.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 09:42:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 00:32:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2004 05:29:57
Posty: 70
co do kopcenia to kolega ma 2,5tdi 140KM I też mu kopciła ale jak wymienił wtryski to wszystko ustało ale jak mu spprawdzali wtryski w serwisie boscha to niby były ok ale i tak postanowił wymienic no i dolegliwości ustały a nawet jest lepiej bo jak odpala czy ciepły czy zimny to od tyknięcia zapala odrazu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2006 23:56:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2003 19:37:54
Posty: 36
Lokalizacja: Chełm
Często powodem kopcenia może byc walnięty przepływomierz

_________________
AUDI C4 2,5 TDI (AAT) VI gear (od III.2006)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 04:59:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Wodzo500 napisał(a):
Często powodem kopcenia może byc walnięty przepływomierz

wrecz przeciwnie.
czesto przy walnietej przeplywce jest "gorskie powietrze" z rury wydechowej tylko autem nie da sie przyspieszac ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 06:36:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
bilu masz racvje ale nie do konca, u mojego kumpla tez bardzo mocno dymil i własnie była przepływka.........ale uszkodzenie przepływki wiazw sie zfalowaniem obrotow i brakiem przyspieszania i ztym w zupelnosci sie zgadzam......pozdro.

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5 tdi 103kw dymi
PostNapisane: 09.cze.2006 22:34:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
dandifr napisał(a):
Witam, mam taki dziwny problem z audi a6 otoz, dosc mocno kopci przy obrotach od 1200 do 2000 i pozniej od 3 200 do konca. EGR wstawilem nowe, bo stare zdechlo, jednak problem dalej jest. Dodam ze nie zauwazylem zadnych ubytkow mocy, zautko zapier... jak dzikie, nie pali wiecej. Paliwo tez jest ok. Co sie dzieje?


ja mam ten sam problem - egr zaslepiony , kat wtrysku ok przeplywka tez ,, rano i jak sie nagrzeje odpala na dotyk , ale strasznie kopci powyzej 3tys obr jak dochodzi do 4 tys to nie widze kto za mna jedzie :)

powiecie cos o tym na swoim przykladzie bez przypuszczen itd

dodam ze turbawka ok , oleju nie pali , moze za duza dawka paliwa ustawiona ?

aha jak odlacze przeplywke to auto nawet bąka nie pusci :diabel:

ale podpinalem inna od kolegi 100 % ok i u mnie dalej kopci na wyzszych obrotach

co mam robic ? co wymieniac ?

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2006 23:08:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
to ja zaprezentuje swoj przykał i widze ze wiele osob ma podobnie
EGR zaslepiony swiece nowki beru filtry oleje wymieniane na biezaco rozrzad kompletny niedawno zmieniony ,moc jest(bo zapier. juz nim 220km/h) oleju nie bieze ani grama , turbo suche , katalizator jak nowka nie zapchany,kat wtrysku ustawiony chociaz niewiem czy dobrze ( bo po wypowiedzach kolegi andrzeja ze dopiero mu za 6 razem dobrze kat wtrysku ustawili!! ) ,

OBJAWY

1. nie pali z rana od kopa temp pow kilku stopni dopiero po paru kreceniach( czasamu mu skacza obroty jak sie go zrana odpali i mruga kontrolka od grzania swiec ale po ponownym zapaleniu juz jest ok) gdy jest zimno i swiece podgrzewaja pali od kopa

2. dymek delikatny zawsze jest ale to taki minimalny gdy go cisne do 4000obr/min nie ma zadnego kopcenia jedynie po dłuzszej trasie np 1500km gdy go zamulam do 2000obr/min i wtedy przycisne jest chmura czarnego dymu( wydaje mi sie ze jest to sadza ktoras sie osadziła w kacie i reszcie wydechu przy zamulaniu) ale po paru przejazdach do 4000obr/min kopcenie ustaje tak jak by sie układ wydechowy oczyscił

3 raz na jakis czas ma dziwne objawy silnik nie rowno pracuje skacza mu obroty ale po kilku minutach ustaje ???????


czy ktos juz miał takie objawy i jak z nimi walczył?????

bo czytam te forum i wszyscy mowia ''TEN TYP TAK MA'' :peace:

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Ostatnio edytowano 09.cze.2006 23:23:13 przez KATO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5 tdi 103kw dymi
PostNapisane: 09.cze.2006 23:14:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
dandifr napisał(a):
EGR wstawilem nowe,


ile dałes za nowy EGR???? bo moj tez zdech zacina sie i auto puszcza czarne baczki co powoduje ostrymi szarpnieciami

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5 tdi 103kw dymi
PostNapisane: 09.cze.2006 23:26:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
Jak dla mnie to masz gdzieś dziurę w dolocie. Rośnie wskazanie na przepływce więc ECU dodaje paliwka, a powietrze zamiast do silnika wraca do atmosferki.. taka oczyszczalnia :-)
Podłącz sobie manometr pomiędzy kolektor a czujnik ciśnienia doładowania (na końcu kolektora od strony napędu pompy). Powinien wskazywać ok 1 bara na 3 i wyższych biegach, pedał w podłodze, obroty 2.5-3 tys. U mnie dochodzi do 1.15 - ale musi być pod górkę i tylko na 1-2 sekundy - chyba overboost działa...
Ja mam manometr zamontowane na stałe, można fajnie obserwować przy jakim ciśnieniu zaczyna się zbierać albo kiedy ECU zaczyna redukować doładowanie (wskazówka zaczyna drżeć). Jak mi się kiedyś wąż zsunął (była tylko mała szparka z jednej strony) to ciśnienie nie chciało 0.5 bara przeskoczyć.

mcx4 napisał(a):
dandifr napisał(a):
Witam, mam taki dziwny problem z audi a6 otoz, dosc mocno kopci przy obrotach od 1200 do 2000 i pozniej od 3 200 do konca. EGR wstawilem nowe, bo stare zdechlo, jednak problem dalej jest. Dodam ze nie zauwazylem zadnych ubytkow mocy, zautko zapier... jak dzikie, nie pali wiecej. Paliwo tez jest ok. Co sie dzieje?


ja mam ten sam problem - egr zaslepiony , kat wtrysku ok przeplywka tez ,, rano i jak sie nagrzeje odpala na dotyk , ale strasznie kopci powyzej 3tys obr jak dochodzi do 4 tys to nie widze kto za mna jedzie :)

powiecie cos o tym na swoim przykladzie bez przypuszczen itd

dodam ze turbawka ok , oleju nie pali , moze za duza dawka paliwa ustawiona ?

aha jak odlacze przeplywke to auto nawet bąka nie pusci :diabel:

ale podpinalem inna od kolegi 100 % ok i u mnie dalej kopci na wyzszych obrotach

co mam robic ? co wymieniac ?

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2006 08:47:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
KATO napisał(a):
to ja zaprezentuje swoj przykał i widze ze wiele osob ma podobnie
EGR zaslepiony swiece nowki beru filtry oleje wymieniane na biezaco rozrzad kompletny niedawno zmieniony ,moc jest(bo zapier. juz nim 220km/h) oleju nie bieze ani grama , turbo suche , katalizator jak nowka nie zapchany,kat wtrysku ustawiony chociaz niewiem czy dobrze ( bo po wypowiedzach kolegi andrzeja ze dopiero mu za 6 razem dobrze kat wtrysku ustawili!! ) ,

OBJAWY

1. nie pali z rana od kopa temp pow kilku stopni dopiero po paru kreceniach( czasamu mu skacza obroty jak sie go zrana odpali i mruga kontrolka od grzania swiec ale po ponownym zapaleniu juz jest ok) gdy jest zimno i swiece podgrzewaja pali od kopa

2. dymek delikatny zawsze jest ale to taki minimalny gdy go cisne do 4000obr/min nie ma zadnego kopcenia jedynie po dłuzszej trasie np 1500km gdy go zamulam do 2000obr/min i wtedy przycisne jest chmura czarnego dymu( wydaje mi sie ze jest to sadza ktoras sie osadziła w kacie i reszcie wydechu przy zamulaniu) ale po paru przejazdach do 4000obr/min kopcenie ustaje tak jak by sie układ wydechowy oczyscił

3 raz na jakis czas ma dziwne objawy silnik nie rowno pracuje skacza mu obroty ale po kilku minutach ustaje ???????


czy ktos juz miał takie objawy i jak z nimi walczył?????

bo czytam te forum i wszyscy mowia ''TEN TYP TAK MA'' :peace:




TEN TYP TAK NIE MA :) musi palic od kopa , czy cieply czy zimy
jestes z Legnicy wiec mozemy sie spodkac ktoregos dnia i zobaczysz jak powinno palic

ja auto zostawilem na noc w Jezierzanach i koles mi to to zrobil ( tez lekko falowaly obrty , rano ciezko palil a jak juz sie nagrzal chwile to palil od strzala ) teraz na zimnym i cieplym pali tak samo tylko strasznie mi dymi - musze szukqac dziury w ktoryms z wezy

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2006 09:08:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
mcx4 napisał(a):

TEN TYP TAK NIE MA :) musi palic od kopa , czy cieply czy zimy
jestes z Legnicy wiec mozemy sie spodkac ktoregos dnia i zobaczysz jak powinno palic

ja auto zostawilem na noc w Jezierzanach i koles mi to to zrobil ( tez lekko falowaly obrty , rano ciezko palil a jak juz sie nagrzal chwile to palil od strzala ) teraz na zimnym i cieplym pali tak samo tylko strasznie mi dymi - musze szukqac dziury w ktoryms z wezy


A mógłbyś zdradzić co było i jak temu zaradził?

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2006 22:57:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
niedługo bede przeczyszczał nastawnik pompy podobno moj nadworny elektyko-mechanik juz to robił w bmw i mowi ze tamte silniki tez to maja i tak sie zachowuja jak cos jest nie tak z nastawnikiem bo błedow zadnych komp nie pokazuje wiec musi byc przyczyna mechaniczna :D

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2006 13:00:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
A mój AELek odpukać pali -25 +25 za Iszym, IIIcim, XVtym razem bez problemów.
Turbo suche, okolica prawej lampy zarzygana masakrycznie olejem (wąż od kolektotra do IC), choć oleju nie ubywa. I nie kopcił dopóki była seria. Teraz ma ma kilkanaście PSów więcej i przy mocniejszym deptaniu z tyłu widzę ciemność...

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2006 18:03:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
odlaczal tos przeplywke od swojego AEL ???? dzis odlaczylem i auto stacilo na mocy slabiej sie wkreca na obroty ale 170 km/h leci , bez przeplywki lata jak seryjny 1z , Mam tez b4 1z i jak odlacze przeplywke to wogole nie da rady jechac rozpedza sie jak fiat 126p :)

i jak w ael odlacze przeplywke to leci gorskie powietrze zero dymienia

czy auto po odlaczeniu przeplywki nie powinno byc baaardzo mulowate ?
moze mam kompa zawirusowanego a o tym niewiem



co do dymienia to przestawilem nastawnik w strone paska od pompy , przestal kopcic i zrobil sie slabszy przy kreceniu na obroty

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: