.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 16:43:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9TDI AVG] Dylematy - olej normalny czy ten Long Life?
PostNapisane: 15.maja.2006 12:01:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2006 14:20:36
Posty: 127
Lokalizacja: Lubelskie
No właśnie samochód ma 270tys km przejechane, z czego 260tys po Szwajcarii (model 2000 z tym silnikiem o przełużonych przeglądach). Był regularnie serwisowany w ASO do końca 2005r, olej jakiś Syntetyczny Long Life (historia samochoodu z seriwsu). Właścicel który go przywiózł mówił że chyba był lany 5W40.

No i teraz mam problem bo nie wiem co mu nalać. Ponieważ ma już sporo przejechane, myśle by mu zmienić na olej 10W40 Mobile 1 Turbo Diesel (może 5W40) albo Shell Helix Diesel Plus 10W-40 (no albo ten Shell Helix Diesel Ultra 5W-40). Przebieg roczny do 15tys, nawet może mniej.

Czym się różni 5W-40 od 10W-40 bo to dla mnie największy problem :peace: ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 13:31:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
To są klasy lepkości w niższych temperaturach, po prostu ten 5W przy niższych temperaturach zachowuje swoje właściwości smarowania.

Moja propozycja jest taka, lej dalej jakiegoś pełnego syntetyka 5w50 lub 0w40 i rób to w normalnych odstępach czasowych, czyli rok lub 10-15kkm. I nie bój się tym przebiegiem, nic mu nie będzie jak zalejesz syntetyk.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 14:39:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2006 14:20:36
Posty: 127
Lokalizacja: Lubelskie
Ale ten gość wlał z tego co powiedział ostatnio 5W40 więc chyba zmiana na 5W50 jakoś nie bardzo mi się widzi. Nie rozszczelni mi silnika, ryzyko zawsze isniteje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 14:50:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Longlife to olej przeznaczony raczej do samochodów ciezarowych i tam wymienia sie co 100 tys km.Wiadomo silniki takie maja cztery filtry olejowe chłodnice oleju i obroty ograniczone do 2000 a srednio zmienia sie biegi pomiedzy 1100-1600. Nie polecam tego oleju do silników samochodów osobowych , wymieniaj tak do 15 tys .Sam jezdze na 5w40 shell i jestem zadowolony od wymiany do wymiany nie dolewam nic.Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 16:17:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2006 14:20:36
Posty: 127
Lokalizacja: Lubelskie
Nie wiem co to longlife ma znaczyć. WIem, że w modelu 2000r. wprowadzono wydłużenie między przeglądami ale żeby nie zakatować silnika Audi przy tym każe stosować olej i innych parametrach - czy coś takiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 18:42:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
Jack napisał(a):
Longlife to olej przeznaczony raczej do samochodów ciezarowych i tam wymienia sie co 100 tys km.Wiadomo silniki takie maja cztery filtry olejowe chłodnice oleju i obroty ograniczone do 2000 a srednio zmienia sie biegi pomiedzy 1100-1600. Nie polecam tego oleju do silników samochodów osobowych , wymieniaj tak do 15 tys .Sam jezdze na 5w40 shell i jestem zadowolony od wymiany do wymiany nie dolewam nic.Pozdrawiam


Cos Ci sie pokrecilo. Chodzi o specyfikacje VAG LongLife (506, 507). Ciezarówki nie maja tu nic do rzeczy.
Do inicjatora watku:
Nie napisales który to rocznik, jesli bez pompowtrysków to mozna lac (prawie) kazdy dobry olej, jesli na pomopwtryskach to z norma VAG xxx.01.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 20:54:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2006 14:20:36
Posty: 127
Lokalizacja: Lubelskie
No prawie nie napisałem ;). Silniki o oznaczeniu AVG były montowane dopiero w modelu 2000r, czyli tam od końca 1999r zamiast AFN (to nie pompowtryski). Niby stosując jakiś olej możńa dłużej jeździć bez zaglądania do serwisu albo coś mi się pomyliło.

Zaleje go 5W40, a czy Mobil 1 czy Shell'a to zadecyduje cena - myślę że jakośc obu porównywalna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 12:34:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2006 09:10:58
Posty: 81
Lokalizacja: warszawa
a silnik AKE to wtrysk bezposredni czy pompowtryskiwacze?

_________________
Audi A6 2001r. 2.5TDi V6 180KM Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 14:09:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Prosta sprawa.
Jeżeli ci nie bierze oleju... lej dalej 5W-40 i nie zmieniaj go na inne lepkości.

LongLife owszem, fajna sprawa.... ale tylko do nowych samochodów lub ciężarówek, gdzie wymiana oleju następuje nie tyle po jakimś określonym przebiegu ale po wskazaniu komputera. Generalnie coś około 100.000 km.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 14:43:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wiesz jestem hgv driver od 15 lat i jezdze volvo fh16 w szwedzkiej firmie transportowej i service jest wlasnie w szwecji. Byłem juz kilkakrotnie na zmiani oleju a panowie maja tam i s80 tdi i a8 tdi i zaden nie wlewa tego oleju do swojego auta , jak zapytałem się dlaczego to smiech był i powiedzieli ze jak sie auto gasi i odpala kilka razy dziennie to nie mozna jezdzic na longlife. Sam tego nie rozumiem wkoncu to pełen syntetyk shell.Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Ostatnio edytowano 17.maja.2006 14:45:38 przez Jack, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 14:43:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2006 09:10:58
Posty: 81
Lokalizacja: warszawa
ja mam podobna sytacje, mam a6 ktora chodzi obecnie na longlife. bede pierwszy raz zmienial olej (od sprowadzenia). do tej pory jezdzil na 0W30 Mobil LongLife. (zmiana co 30tys). Teraz chce zmienic olej i zmieniac co 15tys. chce zaladowac olej konkretnej niemieckiej firmy LiqiuMoly
mam opcje na dwa oleje
- 0W30 (specjalnie dla longlife) czyli jechac na tej samej lepkosci tylko zmieniac czesciej (co 15tys)
- 5W40 specjanie dla Diesel

oba spelniaja nomy Audi , ktore mam podane w instrukcji pojazdu

ktory wybrac?

_________________
Audi A6 2001r. 2.5TDi V6 180KM Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 14:52:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Jesteś pewien, że w slniku 2.5 TDI V6 masz olej 0W-30 LL ?

Może sie mylę, ale z tego co wiem... powinien być tam 5W-40 i ten jest rekomendowany do silników TDI przez grupę VW/Audi

http://www.statoil-lubricants.com.pl/pd ... 05W-40.pdf
To przykład aprobaty VW do silników z pompowtryskiwaczami.

_________________
www.xj-jeep.pl


Ostatnio edytowano 17.maja.2006 14:54:40 przez bezduszny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 14:53:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Zmieniaj co 15 tys a silnik posłuży ci bardzo długo . Miałem w swoim zyciu juz kilka autek i zawsze wlewałem shell 5w/40. W a4 2,5 v6 tdi zrobiłem na tym oleju ponad 100 tys odsprzedałem znajomemu a on nadal śmiga i jest zadowolony silnik tamten ma przejechane juz ponad 420 tys a od wymiany do wymiany nic nie musi dolewac jedynie turbina była wymieniana jeszcze za mojej kadencji z powodu paprocha w dolocie przez co dwie łopatki sie odkształciły.W swoim aktualnym autku tez mam ten olej a silnik juz przeszedl ponad 330 tys ale nie musze dolewac a jezdze szybko i odpukam jeszcze nie zawiodłem się co do tego oleju. Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Ostatnio edytowano 17.maja.2006 15:03:10 przez Jack, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 14:58:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2006 09:10:58
Posty: 81
Lokalizacja: warszawa
na 100% 0W-30 LL. takie mam wpisy w ksiazce serwisowej (z ASO niemieckiego) oraz pod maska wisi etykietka tego oleju. Mobil ma specjalny olej LL 0W-30 SHC , ktory spelnia normy VW/Audi


jak rada, zostac przy tej lepkosci czy uderzyc w 5W-40???

_________________
Audi A6 2001r. 2.5TDi V6 180KM Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 15:02:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Sugeruje 5W-40 ale z aprobatą 505.01 (specjalna do pompowtryskiwaczy VW).

http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6006507

http://www.motozakupy.com.pl/index.php? ... 3c5b128d88

http://sklep.monster-tuning.pl/product_ ... cts_id/621


..trochę tego jest. Mozna wybrać.

_________________
www.xj-jeep.pl


Ostatnio edytowano 17.maja.2006 15:06:30 przez bezduszny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 15:05:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
wojti12 napisał(a):
na 100% 0W-30 LL. takie mam wpisy w ksiazce serwisowej (z ASO niemieckiego) oraz pod maska wisi etykietka tego oleju. Mobil ma specjalny olej LL 0W-30 SHC , ktory spelnia normy VW/Audi


jak rada, zostac przy tej lepkosci czy uderzyc w 5W-40???

Wiesz co lej Mobila 5w/40 jezeli takowy jest i nie przechodz na inny bo to troche niedobre dla silnika.V6 tdi nie ma pompowtrysków ale wysokocisnieniowa pompa vp44 lub pozniej system commonrail i dlatego tak miekko pracuje.Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Ostatnio edytowano 17.maja.2006 15:06:48 przez Jack, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 15:06:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2006 09:10:58
Posty: 81
Lokalizacja: warszawa
a czy silnik AKE - 2.5tdi 132kW V6 ma pompowtryskiwacze czy wtrysk bezposredni?

_________________
Audi A6 2001r. 2.5TDi V6 180KM Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 15:08:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2006 09:10:58
Posty: 81
Lokalizacja: warszawa
oooo juz mi odpowiedziales, jeszcze sie wgralo na ekran :-)

_________________
Audi A6 2001r. 2.5TDi V6 180KM Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 15:09:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
wojti12 napisał(a):
a czy silnik AKE - 2.5tdi 132kW V6 ma pompowtryskiwacze czy wtrysk bezposredni?
Pompowtryski to takie cos w silniku co ma dodatkowy walek i kazdy wtrysk jest naciskany przez krzywke jak zawory a twoj silnik ma system commonrail i ma pompe wysokocinieniowa a na wtryskiwaczach piazoelektryczne zaworki czy cos takiego .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Ostatnio edytowano 17.maja.2006 15:10:41 przez Jack, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 15:10:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2006 09:10:58
Posty: 81
Lokalizacja: warszawa
no wlasnie - mozesz cos wiecej o tej pompie vp44 lub pozniej system commonrail ???

jak napisalem moj silnik to AKE

_________________
Audi A6 2001r. 2.5TDi V6 180KM Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: