bezduszny napisał(a):
Różnią sie lepkością przy określonej temperaturze.
Są to juz oleje z tzw. "grupy sportowej"....do silników gdzie jest duża temperatura (----> wysoko kręconych na obrotach).
W takim jak byś zalał np. 0W-30 i przejechał się ostro...to zapewne silnik zatarty bo olej miał by lepkość wody i praktycznie żadnego smarowania.
Mozna też stosować je do silników już dojechanych ze sporym przebiegiem jako olej uszczelniający.
MOTUL to bardzo dobra firma o świetnych produktach.........ale do motocykli

To zrobiłeś wynalazek

Kod:
Motul 7100 Ester SAE 20W50
V-TWIN.100% syntetyczny, olej do czterosuwowych silników - Technologia Estrów. Wyprodukowany dla dwucylindrowych silników. Spełnia wymagania Harley-Davidson. Doskonała ochrona przed scieraniem. Zapewnia gładką zmianę biegów. Spełnia wymagania JASO MA, antypoślizgowa technologia do mokrych sprzęgieł. Przeznaczony również do układów z katalizatorem.
Proszę bardzo

Trochę jestes w tyle

Cytuj:
MOTUL 300V LE MANS 20W-60
Olej do silników 4-suwowych o wysokich osiągach.
Do zastosowań profesjonalnych
100% SYNTETYCZNY - TECHNOLOGIA PODWÓJNYCH ESTRÓW
SAE 20W-60
POWRÓT
ZASTOSOWANIE
Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach działających w bardzo wysokich temperaturach i przy wysokich obrotach: wyścigi torowe, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy, wyścigi wytrzymałościowe, 24 Godziny Le Mans, wyścigi górskie, rajdy terenowe, Paryż-Dakar, wyścigi na szutrze i na lodzie.
Do silników powodujących bardzo wysokie zanieczyszczenie paliwa przez olej. Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezpośrednim wtryskiem i katalizatorem.
WŁASNOŚCI
STANDARTY: przekracza standardy API SH/CF - CCMC G-4/PD-2
REFERENCJE: PRODRIVE - Ferrari 550 Maranello, 24 Godziny Le Mans, FIA GT, Coloni Motorsport - Formuła 3000, French GT - Ruffier Events, Porsche GT
Technologia Podwójnych Estrów: maksymalna odporność filmu olejowego, zrównoważona polaryzacja, wytrzymałość w bardzo wysokich temperaturach.
Modyfikatory Tarcia: maksymalna moc, zmniejszenie temperatury pracy.
0% straty na ścieraniu: stabilne ciśnienie oleju bez względu na warunki użytkowania.
Maksymalna odporność na zużycie.
Utrzymuje silnik w doskonałej czystości.
Klasa lepkości 20W-60umożliwia absorbowanie paliwa dostającego się do oleju i utrzymanie wysokiego ciśnienia oleju. Silnik może pracować w bardzo wysokich temperaturach.
ZALECENIA
Wymiana oleju: zgodnie z zaleceniami producenta i własnym doświadczeniem.
MOTUL 300V LE MANS 20W-60 może być mieszany z innymi olejami mineralnymi i syntetycznymi.