.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 19:13:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [R5 rozrząd] czym unieruchomić wał...
PostNapisane: 15.maja.2006 12:54:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Yo. Składam, składam składam..
i zeby wreszie porzadnie poskladac rozrząd (KV) - chce porzadnie przykrecic kolo pasowe na kółku zębatym na wale. Wyczytałem że żeby zrobic to dobrze trzeba użyc wielkiego momentu (400? 450 Nm) i najlepiej skleić gwint (klej aneorobowy - trudnodemontowalny? niedemontowalny?)
ale:
JAK unieruchomić wał? sprzęgło taliego momentu nie przeniesie. Pewnie tez niezdrowo byłoby narażać wał na całej długości na taki moment skręcający.
podpowiedzcie coś z praktyki..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 13:01:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jest urządzenie do blokowania koła zamachowego w okienku tam gdzie zapłon na znaki ustawiasz.Nigdy takowego nie widziałem na własne oczy , tylko słyszałem o czymś takim.

Ja osobiście wrzucałem autko na bieg i cisnołem hamulec do końca.Jedyna znana mi metoda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 13:13:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
zrob sobie taki klucz, albo popros kogoś. Wystarczy tuleja o sr. tak zeby weszla w srodek kola pasowego i trzeba w niej wyciąć okienko, zeby weszla w to kolo pasowe i zaparla sie o wypust. Do tego przyspawać jakąś rurkę zeby mozna bylo trzymać.

Jak nie wiesz o co chodzi to looknij na kolo pasowe i bedziesz wiedzial o co chodzi.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 15:23:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
nie wierze że nie ma na kryzie miejsca na trzpień do blokowania koła zamachowego ;-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 15:57:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
eee.. proszę..?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 16:14:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Wewnątrz koła pasowego powinien być wyraźny wystający do środka "nadlew" materiału. Należy wykonać tuleję wchodzącą ciasno do "wnętrza koła pasowego" z częściowym wycięciem na ten nadlew. Do tej tuleji należy dospawać z boku dźwignię (płaskownik lub spłaszczona na końcu rura), którą zablokujemy koło pasowe (przez oparcie o coś lub przytrzymanie). Wewnątrz naciętej tuleji musi się zmieścić klucz nasadowy do dokręcenia koła pasowego z odpowiednim momentem. Jeśli chcesz, to mogę jutro wieczorem przesłać na maila zdjęcia tego urządzenia.
Pozdrowienia.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 19:26:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lip.2005 21:04:55
Posty: 39
Lokalizacja: RZESZÓW
też to przechodziłem i sam na to wpadłem, tak jak koledzy wużej piszą, tuleja z wyciętym wpustem na nadlew w kole pasowym, brzmi to skomplikowanie ale proste w rzeczywistości ;-)

_________________
1/4MILI RZESZÓW ET 13.97
1/4MILI STALOWA WOLA ET 13,29
1/4MILI SW 3 ELIMINACJA ET 13,19
1/4MILI BEMOWO MP ET 13.14
1/4mili RZESZÓW 2006 ET 12.38
0-100 3,8s


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 21:00:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Problem polega tylko na tym, że przy odkręcaniu porządna, solidna nasadka stanleya mieściła się w środek tak sobie.. ciezko mi jest sobie wyobrazić żebym tam zmieścił kawał rury (no 3mm scianka minimum) i w nia jeszcze klucz..
myslalem wczesniej o uzyciu otworów tych mniejszych wkoło na 6 czy 8 sróbek 6-ek, ale pomysl chyba nienajlepszy - powinny być wcześniej przykręcone żeby sie jako-tako scentrowało, nie..?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2006 05:13:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Pomocnik do środka samochodu, III bieg i hamulec. Sprzęgło wytrzyma, nie ma zagrożenia....

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2006 06:20:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wordeck napisał(a):
Pomocnik do środka samochodu, III bieg i hamulec. Sprzęgło wytrzyma, nie ma zagrożenia....

Pozdrawiam


niestety ale sprzeglo przystosowane do 200-250Nm ma prawo nie przenieść momentu rzędu 450-500Nm. Testowaliśmy u kolegi w silnikiu NG, przy dokręcaniu sprzeglo puszczało, dlatego na szybko dorobilismy klucz do blokowania:)

P.S. chociaż jeśli sprzęgło jest bardzo zdrowe, to kto wie, moze utrzyma.

P.S.2 Bez blokad mozna próbować jakimś zdrowym pneumatem.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2006 06:50:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Scob- myślisz nie w tą stronę.Nie chodzi nam o blokowanie koła pasowego tylko zamachowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: