.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 21:21:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4] Dokręcanie tylnich łożysk - jak mocno
PostNapisane: 30.maja.2006 16:49:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2005 14:53:28
Posty: 43
Lokalizacja: Pruszków
Witajcie.
Już 3 raz męcze się z łożyskami. W dwóch poprzednich przypadkach dokręcałem śrubę na oko. Jednak po jakimś czasie wraca to nieprzyjemne wycie w samochodzie. Ostatnim razem chyba też dałem za dużo towotu ponieważ później "zapaćkał" mi całą felge :)

Zebrałem się w sobie i kupiłem klucz dynamometryczny.

i tu mam pytanie do was drodzy koledzy. Jak po fachowemu to zrobić.

Dodam że mam też już nowe łożyska. I chce to zrobic od nowa i prawidłowo.
Ile smaru, na co zwrócić uwagę, czego kategorycznie nie robic, jak ustawić klucz i jak mocno dokręcić.

Za wszelkie uwagi z góry dziękuje.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 19:41:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Dokrecasz w miare mocno (tylko z wyczuciem zebys nic nie przekrecil), po to zeby lozyska doszly do konca i pozniej o pol obrotu w tyl. Sposob jak w maluchu, ale u mnie w b4 z silnikiem 2.0 ABT daje rade. A jezeli chodzi o smarowanie to nie zaden tam tawot, tylko smar do lozysk o oznaczeniu ŁT-... (np. ŁT-4s4).

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 20:54:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2005 19:44:23
Posty: 77
Lokalizacja: Lublin
A chłopie :diabel:
Kluczem dynamometrycznym to Rysio z Klanu śrubki dokręca.
Łożysko dokręcasz tak, żeby nie miało luzu - ale delikatnie.
Po przejechaniu paru km możesz potelepać kółkiem sprawdzając czy jest luz i jak duży(jeśli początkowo nie dokręcałeś za mocno to pewnie będzie). Wtedy podnosisz auto do góry, dokręcasz łożysko i kręcisz kółkiem - Jeśli jest wszystko wporzo to powinno dać się tak dokręcić żeby koło swobodnie się kręciło i jednocześnie nie było luzu na łożysku. Taki jest mój sposób. Powodzonka

Może być że kiedyś stanęło Ci łożysko i się piasta spierniczyła to wtedy może się często powtarzać wycie nawet po wymianie.

_________________
A6 C4 '96 2.5TDI AAT
to był strzał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 09:58:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2005 14:53:28
Posty: 43
Lokalizacja: Pruszków
marcin_pecak napisał(a):
Może być że kiedyś stanęło Ci łożysko i się piasta spierniczyła to wtedy może się często powtarzać wycie nawet po wymianie.


Być może ale nie stało się to za mojej kadencji.
Czyli piszecie że niepotrzebnie kupowalem klucz dynamometryczny?? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 10:34:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2005 19:44:23
Posty: 77
Lokalizacja: Lublin
Do dokręcania łożysk to raczej Ci się nie przyda, ale może silnik będziesz kiedyś rozbierał to go użyjesz do dokręcania głowicy ;)

_________________
A6 C4 '96 2.5TDI AAT
to był strzał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 13:42:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
rogeros napisał(a):
marcin_pecak napisał(a):
Może być że kiedyś stanęło Ci łożysko i się piasta spierniczyła to wtedy może się często powtarzać wycie nawet po wymianie.


Być może ale nie stało się to za mojej kadencji.
Czyli piszecie że niepotrzebnie kupowalem klucz dynamometryczny?? :D
Jeśli chodzi o klucz to napewno ci się przyda jeśli trochę majsterkujesz , natomiast łożyska to każdy mechanik którego znam dokręca po prostu na wyczucie. Mój sposób: Dokręcasz do oporu tzn. aż poczujesz że koło zaczyna obracać się z lekkim oporem wtedy cofasz nakrętke około 90 stopni (koło powinno obracać się swobodnie ale nie mieć luzu) Przejedź sie parę kilometrów i sprawdź luz. Zdaża się że już czpień jest wyrobiony i wtedy jest większy problem, trzeba wtedy dokręcić mocniej bo inaczej jest luz a co za tym idzie za mocno dokręcone łożysko szybko się przegrzewa i jest po nim! Można wtedy próbować na specjalny klej do łożysk , słyszałem również że można radełkować czpień ale nigdy tej metody nie sprawdzałem.

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 14:01:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Witam, zgodnie z książką "Audi 80 obsługa i naprawa" wyd. Auto po założeniu łożyska nakręcasz nakrętkę i dokręcając ją cały czas obracasz piastą. Następnie luzujesz lekko nakrętkę, a następnie sprawdzając śrubokrętem luz podkładki pod nakrętką dokręcasz nakrętkę tak by podkładka obracała się z nieznacznym oporem. W tej pozycji zabezpieczasz nakrętkę. Tak to jest opisane w książce, jak to jest w praktyce to niestety nie wiem, bo jeszcze nie miałem potrzeby tego robić :) .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: