:
a) większa przepustowość wtrysku (wyjęty z mocniejszego motorku)
b) wieksza moc i moment

Natomiast ja zrobię niedługo eksperyment (jak Bozia kaskę da :P ) i wstawię turbinę od AFN`a. Powinno to poprawić dynamikę i nieco obniżyć spalanko.
Jak mi się uda to zapodam Wam foto-story. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2004 15:38:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecior napisał(a):
zbyszek napisał(a):
Tylko dlaczego zaczął więcej palić po wymianie wtrysków :?: :(


Jeśli stare miałeś dobre to raczej naturalne że teraz pali więcej:
a) większa przepustowość wtrysku (wyjęty z mocniejszego motorku)
b) wieksza moc i moment

Natomiast ja zrobię niedługo eksperyment (jak Bozia kaskę da :P ) i wstawię turbinę od AFN`a. Powinno to poprawić dynamikę i nieco obniżyć spalanko.
Jak mi się uda to zapodam Wam foto-story. :D

czekam z niecierpliwoscia...... :D :D :D
badz grzeczny to moze mikolaj przyniesie worek kaski... :P

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2004 15:42:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
baskecior napisał(a):
zbyszek napisał(a):
Tylko dlaczego zaczął więcej palić po wymianie wtrysków :?: :(


Jeśli stare miałeś dobre to raczej naturalne że teraz pali więcej:
a) większa przepustowość wtrysku (wyjęty z mocniejszego motorku)
b) wieksza moc i moment

Natomiast ja zrobię niedługo eksperyment (jak Bozia kaskę da :P ) i wstawię turbinę od AFN`a. Powinno to poprawić dynamikę i nieco obniżyć spalanko.
Jak mi się uda to zapodam Wam foto-story. :D


a jakie cisnienie otwarcia mają te z 1Z i AFNa?

wstawiasz turbawke z żaluzjami?
masz kompa 16bit?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2004 15:45:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 20:32:56
Posty: 231
Lokalizacja: Góry Sowie
właśnie stare dlatego wymieniłem ,że fachowiec mi je załatwił i był totalny brak mocy. Na starych jak były dobre bardzo mało palił , na starych jak się skaszaniły dużo palił a na nowych od AFN-a pali więcej niż na starych zepsutych :galy: No i co dalej z tym fantem :?:

_________________
Audi80^1,9TDI^1Z^ABS^Alu^Elektr^Czarna^94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2004 15:46:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
zbyszek napisał(a):
Tylko dlaczego zaczął więcej palić po wymianie wtrysków :?: :(


Jeśli stare miałeś dobre to raczej naturalne że teraz pali więcej:
a) większa przepustowość wtrysku (wyjęty z mocniejszego motorku)
b) wieksza moc i moment

Natomiast ja zrobię niedługo eksperyment (jak Bozia kaskę da :P ) i wstawię turbinę od AFN`a. Powinno to poprawić dynamikę i nieco obniżyć spalanko.
Jak mi się uda to zapodam Wam foto-story. :D

czekam z niecierpliwoscia...... :D :D :D
badz grzeczny to moze mikolaj przyniesie worek kaski... :P


Oby, tylko jesli bylby to worek to już pędziłbym po A6. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2004 15:49:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
zbyszek napisał(a):
właśnie stare dlatego wymieniłem ,że fachowiec mi je załatwił i był totalny brak mocy. Na starych jak były dobre bardzo mało palił , na starych jak się skaszaniły dużo palił a na nowych od AFN-a pali więcej niż na starych zepsutych :galy: No i co dalej z tym fantem :?:

wiecej koni zjada wiecej paszy..... :P
a tak powaznie to po zmianie wtrysków i nie ruszaniu softu niunia bedzie Ci ciut wiecej palic.... cos za cos..... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2004 15:55:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eomaciu napisał(a):
baskecior napisał(a):
zbyszek napisał(a):
Tylko dlaczego zaczął więcej palić po wymianie wtrysków :?: :(


Jeśli stare miałeś dobre to raczej naturalne że teraz pali więcej:
a) większa przepustowość wtrysku (wyjęty z mocniejszego motorku)
b) wieksza moc i moment

Natomiast ja zrobię niedługo eksperyment (jak Bozia kaskę da :P ) i wstawię turbinę od AFN`a. Powinno to poprawić dynamikę i nieco obniżyć spalanko.
Jak mi się uda to zapodam Wam foto-story. :D


a jakie cisnienie otwarcia mają te z 1Z i AFNa?

wstawiasz turbawke z żaluzjami?
masz kompa 16bit?


300 Atm AFN a ciut mniej 1Z`etowskie (chyba 270 czy cos takiego).
Turbawka bez żaluzji, mówię o standardowej. Podmieniasz i śmigasz, kwestia przespawania dolotu i małego rezanka :P
Konsultowałem to z Aligathą.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: