.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 23:32:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 gaźnik] nierówna praca silnika
PostNapisane: 20.maja.2006 11:28:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2006 16:16:29
Posty: 32
Witam!
Mam pytanie. Co może byc przyczyną nierównej pracy silnika na biegu jałowym??? Jak np. stoję na światłach to czuje aż na kierownicy jak falują obroty silnika. Nie jestem w stanie powiedziec w jakim zakresie obrotów ma to miejsce, poniewaz moja wersja nie posiada obrotomierza ( jest to B3 1.6 PP z elektronicznym gażnikiem z listopada 1990 roku). Dodam jeszcze, że wszystkie filtry zostały wymienione, auto jeździ na benzynie i nierówna praca silnika występuje niezależnie od tego czy silnik jest zimny, czy rozgrzany.
Proszę o pomoc i dziękuje za wszystkie odpowiedzi!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 12:17:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
silniczek krokowy i wszelkie przewody od podcisnien pod katem szczelnosci, posprawdzales ?

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 13:10:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2006 16:16:29
Posty: 32
Z tego co mi wiadomo w gaźniku nie ma silniczka krokowego. Przewodów nie sprawdzałem. Wymieniłem odme bo była dziurawa, ale nadal jest to samo. Myśle, że może to byc niesprawna sonda lambda.Sam niewiem dlatego proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: (B 3 gaźnik) nierówna praca silnika.
PostNapisane: 21.maja.2006 16:02:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 09:52:20
Posty: 28
Lokalizacja: Elbląg
Auto: Audi A3 8P 2.0 FSI
Witaj!
W moim Audi 80 B3,silnik PP,z gaźnikiem PIERBURG 2EE elektonicznym,r.1991 miałem podobną awarię.Obroty falowały /także brak obrotomierza/ na tzw.wolnych obrotach przy silniku zimnym i ciepłym oraz silnik szarpał w czasie jazdy.Powyższą usterkę miałem 2 lata temu.Naprawę dokonał elektronik poprzez wymianę "Podciśnieniowego nastawnika przepustnicy "w gaźniku.Wymiana jest doś prosta tyle,że problemem było "zdobycie" używki w/w elementu gaźnika.Element ten ma kształt okrągły a poznasz go bo ma gniazdo na wtyczkę 7 pinów.Gdybyś miał problemy z zakupem,to podam Ci z ALLEGRO adres fachowca,który dokonuje regeneracji/wymiany membrany/ tej części.
Piotr Rybicki ul.Kruszcowa 28,41-500 Chorzów,tel.607 286 361 "PIOTR"Fachowiec ten regeneruje dostarczone mu,a czasem sprzedaje własne gaźniki po regeneracji w/w gaźniki.Koszt ok.400zł.
Zyczę powodzenia i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 19:15:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2006 16:16:29
Posty: 32
Jeśli to naprawde wina gaźnika to się zdołowałem. Po pierwsze koszt rzędu 400zł za regeneracje to dla mnie bardzo dużo. Po drugie mieszkam w Lublinie i nie znam mechanika, któremu powierzył bym naprawe elektronicznego gaźnika. Chciałem jeszcze dodac, że mój silnik podczas jazdy zachowuje się normalnie. Obroty falują tylko na biegu jałowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: (B 3 gaźnik) nierówna praca silnika.
PostNapisane: 23.maja.2006 15:55:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 09:52:20
Posty: 28
Lokalizacja: Elbląg
Auto: Audi A3 8P 2.0 FSI
Witaj!
Spróbuj zadzwonić do Piotra w Chorzowie,być może Ci coś doradzi w pokonaniu tej usterki.Z tego co ja wiem to jeśli okazałoby się,że usterka dotyczy nastawnika przepustnicy,to można wysłać mu sam nastawnik przepustnicy a on odsyła pocztą po naprawie za zaliczeniem pocztowym.Koszt takiej naprawy byłby na pewno mniejszy.Mój elektronik w Elblągu zdobył używkę /nastawnik/ i skasował mnię na kwotę 400 zł.Może u Was coś znajdziesz na szrotach?Powodzenia.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2006 16:24:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2006 20:40:33
Posty: 78
Lokalizacja: Warmia/Mazury
Witam!!!
Tak przy okazji piszecie o gazniku to mam pytanko moze wiecie,mieliscie doczynienia z takim przypadkiem jak(opisana sytuacja dzieje sie tylko na benzynie!!):obroty sa ok,jak jade i wcisne gaz do dechy to samochod cholernie szarpie i ma chec stanac lekko popuszcze pedal gazu i jest ok ciagnie do przodu jak szalona,na gazie tego przypadku niem wciskam do techy i autko mknie do przodu,sprawdzalem te podcisnieniowe urzadzenia podlaczone do gaznika i sa ok membramy sa cale,tylko niewiem jak sprawdzic takie urzadzenie z wtyczka(+ -) i tam sa tez podlaczone przewody podcisnieniowe prad tam dochodzi ale niewiem czy to dziala.Podobno to jest od tego jak samochod jedzie z gory i sie pusci noge z gazu to to cos reguluje obroty silnika zeby niezgasl.
Pozdrawiam!!!

_________________
Audi80 B3 1.8+LPG 90r (EŁK)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: nierówna praca silnika
PostNapisane: 24.maja.2006 05:39:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 05:16:07
Posty: 1
witam
servuz miałem podobny problem ,mam audi z identycznym silnikiem jak ty jak ją kupiłem to silnik na wolnych obrotach tak szarpał że praktycznie gasł walczyłem z nią dwa miesiące doszło do tego że kupiłem nawet drugi gażnik nie elektroniczny,ale wróciłem do swoiego starego elektronicznego co się okazało:gażnik posiada regulację spalania co znajduje się ona w lewym dolnym rogu pod zaślepką patrząc od przodu pojazdu aby wyregulować należy usunąć zaślepkę nierówna praca może być spowodowana złą wartością co w spalinach dzieje się to dlatego że gażnik jest regulowany do nowego silnika wyjeżdżającego z fabryki a po pewnym czasie traci swoje pierwotne parametry a przy naszym paliwie to już wogle ....,w każdym bąć razie mi pomogło życzę powodzenia :) :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nierówna praca silnika
PostNapisane: 24.maja.2006 12:49:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lut.2004 11:28:44
Posty: 123
Lokalizacja: śląsk
czarny1 napisał(a):
witam
servuz miałem podobny problem ,mam audi z identycznym silnikiem jak ty jak ją kupiłem to silnik na wolnych obrotach tak szarpał że praktycznie gasł walczyłem z nią dwa miesiące doszło do tego że kupiłem nawet drugi gażnik nie elektroniczny,ale wróciłem do swoiego starego elektronicznego co się okazało:gażnik posiada regulację spalania co znajduje się ona w lewym dolnym rogu pod zaślepką patrząc od przodu pojazdu aby wyregulować należy usunąć zaślepkę nierówna praca może być spowodowana złą wartością co w spalinach dzieje się to dlatego że gażnik jest regulowany do nowego silnika wyjeżdżającego z fabryki a po pewnym czasie traci swoje pierwotne parametry a przy naszym paliwie to już wogle ....,w każdym bąć razie mi pomogło życzę powodzenia :) :):






co do twego problemu....
poprzednio mialem takie b3 1.8 z lpg i mialem ten sam problem ...
powodem byla siadająca pompa paliwowa...proponuje ja sprawdzic ew. wymienic...

_________________
FSO Polonez 1.6GLI 94r-był 1997-1998
FIAT 126 P 78r-był 1998-1999
AUDI 80 B3 1.8 89r-bylo 1999-2004
AUDI S4 4.2 QUATTRO MANUAL 6 B. 93r.Piękna niunia aczkolwiek do dopieszczenia...;)-było 2005-2007
Peugeot 406 2.0hdi 140ps(chips) 00r. -byłby nadal gdyby nie crashhboombang 2007-2008
Yamaha Grizzly 660 4x4 - jest 2007-?
Audi A8 D3 4E V8 TDI -jest 2008-?
Honda X11 2010-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 05:49:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Pierwsza rzecz: sprawdzić WSZYSTKIE przewody podciśnieniowe i membranę w podciśnieniowym regulatorze zapłonu.
Jeżeli GDZIEKOLWIEK łapie powietrze, to będą objawy jak opisałeś.
Uwaga do przewodów gumowych: nie zawsze widać z zewnątrz czy są uszkodzone (przez koszulkę z plecionki, z zewnątrz OK, a guma sparciała i przepuszcza). Zapal go też po odłączeniu wężyka od regulatora podciśnieniowego zapłonu (trzeba zatkać otwór w wężyku, np. blachowkrętem) - jeśli będzie lepiej tzn. membrana przepuszcza.

Dopiero jak się upewnisz że to jest OK, to zabieraj się za gaźnik.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 23:19:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2006 16:16:29
Posty: 32
Witam wszystkich po dlugiej przerwie!
Wkoncu nie wytrzymalem i oddalem samochod do czlowieka ktory głównie zajmuje sie naprawa gaznikow elektronicznych i wtryskow. Po pomiarze cisnienia sprezania i przeprowadzonej analizie spalin okazalo sie ze nierówna praca silnika spwodowana byla złą wartością co w spalinach. Cala naprawa polegala na regulacji gaznika. Teraz silnik pracuje o niebo lepiej. Wyszlo na to ze czarny1 mial calkowita racje w swoim poscie piszac o mozliwej przyczynie falujacych obrotow. Na koniec jeszcze raz dziekuje za wszystkie odpowiedzi!!!
Pozdrawiam!!! servuz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 23:35:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2006 12:50:29
Posty: 231
Lokalizacja: okolice Częstochowy
piekarelk napisał(a):
Witam!!!
Tak przy okazji piszecie o gazniku to mam pytanko moze wiecie,mieliscie doczynienia z takim przypadkiem jak(opisana sytuacja dzieje sie tylko na benzynie!!):obroty sa ok,jak jade i wcisne gaz do dechy to samochod cholernie szarpie i ma chec stanac lekko popuszcze pedal gazu i jest ok ciagnie do przodu jak szalona,na gazie tego przypadku niem wciskam do techy i autko mknie do przodu,sprawdzalem te podcisnieniowe urzadzenia podlaczone do gaznika i sa ok membramy sa cale,tylko niewiem jak sprawdzic takie urzadzenie z wtyczka(+ -) i tam sa tez podlaczone przewody podcisnieniowe prad tam dochodzi ale niewiem czy to dziala.Podobno to jest od tego jak samochod jedzie z gory i sie pusci noge z gazu to to cos reguluje obroty silnika zeby niezgasl.
Pozdrawiam!!!

sprawdź szczelność układu, gdzies dostaje sie lewe powietrze ( w moim przypadku było to między mikserem a obudową filtra powietrza)
pozdrawiam

_________________
polonez 1.6 +LPG '95 - był
audi 100 C3 1.8 '89 - był
audi a6 2.5 TDI Q '99 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 07:53:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.sty.2005 15:02:54
Posty: 158
Lokalizacja: WW
servuz napisał(a):
Witam wszystkich po dlugiej przerwie!
Wkoncu nie wytrzymalem i oddalem samochod do czlowieka ktory głównie zajmuje sie naprawa gaznikow elektronicznych i wtryskow. Po pomiarze cisnienia sprezania i przeprowadzonej analizie spalin okazalo sie ze nierówna praca silnika spwodowana byla złą wartością co w spalinach. Cala naprawa polegala na regulacji gaznika. Teraz silnik pracuje o niebo lepiej. Wyszlo na to ze czarny1 mial calkowita racje w swoim poscie piszac o mozliwej przyczynie falujacych obrotow. Na koniec jeszcze raz dziekuje za wszystkie odpowiedzi!!!
Pozdrawiam!!! servuz



a z jakiego jestes miasta ? bo we Wrocławiu byłem tu i tam..i nie potrafią wyregulować tego gaźniczka, a mam za wysoką mieszankę :/

_________________
-----------------------------------------------------
A80 1.8 Gaźnik + LPG ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 02:37:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2006 16:16:29
Posty: 32
Jestem z Lublina i gdyby nie moj znajomy mechanik to nigdy bym sie nie dowiedzial o istnieniu tego fachowca. Zakład o nazwie "MOTRONIC" miesci sie na ulicy Zemborzyckiej. Człowiek nazywa sie Marek Pęcak.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: