.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 05:25:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy to przegub ??? Traz wiem że nie !!!
PostNapisane: 20.gru.2004 11:41:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2004 08:18:39
Posty: 31
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Witam wszystkim

Mam Audi B3 2.0 E

Moje objawy to takie metaliczne tłuczenie po prawej stronie Mechanik mówi że to przegub. Ale tłucze na prostej przy skręcie w lewo jakby mocniej przy skręcie w prawo jakby mniej. Wszystko to przy obciążeniu podczas przyspieszania i hamowania silnikiem. NA luzie jest cisza, a jak bardzo delikatnie przyśpieszam jest jakby ciszej ale.....
Kiedyś też to pukało później przestało na jakiś czas. Był też czas kiedy jechałem sam to nie pukało a jak z pasażerami to pukało. Teraz puka tzn. tłucze cały czas. I nie jest przekonany czy to przegub. Jak to można sprawdzić i czy mechanik ma recje ???

_________________
Kto pyta nie błądzi


Ostatnio edytowano 12.sty.2005 13:35:01 przez byniu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 11:51:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zrób taką próbę. Wsadź kogoś do autka i daj na maxa w lewo. Słuchaj uważnie czy słychać charakterystyczne stukanie (klekotanie metaliczne). To samo w prawo i za chwilę będziesz wiedział. Próbę przeprowadź na mocno przyczepnym podłożu (asfalt lub betron, ważne aby na suchym). Jeśli terkocze to przeub , jeśli nie - -> test zawiechy w porządnym warsztacie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 13:13:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
moze z amora ayciekł olej. i dlatego puka podczas jazdy?????????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 14:39:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Porobiły Ci sie wżery w przegubie ale wewnętrznym, mialem sytuacje podobną, jak temperaturka spadla ponizej zera zaczelo mi cos chrobotac przy polosce. Znajomy mechanior wyjmowal nawet mechanizm roznicowy, hehehe. Ale okazalo sie ze to byl wlasnie przegub wewnetrzny. Jak cymbały sciagnely niunie z niemiec, byla walnieta z prawej strony. Wyjeli przegub z flanszy, smar byl juz wypracowany to sie wylal, ale głąby zapomnialy nasmarowac i stad ten szkopol. Napi....ol smaru w niego na maxa, ale rzecz jasna wyjmij go i obejrzyj, jak bedzie duzy wżer w w gniazdach, albo w koszyku, to najlepiej smigaj na szrot i wymien tylko to co sie zurzylo, nie kupuj nowego bo Ci sie po 1 -2 latach roz....bie. Powodzenia.

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 16:40:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
przegób to raczje niestuka przegub chrobocze, strzela . odgłos jakby ktoś mielił łożysko. w wstępnej fazie chrobocze głownie przy skrecie i przyspieszaniu ..

drugi objaw to delikatne ruszanie kierownica przy np 40km/h i delikatnym gazie tak aby utrzymywać tylko prędkośc wtedy można wyczyć jak zaczyna ruszać kierownicą zupelnie jak przy 120 na niewywarzonych kołach..

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 16:50:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Esperak napisał(a):
drugi objaw to delikatne ruszanie kierownica przy np 40km/h i delikatnym gazie tak aby utrzymywać tylko prędkośc wtedy można wyczyć jak zaczyna ruszać kierownicą zupelnie jak przy 120 na niewywarzonych kołach..

To już jest ostatnie stadium , wtedy pozostaje się modlić o dojazd do warsztatu. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 22:16:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Sorry kochany, ale ja niestety mialem ten nietypowy przypadek, ze akurat nie chrobotal... Coz poradze. A chrobotanie to chyba nie od kulek w koszyku ale na zabkach wchodzacych w piaste, wiec o ktorym przegubie mowimy? WEWNETRZNY, chrobotal komus ten? I to nie bylo chrobotanie tylko cos w stylu obcierania tarczy o blache oslaniajaca od wody. Pozdrawiam, wesolego jajka

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2004 14:37:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2004 08:18:39
Posty: 31
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Witam

Usterka usunieta ! :-) jednak okazało się że to przegub zewnętrzny, mechanik miał racje, choć ja do końca nie byłem przekonany. Tak więc jak ktos ma takie objawy to wiadomo co ma wymienić.

Pozdrawiam i życzę szampańskiej zabawy noworocznej i zdrowia zwłaszcza w pierwszy dzień 2005 roku :-)

_________________
Kto pyta nie błądzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 13:34:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2004 08:18:39
Posty: 31
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Witajcie

K...... jednak to nie przegub byłem szczęsliwy jakieś trzy dni. Stukanie powróciło, przejechałem jakieś 50km po trzech dniach postoju jak wsiadłem do auta i ruszyłem no to myślałem że mnie krew zaleje, a skoro to nie przegub zewnętrzny to co ???

Pozdrawiam

_________________
Kto pyta nie błądzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 22:20:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 18:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
A co cie to teraz obchodzi??????mechanior spie......lil robote wiec dalej naprawia i wymienia na swoj koszt to proste po co ci wymienial dobry przegob?za nie wiedze sie placi wiec niech sie bierze do roboty

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 07:46:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Sprawdziles ten wewnetrzny..?

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 15:01:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2004 08:18:39
Posty: 31
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Wewnętrzego jeszcze nie sprawdzałem. A przegub i tak nadawał się do wymiany no moze jeszcze nie teraz ale w najblizszym czasie ale to nie jest istotne skupmy się na tym co to może być i dlaczego zaczeło stukać po trzech dniach. Coś mnie się wydaje że to coś w kolumnie Mcpersona może amor. Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam

_________________
Kto pyta nie błądzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 23:48:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sty.2005 21:04:26
Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Ja mam podobne objawy ale tylko przy ruszaniu na skręconych kołach , a najbardziej słychać ten chrobot jak są skręcone w lewo ale u mnie to typowe oznaki zużytego przegubu , tylko pytanie którego??

_________________
Audi S4 2,7 BiT AVANT



debnopodhale


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 00:18:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Ja miałem takie okrutne stuki-puki w lewym kole. Na początku niewielkie i sporadyczne, głównie przy lekko skręconych kołach albo na koleinach, jak rzucało autem. Potem sie to znacznie nasiliło. Jak się okazało, było to łożysko w kole i uszkodzona piasta. A przyczyną było niedociągnięcie nakrętki na przegubie przy wcześniejszej wymianie osłony tegoż przegubu. (Dodam, że po pierwszej diagnozie mechanik odkręcił i ponownie dociągnął tą nakretkę mówiąc, że albo znikną stuki na amen albo się znowu pojazwią i wtedy pozostaje już tylko wymiana. Po dokręceniu ucichło - zmniejszył się hałas ale już po kilku dniach zaczęło walić jeszcze głośniej).

Po wymianie auto jak nówka (tzn. zacząłem słyszeć inne stuki z zawieszenia :D)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 00:28:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sty.2005 21:04:26
Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
ale u mnie trzaska to przy mocno skręconych kółkach a na dziurach koleinach itd.. jest cisza także to chyba przegub

_________________
Audi S4 2,7 BiT AVANT



debnopodhale


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: