.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 18:37:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AEL], zalany mineralnym Mobil, czy to jest ok?
PostNapisane: 08.cze.2006 22:26:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Witam,

Chcę kupić od znajomego model A6 z 95 roku. Silnik ma przejechane 270tys i zalany jest Mobilem 15W/40. Czy coś jest nie tak z tym silnikiem? Nie powinien być syntetyk albo półsyntetyk? Czy po zakupie mogę zmienić olej na półsyntetyczny? Samochód zamierzam zabrać na cały rok do Szwecji a tam jest trochę chłodniej niż u nas w Polsce. Stan samochodu jest bardzo dobry. Cena 20tys, warto? Tylko ten olej mi nie pasuje. Bardzo proszę o poradę, nie chcę wtopić. Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 08.cze.2006 23:28:39 przez kosma_sz, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 22:39:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jedz na pomiar ciśnienia oleju we wszystkich stanach/zakresach dopiero wtedy dowiesz się czy ktoś kombinował bo było małe ciśnienie cy cuś.

możesz przejść na półsynt. nie powinno się nic rozszczelnić.

a tak wogóle to dzem dobry ;-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 22:48:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
na Polski czy Szwedzki klimat minerał jest za gęsty, zmień na półsyntetyk(10W40) bo pełny syntetyk może wypłukać za bardzo syfy z silnika jak długo był jeżdzony na mineralnym i rozszczelnic silnik

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 23:02:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Mauzer napisał(a):
jedz na pomiar ciśnienia oleju we wszystkich stanach/zakresach dopiero wtedy dowiesz się czy ktoś kombinował bo było małe ciśnienie cy cuś.

możesz przejść na półsynt. nie powinno się nic rozszczelnić.

a tak wogóle to dzem dobry ;-)


Dżem dobry. Fakt jestem tutaj nowy ;)
Ok. Czyli jadę do stacji diagnostycznej, byle jakiej? Muszę coś konkretnie powiedzieć? Samochód raczej nie był grzebany. Wtryski były wymienione, to wiem.

Pozdrawiam, dzięki za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2006 08:01:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Śmiało zalej półsyntetyk.... tylko uważaj na co co się dzieje na bagnecie, czy nie robi się mazut z oleju (dobrze domywa silnik), czy nie zostawia błękitnego dumu za sobą jak (spala olej) i czy go nie ubywa w nadmiernej ilości.....

Jak nie będzie takich problemów to przy następnej wymianie możesz przejśc na pełny syntetyk 5/40.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2006 11:27:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Dziękuję wszystkim. Zrobię tak: przed zakupem poproszę znajomego o zmianę oleju na pół-syntetyczny. Czy cena wydaje się być ok? Stan jak dla mnie igła, bear-lock i inne zabezpieczenia. Jest sens szukać dalej?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: