.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 23:42:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 14:32:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Dwulitrowka na gazie jest troche zdławiona (100 KM - zmierzone na hamowni), to zeby wciągnąc pod konkretne gorki (okolice Kielc i Krakowa) piłowałem go na trojce albo 4 to jednak silnik jest obciążony. Komplet osób 5x 85 kg troche jednak wazy.
A na pusto nie wiem co by było, ale nie sądze zeby się grzał. Jeszcze taki słaby nie jest ;)

Może to jest wina tego termostatu, że się przycina lub coś (pewnie to jakiś bubel), wcześniej pisałem o wahaniach.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 16:25:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Tylko Wahler, nie jedna osoba sie juz przekonala ile nerwow i dodatkowej kasy moze pochlonac zalozenie jakiegos wloskiego/francuskiego/chinskiego czy jakiegos tam innego syfu.... :( A tak, zalozysz raz i bedzie spokoj na dluuuugo.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 18:24:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Vernet - francuskei ustrojstwo, nie chciałem go. To jest i racja, jak inwestować to w porządne części, ale jak kupowałem to nie było innego. Myślałem zeby go zmienić ale nic się nie dzieje poważniejszego więc sobie odpuściłem, ale może jednak się skuszę na tą przyjemność i jak będe miał chwile wolnego to wymienie go ;)

A wiesz Zuru jeszcze miałem taki jeden motyw przy wymianie. Po założeniu zrobiła się jakaś nieszczelność i płyn wyciekał ( może jakaś wadliwa uszczelka co była w zestawie z termostatem). Wtedy temperatura była okolice 92-93 stopni i większych wahań nie było. Jednak wkurzały mnie te plamy pod samochodem i wziąłem i uszczelniłem to. Posmarowałem silikonem to kolanko co się przykręca do pompy i już nie wyciekało. Po tym zabiegu temperatura podczas jazdy wzrosła do jakichś 96 stopni i jeszcze te wachania. Czy myślisz że może być to wina termostatu czy poprostu układ się uszczelnił i ciśnienie wzrosło, no a przy tym temp podskoczyła??
Ale te wahania dziwne, po pierwsdzej operacji tego nie było.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 06:10:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Mhmm...dziwne. Powinienes pomyslec o wymianie krućca przy pompie skoro jest pekniety czy cus. Moze strzelic, a koszt nieduzy. Niezabardzo pamietam jak to jest w ABK wyglada, ale pomysl o tym. Generalnie wskazniki na desce nie sa chyba az tak dokladne, zeby przejmowac sie wachaniem temperaturki o kilka stopni. Skoro Vernet Ci dziala to narazie moze nic nie grzeb, generalnie nie jest to wysilony silnik wiec da rade - chociaz jazda na gaziku niesie ze soba wzrost temperatury spalania. U Emciora w 2.2t 10V usmazylo uszczelke pod glowica wlasnie przez francuski termostat, ktory troszke za pozno sie pewnie otwieral..albo pewnego razu postanowil sie nie otworzyc w ogole :)

Generalnie napewno Twoj wyciek nie mial nic wspolnego z wachaniem temperaturki, moze warunki atmosferyczne byly inne. Uklady chlodzenia uszczelniaja sie nabierajac cisnienia a wycieki czesto pojawiaja sie kiedy auto ostygnie i zniknie cisnienie w ukladzie. Gdyby dziura w krućcu byla duza, podczas jazdy sikaloby Ci non stop i daleko byc nie ujechal :) Tak czy siak jest pewnie pekniety i kilka zlotych na nowy nie zaszkodzi. Wystrzegaj sie wloszczyzny, oni nawet rurek plastikowych nie potrafia zrobic dobrze...wymienilem kiedys w ABT kruciec przy glowicy na wloski bo niestety oryginalny po 10 latach podziekowal za wspolprace nieoczekiwanie...Ojciec pojezdzil miesiac bo wybuchlo :) :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 08:25:24 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
W ABK jest tak samo. Pod kolankiem powinna być uszczelka. Zmieniałeś ją?

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 08:30:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2005 13:24:48
Posty: 104
Lokalizacja: Grodzisk Maz. k/Warszawy
zuru napisał(a):
Tylko Wahler, nie jedna osoba sie juz przekonala ile nerwow i dodatkowej kasy moze pochlonac zalozenie jakiegos wloskiego/francuskiego/chinskiego czy jakiegos tam innego syfu.... :( A tak, zalozysz raz i bedzie spokoj na dluuuugo.


Witaj,

Do "hall of fame" oprocz Wahlera dorzucilbym jeszcze termostaty Behr. Niestety, ciezej je u nas dostac od Wahlera, ale termostaty pierwsza klasa.

_________________
--
A80 B3 1600cm3 PP 09/1990r. LPG - była i sie zmyla :(
Honda Accord CE7 1800cm3 F18A3 LPG
+ A80 B3 1800cm3 JN noLPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 09:09:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Kolanko nie jest pęknięte, plamy było widać po nocy.
Warunki atmosferyczne były takie same bo między tymi remoncikami był odstęp kilku dni, a działo się to w styczniu.



Uszczelke wymieniłem ale myślę że to jej wina bo w zestawie były dwie: ale żadna nie pasowała idealnie, albo zaciasna albo za luźna i założyłem tą ciaśniejszą. Po rozkręceniu jak chciałem skasować wyciek to ta uszczelka była jakby wywinięta. Może trzeba było założyć luźniejszą ( doświadczenia nie mam a ucze się na własnych błedach :D ), obsmarowałem kolanko silikonem i wycieków nima.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 10:40:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Witam ponownie.
Wczoraj byłem w IC i pytałem się o termostat. Sprzedający powiedział mi że są dwa rodzaje metalowy i z gumowym talerzykiem (element który sie otwiera). Podobno wsadzali takie od 91 roku, a jak u sie bie wymieniałem to był metalowy. Raczej oryginalny bo było wybite na nim logo audi vw. Wziąłem metalowy. Może ktoś się wypowie na ten temat?? :)

I mam jeszcze jedną zagwozdkę. W zestawie są dwie uszczelki. Jedna to taki okrągły oring, a druga to taka spłaszczona bez zadnego wcięcia w środku. Jak to założyć?? Czy włożyć termostat a później nałożyć uszczelkę i przycisnąć kolankiem?? Jak kupiłem verneta, to tam była płaska z wycięciem na połowie jej wysokości od wewnątrz tak że można było założyć ją na kołnierz termostatu.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 11:34:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Rok temu zmieniałem termostat, wcześniej miałem Wahler ale nie dogrzewał się w zimie i kupiłem nowy francuski Vernet z dodatkową gómową uszczelką(Wahler tego nie miał) i od tamtego czasu mam spokój, trzyma mi temp. około 88-92st. na LPG a na benzynie ciut mniej.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: