.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 23:29:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [SWAP 2.2T] IC o wymiarach radiatora 55x18x2,5 wystarczy ?
PostNapisane: 28.maja.2006 10:34:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Z ewidentnego braku miejsca pod maską pierwotny pomysł zakładał umieszczenie 2-kierunkowego icka od MC przed chłodnicą (jak poniżej). Jeszcze wczoraj obgadywałem temat z geezą...
Obrazek
Hans jednak sugeruje umieszczenie go od samego frontu między podłużnicami. Chcę jednak zostawić auto zewnętrznie jak najbardziej zbliżone do serii i teraz pytanie: co miało na tyle wąskiego icka abym mógł schować go pod atrape (jakieś 5cm) ?

Wcześniejsze pytanie w temacie: "Od czego i gdzie umieścić IC w B2 ?"

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Ostatnio edytowano 30.maja.2006 19:00:16 przez mechitro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 10:40:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ic mozesz zalozyc rowniez ponizej pasa przedniego tam gdzie w zderzaku od 90tki sa kratki. niestety ale jezeli nie chcesz nic zewnetrznie zmieniac to nie obejdzie sie bez custom ic wykonywane na zamowienie a poza tym IC musi byc gleboki zeby dobrze schladzal powietrze a poza tym IC przed sama chlodnica wody to sredni pomysl na miasto i niezbyt szybka jazde bo IC bedzie sie nagrzewal od chlodnicy ale mozesz to rozwiazac montujac wentylator z przodu na IC ktory bedzie sie wlaczal ponizej pewnej predkosci i powodowal przeplyw powietrza. taki wentylator np jak mnaja 1.6TD na chlodnicy oleju


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 12:04:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
hans napisał(a):
...... IC bedzie sie nagrzewal od chlodnicy ale mozesz to rozwiazac montujac wentylator z przodu na IC ktory bedzie sie wlaczal ponizej pewnej predkosci i powodowal przeplyw powietrza. taki wentylator np jak mnaja 1.6TD na chlodnicy oleju


-> mechitro - A widzisz, sugerowalem to rozwiazanie z wentylatorem.

Mnie martwi jeszcze bezwladosc (dziura cisnieniowa) ukladu IC tak oddalonego od turbiny i kolektora dolotowego. Czyli - jak sprawnie (lub nie) trubo poradzi sobie z doladowaniem ukladu chlodzacego zeby wkoncu dmuchnac w cylindry?

pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 12:09:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Masz jeszcze większy kłopot niż ja, bo ja nie mam w b2 wspomagania. Tracisz dodatkowo 1,5 cm za grillem. Jakiś czas temu widziałem stronkę z różnymi grillami i wymiarami... NIe wiem gdzie mam linka. Napewno na jakimś forum, chyba sr.pl umieszczałem tego linka. Musze poszukać.

Ja rozpatruję jednak opcję cięcia pasa przedniego i ewentualne zamaskowanie tej wycinki. Jest to jednak cięża sprawa w b2 z płaskimi lampami i grilem i z wąskim zderzakiem. Dodatkowo planuję kolektor ssący z b2 a nie z MC. Temat jeszcze otwarty, ale mam już do takiego rozwiązania wszystkie cześci.

Tak jak Hans prawi...bez IC na zamówienie będzie ciężko. No ICki z Merców o ile paiętam mogą przypasować.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 12:28:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Też nie mam wspomagania.
A gdyby umieścić IC przed chłodnicą (ale nie bezpośrednio na niej jak wyżej widać), tylko bliżej atrapy - wtedy przy wolnej jeździe chłodnica nie będzie go ogrzewała.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 15:48:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Zostaje jeszcze miejsce pod lewą podłużnicą (strona pasażera) tak jak w urq'ach...ale ja będe na bank rzeźbił ICka między lampami...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 15:53:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Możnaby zrobić customowe wzmocnienie czołowe dolne i i tam jakoś mocować popularne ICki...

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 16:02:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
ja chcę tak zrobić. W pzejściówce lub 90 z szerokimi zderzakami nie ma kłopotów. Zderzak zasłania wzmocnienie czołowe. W b2 ze starym przodem i wąskim zderzakiem ma odsłonięty pas przedni. Trzeba to dobrze rozwiązać.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 16:22:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Intercooler o wymiarach radiatora 55x18x2,5 wystarczy do tego silnika ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 06:42:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mechitro napisał(a):
Intercooler o wymiarach radiatora 55x18x2,5 wystarczy do tego silnika ?


na seryjnym doładowaniu (0,4 bar) bedziesz smigał?

wyglada na to, ze ten twoj bedzie pi razy drzwi razy oko ze dwa razy mniejszy od oryginału (objętościowo, co mniej wiecej przelozy sie na powierzchnie oddawania ciepla). Z drugiej strony oryginalny daje rade w 200 konnym 1B z doładowaniem rzędu 0,7 bar.

Ja wstawilbym taki jak masz i sprawdził potem temperature w dolocie za IC podczas butowania.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 08:27:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Jeszcze go nie mam - zastanawiam się czy wziąść :?:

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: