.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 08:30:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2006 13:58:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
U mnie niestety odpoda robienie samemu bo jak niejednokrotnie się uskarżałem mam samochód pod chmurką, żadnego kanału garażu kanciapy i tylko filtr powietrza oraz wszelkie żarówki sam wymieniam.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2006 18:33:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
{OFF TOPIC}
zostalem wyzwany - dziekuje :-)
od Carringtona (ech, dynastia :D) i ze taki jestem pasjonat techniczny jak z koziej .....
spoko kolego pecak, naprawde.
jako 18-latek kupilem sobie B2quattro. Jezdzi do dzis - odbudowane, przebudowane i remontowane wlasnymi srodkami i wlasnymi rekami.. kiedy byl na to czas. jak se jeden z drugim wygodnie chodzi do szkolki, siedzi na mamutitatusi garnuszku - i MA CZAS na dlubanie w autku - prosze, oszczedzaj nawet kwoty po 80 zł. Zazdroszcze ci tego czasu. Jesli jestes doroslym facetem i mimo "doroslych zajec" masz czas dlubac w samochodzie - tym bardziej ci zazdroszcze!
Poza tym - nie placisz za roboczogodzine, tylko za to, ze mozesz se w tym czasie posiedziec na d*.
a porzadny mechanik nie ma nic przeciwko temu ze patrzysz mu na rece
mialem ochote byc bardziej dosadny, ale nie przystoi
{EOOT}


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2006 09:32:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
OK zapłaciłem, mam zrobione, działa, czyli pełny sukces. Co ciekawe stary termostat zagotowałem w menażce z wodą i okazało się że jakoś tam działa. Jest to oryginał bodajże Behr z logo Audi VW. Nie mam termometru więc może otwiera się przy niższej temteraturze niż trzeba. Może przyczyną niedogrzania silnika było coś jeszcze -uszczelka, albo jakieś uszczelniacze do chłodnicy osadziły się i nie pozwalały na domknięcie termostatu. Z drugiej strony chłodnica była wymieniana i niczego do niej nie lałem poza płynem chłodzącym. Generalnie objawy miałem takie: baaardzo powolne nagrzewanie silnika, praktycznie temp nie dochodziła do 90 w normalnym ruchu tylko w korku. Jeśli nawet doszło do 90 to po przejechaniu kawałka szybszej trasy 100km/h temp spadała znów do 75st. Teraz wszystko w normie czyli osiąga 87st po ok 4km jazdy po mieście, tu się stabilizuje i jak jeszcze pojeżdżę to z czasem dochodzi do 90. W długim korku 95st (wczoraj w Góraszce :) )

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2006 16:52:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
dokladnie - objaw cigle lekko otwartego termostatu.
dobrze ze wymieniles - masz spokoj a silnik szybciej osiaga optymalna temperature.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2006 11:18:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 16:35:28
Posty: 36
Lokalizacja: k. Legnicy
ADAM 12 napisał(a):
bezduszny napisał(a):
szogun0 napisał(a):
Pompują koła azotem. Hehe przecież w atmosferze jest go i tak około 80 %.


Nie tylko azotem. W moim serwisie (w moim mieście) Skodziny mają jakąś mieszankę gazów.... koszt niewielki bo 4 PLN za koło


Ja tam wole swojskie ,wiejskie powietrze z domieszką metanu świnkokrówkowego :D i innych pochodnych :):



Tak tylko po co wydawac kase na jakies gazory w oponkach jak mozna napompowac sie swojskim powierzem za free... :diabel:

_________________
B4 ABK 115KM + kuchenka LPG :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2006 11:21:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Killer4000 napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
bezduszny napisał(a):
szogun0 napisał(a):
Pompują koła azotem. Hehe przecież w atmosferze jest go i tak około 80 %.


Nie tylko azotem. W moim serwisie (w moim mieście) Skodziny mają jakąś mieszankę gazów.... koszt niewielki bo 4 PLN za koło


Ja tam wole swojskie ,wiejskie powietrze z domieszką metanu świnkokrówkowego :D i innych pochodnych :):



Tak tylko po co wydawac kase na jakies gazory w oponkach jak mozna napompowac sie swojskim powierzem za free... :diabel:


Bo powietrze atmosferyczne nie utrzymuje stałej wartości ciśnienia względem temperatury powietrza na dworze.A dla gazu o którym koledzy wspomnieli nie wazne jest czy zima czy lato .Cisnienie zawsze jest takie samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2006 11:27:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Bo powietrze atmosferyczne nie utrzymuje stałej wartości ciśnienia względem temperatury powietrza na dworze.A dla gazu o którym koledzy wspomnieli nie wazne jest czy zima czy lato .Cisnienie zawsze jest takie samo.


.....szczególnie przy oponach niskoprofilowych a do tego szerokich.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2006 11:29:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
A co to za gaz który się nie rozszerza pod wpływem przyrostu temperatury? Prawa fizyki dla nie go nie działają? On może mieć co najwyżej mniejszą rozszerzalność niż powietrze ale pytanie brzmi: o ile?, bo jeżeli miałbym płacić powiedzmy 5 zł od koła za zmniejszenie wahań ciśnienia o wartość porównywalną z wielkością błędu pomiarowego manometru to dziękuję bardzo. Może ktoś wreszcie powie ile to jest -wtedy można ocenić warto - nie warto.
ale to jakby OT...

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2006 11:51:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
Bo powietrze atmosferyczne nie utrzymuje stałej wartości ciśnienia względem temperatury powietrza na dworze.A dla gazu o którym koledzy wspomnieli nie wazne jest czy zima czy lato .Cisnienie zawsze jest takie samo.



Troszke to chyba naciągniete ;)

Zalety pompowania azotem zassane z innego sewisu internetowego


- opona napompowana azotem utrzymuje ciśnienie trzykrotnie dłużej niż opona napełniona tlenem. Fakt ten ma niebagatelne znaczenie, gdyż ciśnienie w oponie niższe od nominalnego o 0,2 bara skraca żywotność opony o 10%, a ciśnienie niższe o 0,6 bara powoduje skrócenie jej żywotności niemalże o połowę.
- azot pozytywnie wpływa na żywotność opon – przeprowadzone testy wykazały, że zmniejszenie ilości tlenu o 6% powoduje wydłużenie żywotności aż o 22%.
- ze względu na właściwości chemiczne azotu i brak wchodzenia tego gazu w reakcję z metalem występuje mniejsze ryzyko wystąpienia rdzy na obręczy.
- azot jest gazem niepalnym i nie podtrzymuje palenia, zatem nie występuje ryzyko powstania pożaru podczas pompowania opon – szczególnie ciężarowych.
przy oponie napompowanej azotem nie występuje zużycie warstwy butylowej i karkasu, w przeciwieństwie do opony napompowanej powietrzem, co jest szczególnie istotne dla procesu bieżnikowania.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2006 14:37:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Ramon, róznica jest spora ...

Przelicz ile kosztuje dobrej klasy opona 225/45/17... a wydłużenie ich zycia o tylko 10%... to zysk jakieś około 250 PLN przy inwestycji 16 PLN :peace:

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 09:44:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
bezduszny
1. Przyjąłeś chyba założenie że jak napompujesz normalniepowietrzem to jeździsz dopóki powietrze nie zejdzie i nie sprawdzasz ciśnienia np przez rok. Jeśli będziesz ciśnienie kontolował to nie dopuścisz do wcześniejszego zużycia i tak wszyscy normalni kierowcy robią

2. Skąd akurat te 10%? czyli że średnio w trakcie używania opony z powietrzem masz zawsze o 0,2 bara mniej? czy chodzi o erozję chemiczną?

3. Pompujesz raz za 16zł i jeździsz do końca żywota tych opon?

A poza tym wszyskim dlaczego oponiarze proponują ten cudowny gaz do opon o profilu 65? No bo rozumiem, że przy Twoich 225 to ma jakiś sens ale u mnie już raczej nie.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 21:27:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
1. Niestety, nie da się przy normalnym atmosferycznym powietrzu utrzymać zawsze takiego samego ciśnienia (szczególnie w słoneczne i bardzo ciepłe dni). To wynika z praw fizyki i tego nie da się przeszskoczyć.
Jadąc na kontrolę do takiego oponiarza ile mu płacisz za każdą wizytę, kontrolę i wewntualne skorygowanie ciśnienia ? U mnie to kosztuje 2 PLN. Ile razy robisz to w roku ?

Przy oponach np. 185/65/15 może nie odczówa się aż takiej róznicy... ale juz przy profilach np. 225/45/17 a takich opon jest coraz więcej i nie będzie ubywać.

2. Te 10% to dane jakie i ja znalazłem w internecie (ktos wyżej też to napisał). Najprawdopodobniej ktoś to wyliczył na podstawie jakiś badań. To nie jest skomplikowana sprawa.

3. Pompujesz raz na sezon.... jeżeli nie masz jakiś dodatkowych "niespodzianek".

To, że oponiarze proponują to każdemu.... to biznes. Nie masz obowiązku ich słuchać. Co by nie mowić.... rozwój techniki idzie do przodu.



Podobnie wygląda sprawa z olejami do silników.

Czy jak masz samochód kilku czy kilkunastoletnii to masz obowiązek lać pełny syntetyk LL po 40-50 PLN za litr ? Oczywiście, że nie...

Czy na mineralnym nie będzie chciał jechać ? Oczywiście, że będzie jechać.... i podejrzewam, że nie odczujesz różnicy.

Czy jazda na minerale skróci życie takiego silnika ? Oczywiście, że tak...

Z drugiej strony.... 16 PLN to nie majątek... i jak stać kogoś na dobre opony (400-600 pln za sztukę) to i te 16 pln też wyłoży, nawet dla lepszego samopoczucia.
Nikt nikogo nie zmusza do stosowania mieszanek gazowych do pompowania opon.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2006 21:01:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
No to jedyne co teraz należy zrobić to zapytać jakiegoś znajomego speca od fizyki jaka jest rzeczywiście różnica między rozszerzalnością powietrza i azotu (o ile to jest azot).

PS. Nikomu nie płacę za sprawdzenie ciśnienia, podjeżdżam na stację, sprawdzam, pompuję jeśli trzeba i już.
Myślę, że wyczerpaliśmy temat.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: