.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 09:50:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI AYM (155KM)] problem z dynamiką
PostNapisane: 17.maja.2006 13:30:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
mam pytanie - co to może być.

Czasami silnik ma słabszą dynamikę czasami lepszą tzn. nie zmienia się to podczas jazdy - tylko raz odpalam i silnik chodzi jak żyleta, a innym razem od odpalenia jest troszkę przymulony - przyśpiesza ale nie ma dynamicznego kopa - wchodzi na obroty stopniowo ale tak jakby ciężej. Oleju prawie nie bieże, nie kopci na czarno, przyśpiesza spokojnie płynie 200km/h. Dodatkowo gdy stoi przez noc i jest poniżej 10 stop C zadymi na siwo przy odpalaniu (szczególnie zimą) - potem czysto. Kąt ustawiony prawidłowo. Na komputerze brak błędów. Co to może być? Może ktoś się z czymś takim spotkał?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 15:36:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Powiam tak, jak nie ma hamowni to sie sprawdza ile poleci auto na maxa ja mieszkam blisko granicy to sobie lece do szkoplandi tam widaomo na ma gornej granicy ograniczenia predkosci .Wez kogos kto ma podobny silnik i zmierz sie z nim gdziesz na dluzszym dystansie przez jakies 50 km cały czas but w podłodze inaczej nie stwierdzisz czy to wina oleju napedowego czy filtr zapchany lekko czy moze woda w filtrze czy turbinka lub egr zapyucha sie od sadzy i oleju ewentualnego ktory turbina dmucha do kolektora razem z powietrzem.Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 16:27:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
a moze tzw. system wiskozy w cieple dni powoduje, ze moc siada?
od dawna masz taki objaw?
moze egr, a moze lmm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2006 06:28:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
dzieje się to od ponad pół roku. Dodatkowo czasami gdy się auto powoli toczy na dwójce i wcisnę sprzegło to czuje pod pedałem sprzęgła tak jakby schodkowe drgania (1sek) ale nie za kazdym razem

Dzięki za wszystkie sugestie będę zaglądał. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2006 06:44:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
sprawdz przeplywonierz .........
zrob test Vag'a podczas jazdy ... powinno cos pokazac .......

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2006 07:57:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, racja.
powolne wchodzenie na obroty (ociezalosc) to w wiekszosci przypadkow lmm (przeplywomierz).
dymienie przy rozruchu moze byc spowodowane naturalnym zuzyciem silnika badz oznaka, ze wtryskiwacze lub swiece zarowe szykuja sie na emeryture.
czy jak wejdziesz na 850rpm (delitakne musniecie pedalu) to trzesie?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2006 08:12:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
tylko że to dymienie występuje tylko w temperaturze około 0 stopni i poniżej zera (zimą), świece żarowe wymienione - nówki, wtryski od nowości 2002r przebieg około 160000 km, wymieniony był wtrysk sterujący na fabrycznie nowy (w starym siadł czujnik wzniosu iglicy). Przy 850 rpm nie trzęsie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2006 08:14:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
tylko że to dymienie występuje tylko w temperaturze około 0 stopni i poniżej zera (zimą), świece żarowe wymienione - nówki, wtryski od nowości 2002r przebieg około 160000 km, wymieniony był wtrysk sterujący na fabrycznie nowy (w starym siadł czujnik wzniosu iglicy). Przy 850 rpm nie trzęsie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2006 15:19:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Sprawdz czujnik cisnienia doladowania, czasami bywa tak szczegolnie gdy autko bylo bite, ze wtyczka szczelnie nie trzyma sie w gniezdzie i potrafia zasniedziec styki od dostajacej sie wilgoci i wtedy objawy sa takie,ze raz ciagnie ,a raz nie. Ciezkie do wykrycia na vag-u. Pzdr.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: