.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 11:30:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [NG, ALL]Swap do 2.3
PostNapisane: 03.cze.2006 07:52:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Witam wszystkich.
Zmieniłem silnik w niuni i zmieniam rówież instalację elektryczną silnika i mam kłopot. Kupilem instalację od silnika 2.3 z komp bosch 0 280 800 252 ale gość nie miał tzw. modułu zapłonowego.
I pytanko: jaki jest nr. tego modułu abym mógł go dopasować do reszty???

Silnik mam 2,3 prawdopodobnie NG i ta instalacja też jest z 2,3 ale nie mam pewności czy NG, jest wyjęta z A90, teoretycznie wszystkie wtyki pasują..
Wszystko przez internet kupowane i stąd brak tych wiadomości i pytanie: czy jeśli instalacja silnika i komputery (moduły) będą stanowiły jeden komplet ale będą od innego silnika niż ten co juz włożyłem to czy będzie to grało razem??
Czekam na odp., powoli brakuje mi cierpliwości do rezania
Pozdr.

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Ostatnio edytowano 03.cze.2006 21:04:01 przez myszon90, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 08:13:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 22:10:53
Posty: 192
Lokalizacja: bxl
Moim skromnym zdaniem to instalacja jesli kupiłes od danego silnika i z danego samochodu to bedzie pasiła, zwłaszcze w silniku ng gdyz ten nie jest zbyt skomplikowany. Moduł jesli chcesz to moge sprawdzic jakie mam oznaczenie tylko gdzie on sie znajduje podejrzewam ze z prawej strony pod schowkiem pasarzera albo gdzies przy aparacie zapłanowym.

_________________
Audi coupe 2,3 "NG"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 08:33:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
sterwonik zapłonu znajduje sie na dole pod plastikiem przed drzwiami pasażera
mam gdzieś w domu wyjęty taki moduł tylko musze poszukac to podam numery
moduł powinien pasować od kazdego innego silnika oczywiście z tym samym oznaczeniem
pozdr

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 14:52:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Dowiedziałem się, ze ten moduł zaplonu powinien mieć końcówkę 170, może ktoś to potwierdzić??
I mam pytanko jeszcze jedno: wiem że silników 2,3 l jest kilka, tzn. mają różne oznaczenia: NG, KV.... ale czy ktoś wie czy instalacja do tych silników jest różna, czy np. instalacja jest taka sama, chodzi mi o wszystkie wtyki, a różnią się tylko komputerami??
Zmierzam do tego, że moze się zdarzyć, to taki mój najczarniejszy scenariusz, że kupiłem silnik 2,3(jest on z 92r) oraz wiązke do 2,3 ale z innego roku (wiązka jest od Audi 90, silnik nie wiem) i ta wiązka nie będzie się nadawała, czy może się tak zdarzyć??, bo jeśli same komp. nie będą pasowały to pól biedy, ale rozkręcać pól samochodu żeby zmieniać znowu wiązkę to już masakra. :< :(
Mam nadzieje że ktoś odpowie, że instalacje do 2.3 były wszystkie takie same, a różniły się tylko komputerami :/ :/

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 17:40:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 22:10:53
Posty: 192
Lokalizacja: bxl
musisz pierwsze co zrobić to sformułować inaczej temat tzn nie komputer do 2,3 tylko swap silnika na 2,3 wiecej osób sie zainteresuje tym i napewno ktoś ci pomorze. Zapytaj tez sie wszechwiedzącego Hansa

_________________
Audi coupe 2,3 "NG"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2006 18:33:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
Mialem w domu 2 wiazki od 2.3 jedna ok KV a 2 od NG i nieznalazlem zadnych roznic w kostkach. Kable tez sa odlaczone do tych samych pinow komputera.

Najlepeij jak zobaczysz sobie na stronce http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1990/90/

Schematy do audi 90 rok 89 lub 90 oraz audi 80 rok 92. powinienes wychwycic nieznaczne roznice ale i tak sprowadzaja sie do tego ze te same klable moga mic rozne kolory w tych rocznikach...

Posiedz, poogladaj dokladnie wizake przesledz schematy a powinenes znalezc odpowiedz

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 20:18:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Dzięki kolego.
Generalnie odpowiedziałeś mi na najbardziej nurtujące mnie pytanie, bo bałem się że teraz będę musiał znowu szukać wiązki, a w ogóle najpierw zdiagnozowaź co to za silnik mam. Bo już i do tego straciłem pewność siebie.
Elektryk mi krzyknął 1000 zł za podłączenie, ja za cienki jestem i nie mam czasu, więc będę musiał bulić :/ :/
Chyba że zna ktoś dobrego elektryka na Mazowszu, zaznaczam dobrego, i tańszego który by mi przelożyl elektrykę od tego silnika. :P :P
No nic, dzięki za odpowiedź :peace: :peace:
Mam nadzieje że jak skończe już rezanie to spotkamy się na zlocie :evilbat: :piwo: :evilbat:

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 20:28:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Cytuj:
Mialem w domu 2 wiazki od 2.3 jedna ok KV a 2 od NG i nieznalazlem zadnych roznic w kostkach. Kable tez sa odlaczone do tych samych pinow komputera.


pokazesz mi ten komputer z KV? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 22:45:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Cytat:
Mialem w domu 2 wiazki od 2.3 jedna ok KV a 2 od NG i nieznalazlem zadnych roznic w kostkach. Kable tez sa odlaczone do tych samych pinow komputera.


pokazesz mi ten komputer z KV?


Napisalem ze MIALEM wiazki, nie pisalem ze MAM KOMPUTER

Jesli jestes pewny ze wprowadzilem kolege w blad to napisz to wyraznie by niemial watpliwosci.

P.S Jedna byla na 100% od NG a 2 od KV choc moze raczej od NF. Juz sam niejestem pewien.

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 09:01:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
no to zeby nie bylo zadnych watpliwosci: w ng jest a w kv nie ma:
-"komputer"
-wtyka od wyprzedzenia zaplonu (w kv-podcisnienie)
-dodatkowa krancowka i potencjometr na przepustnicy
-wtyk przy rozdzielaczu paliwa/akumulatorze cisnienia
-lambda

i pewnie jeszcze rare innych rzeczy ;-)

u siebie zrobilem tak, ze wziąłem gołego NG i zalozylem spowrotem oryginalny osprzet - od kv - zeby nie dlubac i nie stroic latami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 10:54:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
W takim razie bije sie w piers za swoja ignorancje. Skoro Niemalem wiazki od KV to musial byc od NF. Zawsze warto szukac nowych informacji.

A skoro wiemy juz ze kV bylo bez sterownika (komputera) to kolega ktory robi przeszczep powinien wiedziec ktroa wiazke ma - bo chyba jest u niego wejscie na kompa skoro sie pyta o wszystko. A niemozesz odczytac numerow silnika alebo czegos podobnego? tam powinnt byc jakies informacje, jazda czesc w samochodzie ma jakis numer. Jesli nawet silnik jest bez numerow to z innych czesci mozna dojsc jaka to jednostka.

Swoja droga widzialem wlasnie na Ebay Sterowniki silnika do 5 cyl Audi NG/NF http://cgi.ebay.de/Steuergeraet-Audi-80 ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/Audi-80-90-B3-B4-Cab ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/Steuergeraet-Audi-90 ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/Motor-Steuergeraet-A ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/Motorsteuergeraet-Au ... dZViewItem

Zobacz ostatnia pozycje: koles pisze ze pasuje do silnika NG i NF czyli te wiazki sa takie same

Z jakiego samochodu masz silnik (wiemy ze rok 92) z Coupe, 80, 100 - bo w tych ostatnich jesli pamietam to byly silniki AAR? To ulatwi odpowiedzodpowiedz

i warto by bylo sie dowiedziec z ktorego roku byla ta 90 od ktorej masz wizke bo po rocznikach mozna wykluczyc niektore jednostki...

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2006 20:34:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Popatrzyłem, porównałem i na 90% jestem pewny, że silnik i wiązka elektryczna będą stanowiły jedność :)
Piszę będą, bo trzeba to jeszcze podpiąć..

Może ma ktoś namiary na elektryka który zajmuje się Audi???
Może ktoś z forum podjąłby się zamiany starej instalacji silnika na nową (silnik już jest wożony :P )
Uczciwie zapłacę, sam nie mam czasu i moja wiedza jest niewystarczająca na robienie tego :/ :/

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: