.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 11:42:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (all) szersze opony na przód?
PostNapisane: 08.cze.2006 10:48:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
czeka mnie dlugi (4 - 5 tys. km) wakacyjny wyjazd z pelnym obciązeniem (auto c4 avant).

teraz z przodu mam opony 205 a z tylu 225. średnica tylnego koła jest na tyle duza, że przy czterech osobach i niewielkim bagaz opona lekko przyciera o zderzak (nie o błotnik tylko właśnie o obudowę zderzaka). dlatego na wyjazd planuję przełożyc opony z tylu na przód

teraz pytanie

czy jazda z przodem 225 i tyłem 205 będzie przysparzać jakieś problemy, zaznaczam, że ze względu na rowery na dachu będę jechał wolno do około 110 km/h po autostradach, o ile wyższego zuźycia paliwa można się spodziewać i czy Policja w Niemczech albo Szwajcarii może się do tego przyczepić??

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 12:58:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2005 14:39:25
Posty: 226
Lokalizacja: (lubelskie)
W przepisach jest że koło nie powinno wystawać poza obrys auta (czyli linia błotnika max równa z oponą) ale w życiu jak się uda, a jak założysz na przód szerokie to też może opcierać. może się pogorszyć komfort jazdy bo może szarpać kierownicą będzie ciągać w koleinach (jak będą) przy hamowaniu też może szarpać - także ja bym proponował 4 takie same. Z rowerami to dodatkowy opór + szerokie opony na przodzie to ze dwa litry więcej a może i ze trzy. Udanych wakacji. :peace:

_________________
jest:
A8 D3iD2, B4 Cabrio, Fiat-Porsche
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 13:20:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Krótko i na temat: NIE RÓB TEGO. Jeśli chodzi o prowadzenie autka to tragedia. Poza tym za granicą mogą sie czepiać...

Edit: nie wytrzymasz 110 km/h. Z lawetami jeźdżą szybciej...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 14:13:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
wytrzymam, gwarantuje ze po ostatnim wypadku nigdy z rowerem na dachu nie przekrocze 110 :P

z koleinami nie bedzie problemu :-)

spalanie tez nie jest najistotniejsze

nie ma co gdybać - w weekend zrobie próbe i wszystko będzie jasne.

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 15:07:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
A po co wsadziłeś na tył opony 225 a na przód 205 ?

Miało to jakieś merytoryczne uzasadnienie ?

Moim zdaniem 4 opony i to jednakowego rozmiaru....

Sprawdź czy przy ostrym hamowaniu nie będzie nic ocierało, to samo prze hamowaniu lub ostrych manewrach i skręconych kołach.

Policja nie będzie się czepiać różnej szerokości... choć zapawne ich taki widok rozbawi :peace:

Mnie by rozbawił taki dziwny tuning.... Śmiesznie to wyglądać musi.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 15:31:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Z przodu szersze opony nie przeszkadzają. Ja moim puntem jeżdżę z przodu cały czas na 195 a z tyłu na 185 i jest oki. Więc nie widze problemu byś sobie zamienił koła.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 15:37:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
no i takiej odpowiedzi oczekiwałem - sytacja jest awaryjna, chodzi o tych kilka tysięcy km.

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 17:29:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
bezduszny napisał(a):
choć zapawne ich taki widok rozbawi :peace:

Mnie by rozbawił taki dziwny tuning.... Śmiesznie to wyglądać musi.



ja na zlot do wawki przyjechałem na przód 185 tył 165 i nawet nikt nic nie zauwazył :okulary: :-D

a jezdziło mi sie normalnie :) teraz sa oczywiscie 4 takie same :D

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 18:44:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
ja na zlot do wawki przyjechałem na przód 185 tył 165 i nawet nikt nic nie zauwazył

Na zlotach są różne extrimy i nikt nie bierze tego jakoś poważnie.
Kwestia tego.... co daje założenie różnych opon ?

Policja niemiecka już nie jest taka "wyloozowana" i potrafi przyczepić się o za dużą moc założonych żarówek H4.... sam to widziałem.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 18:58:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
Ja bym sie nie bawil w przekladki, szersza opona to gorsze prowadzenie w koleinach a u nas jest ich cala masa, lepiej kup pare gum wciskanych w sprezyny za pare zeta (5-7pln) zawieszenie bedzie troche sztywniejsze i powinno zniesc bez klopotu pelne obciazenie i cala podroz.

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 18:59:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Kiedyś przez pewien okres miałem z przodu szersze opony o 10mm i znacznej różnicy nie zauważyłem.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (all) szersze opony na przód?
PostNapisane: 08.cze.2006 20:20:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
rk07554 napisał(a):
teraz z przodu mam opony 205 a z tylu 225. średnica tylnego koła jest na tyle duza, że przy czterech osobach i niewielkim bagaz opona lekko przyciera o zderzak (nie o błotnik tylko właśnie o obudowę zderzaka).

Próbuję to sobie wyobrazić i jakoś mi nie idzie... jak opona może ocierać o zderzak?

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2006 11:59:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
w wewnętrznej części nadkola, tam gdzie kończy się zderzak i zaczyna plastikowa zabudowa nadkola - na wysokości piasty

tak juz to jest zrobione - koło 16 opona 55/225, zawias fabryczny, amory w dobrej formie

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2006 12:21:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Przekładaj i się nie stresuj. Ani samochód nie będzie marudził, ani nikt. Gdybym w s2 nie mial quattro to tez bym na przod zarzucil szersze opony ze wzgledu na jego podsterownosc.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2006 09:11:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
dzięki pilachgt

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2006 09:38:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
W pierwszym moim A100 normalnie miałem 225 z tyłu a 205 z przodu. Zawze jak wybierałem się na ściganki po mazurskich wąskich leśnych i krętych asfaltach, przekładałem na przód 225 żeby wyeliminować podsterowność. Przy osrzejszej jeździe było naprawdę lepiej i przód nie uciekał tak jak zwykle. I łatwiej było zarzucać tyłkiem. Często zostawiałem ten ukła na dłużej. Nie odczułem żadnych minusów. Nie mówię tu o koleinach...przcież 225 na przodzie, to żadna perwersja przy obecnych trendach.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2006 18:30:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
rk07554 napisał(a):
tak juz to jest zrobione - koło 16 opona 55/225, zawias fabryczny, amory w dobrej formie

To pewnie trze dlatego, że opona jest za wysoka (średnica).
Różnica w wysokości pomiędzy 205/55 a 225/55 to 22 mm.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2006 18:51:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 21:04:59
Posty: 356
Lokalizacja: Warszawa/Ryki
Ja mam z przodu szersze, ale wysokosc mniej wiecej ta sama bo 205/60/15 i tyl 195/65/15, po zmianie przodu na szersze zauwazylem ze zaczol troche tanczyc w koleinach, ale w astrze mialem to samo jak przesiadlem sie na szersze wszystkie 4.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: