.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 11:39:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AFN ] zaworek N75
PostNapisane: 17.maja.2006 15:54:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Witam
Mam małe pytanko.Czy po ściągnięciu kostki od napięcia zaworka N75 wchodzą błedy, tak jak po ściągnieciu przepływomierza?Ostatnio sciągałem tą kostkę bo sprawdzałem zaworek.Zaworek jest ok.Nie wiem tylko czy mam jechać na vaga i kasować błąd?

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2006 06:32:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2006 11:47:11
Posty: 139
Lokalizacja: śląsk cieszyński
hej.napewno masz bład 01262 tz -przerwa zwarcie z masa.nie trzeba kasowac :peace:

_________________
Audi A4 Avant tdi AFN

gg 9317158


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2006 21:55:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Już sprawdziłem.Błedów nie było.Wszysko Ok :peace:

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 17:58:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2006 14:20:36
Posty: 127
Lokalizacja: Lubelskie
Gdzie szukać tego zaworka, jak to w ogóle wygląda. Za wszelkie informacje - dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 18:47:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
MARTiiii napisał(a):
Gdzie szukać tego zaworka, jak to w ogóle wygląda. Za wszelkie informacje - dzięki.


Jak masz A4 AFN to zaworek N75 jest z przodu silnika przy wentylatorze od klimy(biała główka z trójnikiem)

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 19:24:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
KrzysiekR napisał(a):
MARTiiii napisał(a):
Gdzie szukać tego zaworka, jak to w ogóle wygląda. Za wszelkie informacje - dzięki.


Jak masz A4 AFN to zaworek N75 jest z przodu silnika przy wentylatorze od klimy(biała główka z trójnikiem)

kolega MARTiiii ma AVG ale zaworek N75 jest w tym samym miejscu to w AFN-ie ... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 18:47:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2005 14:26:12
Posty: 24
Lokalizacja: Częstochowa
Czy mozliwe jest ze w moim AFNie padl zaworek, ale nie koniecznie n75??? Jestem pewien ze jest to ktorys z tych zaworkow ale nie wiem ktory. Jak mam sprawdzic, ktory z nich jest do wymiany??? z gory dzieki za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 18:52:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2005 14:26:12
Posty: 24
Lokalizacja: Częstochowa
aha i jeszcze jedno czy ma ktos moze dokladny schemat silnika w AFNie???? bardzo by mi sie przydal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 19:34:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
krzycht999 napisał(a):
Czy mozliwe jest ze w moim AFNie padl zaworek, ale nie koniecznie n75??? Jestem pewien ze jest to ktorys z tych zaworkow ale nie wiem ktory. Jak mam sprawdzic, ktory z nich jest do wymiany??? z gory dzieki za odpowiedz

wszystko jest mozliwe :diabel:
o jakim zaworku jeszcze mowisz ?
jakie masz objawy ze jestes tego tak pewien ?
robiles diagnoze Vagiem podczas jazdy ......
bo w tym wypadku wrozenie z fusow mija sie z celem ......
podchodz do tematu tak jak nalezy a nie na zasadzie moze to moze tamto ...... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 20:01:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2005 14:26:12
Posty: 24
Lokalizacja: Częstochowa
z tego co wiem moze to byc zaworek n75, a rownie dobrze moze byc to n18. objawia mi sie to tym ze auto raz przyspiesza dobrze po jakims czasie lapie ,,mula", po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest spowrotem dobrze. wczesniej mialem juz problem z ktoryms z zaworkow tyle ze nie wiedzialem ktorym i wszystkie przeczyscilem i nasmarowalem. Przez pol roku mialem z tym spokoj az do teraz i chce sie dowiedziec jak sprawdzic ktory z zaworkow jest walniety i go wymienic. vag wykazuje roznice cisnien na wezach sterujacych turbina lecz nie mialem mozliwosci zrobic diagnostyki podczas jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 10:13:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
Objawy wskazuja na N75


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 14:54:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2006 14:20:36
Posty: 127
Lokalizacja: Lubelskie
Tego muła łapie na amen za każdym razem do restartu, czy może tak że przy jakiś obortoach ci złapie muła tylko na chwiłe i po prau sekundach znowu ciągnie bez gaszenia silnika? A może tak i tak.
n18 od czego jest?

_________________
B5 1.9TDI AVG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 17:49:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2005 14:26:12
Posty: 24
Lokalizacja: Częstochowa
Tego mula samochod lapie nie zakazdym razem. Najczesciej staje sie to wtedy gdy trzeba mocniej przeciagnac mniej wiecej do 3500obr/min. Po tym trzeba sie zatrzymac zgasic i ponownie zapalic silnik i wtedy jest dobrze. Mam pytanie czy ten zaworek ktory znajduje sie z tylu silnika to jest n75???????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 07:27:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
krzycht999 napisał(a):
Tego mula samochod lapie nie zakazdym razem. Najczesciej staje sie to wtedy gdy trzeba mocniej przeciagnac mniej wiecej do 3500obr/min. Po tym trzeba sie zatrzymac zgasic i ponownie zapalic silnik i wtedy jest dobrze. Mam pytanie czy ten zaworek ktory znajduje sie z tylu silnika to jest n75???????


dla mnie to wyglada jak zapieczone kierownice turbo (Vag sie klania ;-) )
a co do zaworka N75 to jest z przodu silnika po lewej stronie (dochodza do niego 3 wezyki (przy rozrzadzie na wysokosci zderzaka)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 15:47:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2005 14:26:12
Posty: 24
Lokalizacja: Częstochowa
A wiec u mnie nie jest to oni zaworek n75, ani zapieczone kierownice w turbinie. Jestem pewien ze jest to zaworek, ktory sie znajduje z tylu silnika i wyglada identycznie jak n75, a wiec jego dzialanie prawdopodobnie jest takie same jak n75. Problem zniknal po przeczyszczeniu tego zaworka i nasmarowaniu go. Samochod w tej chwili jest duzo dynamiczniejszy niz przed tym czyszczeniem, nawet kiedy nie lapal mula. A wiec moj problem jest rozwiazany. Dzieki za poprzednie rady


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2006 09:12:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 20:24:17
Posty: 93
Lokalizacja: Sanok
Podpowiedźcie prosze, w jaki sposób można przeczyścić te zaworki? Nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. :(

_________________
Audi A4 Avant '96 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2006 10:31:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
krzycht999 napisał(a):
A wiec u mnie nie jest to oni zaworek n75, ani zapieczone kierownice w turbinie. Jestem pewien ze jest to zaworek, ktory sie znajduje z tylu silnika i wyglada identycznie jak n75, a wiec jego dzialanie prawdopodobnie jest takie same jak n75. Problem zniknal po przeczyszczeniu tego zaworka i nasmarowaniu go. Samochod w tej chwili jest duzo dynamiczniejszy niz przed tym czyszczeniem, nawet kiedy nie lapal mula. A wiec moj problem jest rozwiazany. Dzieki za poprzednie rady

Mówisz o zaworku sterowania EGR`em ? Jeśli źle działał faktycznie autko mogło byc bardziej mułowate.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2006 12:37:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 20:24:17
Posty: 93
Lokalizacja: Sanok
Podłączę się trochę pod wątek....

Podłączałem napięcie pod swój N75 i nic kompletnie nie słychac. Żadnego tzw. "cykania". Zrobiłem to samo z N18 i tu wyraźnie czuję załączający się elektromagnes. Czy to oznacza, ze N75 mam padnięte? VAG nie pokazuje żadnych błędów... A samochód jako tako jeździ, pali więcej (7.5-8l/100km w mieście). Co do dynamiki to trudno mi sie wypowiedziec, mam ten samochód od nowości, ale porównywałem z Borą z silnikiem ASV i Bora jest zdecydowanie dynamiczniejsza.

_________________
Audi A4 Avant '96 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2006 12:43:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
a Vag'owales podczas jazdy ...... :?: wtedy pokaze czy N75 jest do wymiany ....
jezeli pali wiecej i jest przymulony to moze przeplywomierz sie wysral ...
zrob porzadna diagnoze Vag'iem .. :!!:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2006 13:46:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
hokej66 napisał(a):
Podłączę się trochę pod wątek....

Podłączałem napięcie pod swój N75 i nic kompletnie nie słychac. Żadnego tzw. "cykania". Zrobiłem to samo z N18 i tu wyraźnie czuję załączający się elektromagnes. Czy to oznacza, ze N75 mam padnięte? VAG nie pokazuje żadnych błędów... A samochód jako tako jeździ, pali więcej (7.5-8l/100km w mieście). Co do dynamiki to trudno mi sie wypowiedziec, mam ten samochód od nowości, ale porównywałem z Borą z silnikiem ASV i Bora jest zdecydowanie dynamiczniejsza.


zdecydowanie lmm (przeplywomierz), a nie N75.
jezeli bedziesz go wymieniac, to wymien od razu filtr powietrza (najlepiej na markowy - Knecht, Mann, Bosch).

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: