.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.maja.2025 16:08:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Jak najszybciej przyspieszać turbodieslem ?
PostNapisane: 20.gru.2004 10:34:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:28:48
Posty: 366
Lokalizacja: wwa
baskecior napisał(a):
Jeślui chcesz się ścigać - ciągniesz obroty do mocy max i zmieniasz bieg, dłużej w klekocie nie trzeba ciągnąć. ;)

1,6td - tym sie nie da scigac :!!:

_________________
scirocco. jakieś pytania?

Every step appears to be the unavoidable consequence of the preceding one, and in the end there beckons more and more clearly total annihilation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 11:06:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
eomaciu napisał(a):
Megster napisał(a):
eomaciu napisał(a):
Megster napisał(a):
Według danych masz max moc przy 4500 obrotów a moment przy 2600 więc najlepiej silniczek chodzi w przedziale między tymi obrotami a jak chcesz na maxa przyspieszac to zmieniaj tuż po przekroczeniu 4500 obrotów.

Tu masz adres stronki o B3 z danymi i innymi info. http://www.scierra.host.sk/index.php?op ... e&SubMenu=

Pozdro & Peace


krecenie dizelka do 4.500 ma być efektywne? :galy:
a w/g danych ja do ilu powinienem krecic?


A dlaczego według Ciebie ma być nieefektywne? Krecisz dotąd dokąd masz moc. Wcześniej lub później nie ma co zmieniać. Zakładam ze rozmawiamy o przyspieszaniu przy wyprzedzaniu lub starcie spod świateł a nie turystycznej jeździe.

Seria 1.9 TDi (90 KM) ma max moc przy 4000 obrotów.


a dlatego że takim jeżdzę... :P

3.500 to jest max zresztą to sie czuje kręcąc dalej

a moc mam płasko powyzej 3.500 zresztą i tak jest prawie płaska...
przyspiesza sie momentem a nie mocą...


Nie do końca. Jest tak jak napisał Basket. Do zwykłej jazdy (kiedy potrzebna jest elastyczność) bardziej potrzebny jest moment ale do ścigania się moc. Podam prosty przykład moja Astra 1.4 16v ma 90 PS. Przyspieszenie ma identyczne jak Astra 1.8 8v też 90 PS (i katalogowo i przerabiałem to w rzeczywistości). Jednakże w kwesti elastyczności 1.8 bije mnie na głowę właśnie ze względu na sporo wyższy moment.

Choć jak znam życie, mówimy o tym samym tylko czegoś nie skumałem :)

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak najszybciej przyspieszać turbodieslem ?
PostNapisane: 20.gru.2004 11:16:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
maag napisał(a):
baskecior napisał(a):
Jeślui chcesz się ścigać - ciągniesz obroty do mocy max i zmieniasz bieg, dłużej w klekocie nie trzeba ciągnąć. ;)

1,6td - tym sie nie da scigac :!!:

Pozostawię tą opinie bez komentarza. :|

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 11:26:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
Megster napisał(a):
eomaciu napisał(a):
Megster napisał(a):
eomaciu napisał(a):
Megster napisał(a):
Według danych masz max moc przy 4500 obrotów a moment przy 2600 więc najlepiej silniczek chodzi w przedziale między tymi obrotami a jak chcesz na maxa przyspieszac to zmieniaj tuż po przekroczeniu 4500 obrotów.

Tu masz adres stronki o B3 z danymi i innymi info. http://www.scierra.host.sk/index.php?op ... e&SubMenu=

Pozdro & Peace


krecenie dizelka do 4.500 ma być efektywne? :galy:
a w/g danych ja do ilu powinienem krecic?


A dlaczego według Ciebie ma być nieefektywne? Krecisz dotąd dokąd masz moc. Wcześniej lub później nie ma co zmieniać. Zakładam ze rozmawiamy o przyspieszaniu przy wyprzedzaniu lub starcie spod świateł a nie turystycznej jeździe.

Seria 1.9 TDi (90 KM) ma max moc przy 4000 obrotów.


a dlatego że takim jeżdzę... :P

3.500 to jest max zresztą to sie czuje kręcąc dalej

a moc mam płasko powyzej 3.500 zresztą i tak jest prawie płaska...
przyspiesza sie momentem a nie mocą...


Nie do końca. Jest tak jak napisał Basket. Do zwykłej jazdy (kiedy potrzebna jest elastyczność) bardziej potrzebny jest moment ale do ścigania się moc. Podam prosty przykład moja Astra 1.4 16v ma 90 PS. Przyspieszenie ma identyczne jak Astra 1.8 8v też 90 PS (i katalogowo i przerabiałem to w rzeczywistości). Jednakże w kwesti elastyczności 1.8 bije mnie na głowę właśnie ze względu na sporo wyższy moment.

Choć jak znam życie, mówimy o tym samym tylko czegoś nie skumałem :)

popieram tak samo jak ja się z Megsterem zetnę to do paczki jedziemy podobnie natomiast powyżej jak chcemy przyspieszyć to ja mu mahcam na dowidzenia i zostawiam z tyłu :) a dlaczego bo mam dużo wyższy moment :)

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 11:32:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Dred napisał(a):
Megster napisał(a):
eomaciu napisał(a):
Megster napisał(a):
eomaciu napisał(a):
Megster napisał(a):
Według danych masz max moc przy 4500 obrotów a moment przy 2600 więc najlepiej silniczek chodzi w przedziale między tymi obrotami a jak chcesz na maxa przyspieszac to zmieniaj tuż po przekroczeniu 4500 obrotów.

Tu masz adres stronki o B3 z danymi i innymi info. http://www.scierra.host.sk/index.php?op ... e&SubMenu=

Pozdro & Peace


krecenie dizelka do 4.500 ma być efektywne? :galy:
a w/g danych ja do ilu powinienem krecic?


A dlaczego według Ciebie ma być nieefektywne? Krecisz dotąd dokąd masz moc. Wcześniej lub później nie ma co zmieniać. Zakładam ze rozmawiamy o przyspieszaniu przy wyprzedzaniu lub starcie spod świateł a nie turystycznej jeździe.

Seria 1.9 TDi (90 KM) ma max moc przy 4000 obrotów.


a dlatego że takim jeżdzę... :P

3.500 to jest max zresztą to sie czuje kręcąc dalej

a moc mam płasko powyzej 3.500 zresztą i tak jest prawie płaska...
przyspiesza sie momentem a nie mocą...


Nie do końca. Jest tak jak napisał Basket. Do zwykłej jazdy (kiedy potrzebna jest elastyczność) bardziej potrzebny jest moment ale do ścigania się moc. Podam prosty przykład moja Astra 1.4 16v ma 90 PS. Przyspieszenie ma identyczne jak Astra 1.8 8v też 90 PS (i katalogowo i przerabiałem to w rzeczywistości). Jednakże w kwesti elastyczności 1.8 bije mnie na głowę właśnie ze względu na sporo wyższy moment.

Choć jak znam życie, mówimy o tym samym tylko czegoś nie skumałem :)

popieram tak samo jak ja się z Megsterem zetnę to do paczki jedziemy podobnie natomiast powyżej jak chcemy przyspieszyć to ja mu mahcam na dowidzenia i zostawiam z tyłu :) a dlaczego bo mam dużo wyższy moment :)


...i 46 kucy więcej :)

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 11:50:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
no i około 300 kilo też więcej

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 11:59:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Dred napisał(a):
no i około 300 kilo też więcej


Tak, ale te 46 kucy to połowa tego co mam :) Momentu też masz 50% więcej :) A te 300 kg robi róznicę tylko przy ruszaniu. Później jak sam określiłeś mogę tylko pomachać i życzyć Tobie szerokiej drogi :D

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 12:21:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
no nie przesadzaj ja mam tylko 186 niutków a Ty masz coś koło 130 więc napewno nie 50% po za tym troszkę inny CX :) i ja mam gaz :) wiec troszkę tych kucy napewno mi gdzieś uciekło na pastwiska :(

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 12:26:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
panowie nie liczy się peak tylko pole pod wykresem... kto ma więcej
ten rządzi natomiast peak jak u mnie jest dobry na wyprzedzanka
i do miasta

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 13:01:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
eomaciu napisał(a):
panowie nie liczy się peak tylko pole pod wykresem... kto ma więcej
ten rządzi natomiast peak jak u mnie jest dobry na wyprzedzanka
i do miasta


Sie wie, TDi to potęga :)

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 13:15:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eomaciu napisał(a):
panowie nie liczy się peak tylko pole pod wykresem... kto ma więcej
ten rządzi natomiast peak jak u mnie jest dobry na wyprzedzanka
i do miasta


Ostatnio cuś nie narzekam na trasę również. Vmax jakoś też bliżej i szybciej jest niż kiedyś :peace:
Ale racja: momentem jeździśz - moca się ścigasz. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2004 00:53:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 20:32:56
Posty: 231
Lokalizacja: Góry Sowie
http://www.mt.com.pl/num/09_01/mommoc.htm :)

_________________
Audi80^1,9TDI^1Z^ABS^Alu^Elektr^Czarna^94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak najszybciej przyspieszać turbodieslem ?
PostNapisane: 23.gru.2004 21:40:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
maag napisał(a):
baskecior napisał(a):
Jeślui chcesz się ścigać - ciągniesz obroty do mocy max i zmieniasz bieg, dłużej w klekocie nie trzeba ciągnąć. ;)

1,6td - tym sie nie da scigac :!!:


W okresie świetności dizelka jadąc z Wiednia, na liczniku było :galy: 195 km/h a wtedy licznik był jeszcze nie kręcony czyli nie "cyganił".

mało na taki traktorek???

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak najszybciej przyspieszać turbodieslem ?
PostNapisane: 28.gru.2004 09:28:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2004 08:07:15
Posty: 178
Lokalizacja: Katowice
maag napisał(a):
1,6td - tym sie nie da scigac :!!:

Ścigać się da wszystkim tylko realnych przeciwników może być mniej.
Ps. Podchodząc do tematu jak kolega to ścigać by się mogli włściwie tylko posiadacze RS6

_________________
Audi 1,6 TD 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak najszybciej przyspieszać turbodieslem ?
PostNapisane: 28.gru.2004 09:30:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rekrut76 napisał(a):
maag napisał(a):
1,6td - tym sie nie da scigac :!!:

Ścigać się da wszystkim tylko realnych przeciwników może być mniej.
Ps. Podchodząc do tematu jak kolega to ścigać by się mogli włściwie tylko posiadacze RS6


... ale tylko po tuningu na 800 HP. :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak najszybciej przyspieszać turbodieslem ?
PostNapisane: 28.gru.2004 09:45:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Mauzer napisał(a):
maag napisał(a):
baskecior napisał(a):
Jeślui chcesz się ścigać - ciągniesz obroty do mocy max i zmieniasz bieg, dłużej w klekocie nie trzeba ciągnąć. ;)

1,6td - tym sie nie da scigac :!!:


W okresie świetności dizelka jadąc z Wiednia, na liczniku było :galy: 195 km/h a wtedy licznik był jeszcze nie kręcony czyli nie "cyganił".

mało na taki traktorek???


a ile ma max w papierach?
bo TDi ma 170 i parę...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak najszybciej przyspieszać turbodieslem ?
PostNapisane: 28.gru.2004 09:50:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eomaciu napisał(a):
Mauzer napisał(a):
maag napisał(a):
baskecior napisał(a):
Jeślui chcesz się ścigać - ciągniesz obroty do mocy max i zmieniasz bieg, dłużej w klekocie nie trzeba ciągnąć. ;)

1,6td - tym sie nie da scigac :!!:


W okresie świetności dizelka jadąc z Wiednia, na liczniku było :galy: 195 km/h a wtedy licznik był jeszcze nie kręcony czyli nie "cyganił".

mało na taki traktorek???


a ile ma max w papierach?
bo TDi ma 170 i parę...

TDI (B4) ma 174 km/h. Normalnie powinien jechać ok 185 km/h. Co do 195 dla 1,6 TD wcale mnie to nie dziwi. Autko lżejsze, węższy kapeć, a silnik 80 KM to wcale nie mało.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2004 11:36:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
JAK chcesz efektywnie i dynamicznie jechac to przy zmianie biegow nie sciagaj nogi z gazu. Ale rob to z glowa i tylko gdy naprawde muszisz zapier...:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak najszybciej przyspieszać turbodieslem ?
PostNapisane: 29.gru.2004 11:52:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:28:48
Posty: 366
Lokalizacja: wwa
Rekrut76 napisał(a):
maag napisał(a):
1,6td - tym sie nie da scigac :!!:

Ścigać się da wszystkim tylko realnych przeciwników może być mniej.
Ps. Podchodząc do tematu jak kolega to ścigać by się mogli włściwie tylko posiadacze RS6

ja nie porownuje 1,6 td z rs6 ale z cywilami, np. 1,8 benzyna. roznica jest zasadnicza i nie jest to kwestia doboru przeciwnika. mialem b2 1,6td przez 4 lata i wiem co mowie. samochod byl dobry bo w miare oszczedny i komfortowy ale osiagami nie grzeszyl

_________________
scirocco. jakieś pytania?

Every step appears to be the unavoidable consequence of the preceding one, and in the end there beckons more and more clearly total annihilation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak najszybciej przyspieszać turbodieslem ?
PostNapisane: 29.gru.2004 13:19:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2004 08:07:15
Posty: 178
Lokalizacja: Katowice
maag napisał(a):
ja nie porownuje 1,6 td z rs6 ale z cywilami, np. 1,8 benzyna. roznica jest zasadnicza i nie jest to kwestia doboru przeciwnika. mialem b2 1,6td przez 4 lata i wiem co mowie. samochod byl dobry bo w miare oszczedny i komfortowy ale osiagami nie grzeszyl


Ok przecież ja nie mówię że chcę się ścigać z 1,8 benz ale uwież mi żę jest pare autak o mniejszych poj. z którymi spokojnie mogę startować a ich kierowcy też lubią się pościgać mimo że nie wciska tak w fotel jak przy 300 KM :P

_________________
Audi 1,6 TD 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: