.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 06:24:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AUDI 100 2.0D] Dziwna praca silnika
PostNapisane: 08.mar.2006 12:00:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2006 11:22:28
Posty: 7
Lokalizacja: Sosnowiec
Mam "Cygaro" z '87 diesel. Silnik odpala be większych problemów (nawet przy -15st.), ale zaraz po odpaleniu (jak jest zimny) dymi na niebiesko i nierówno pracuje. Jakby nie palił jeden cylinder. Po ok. 20 sekundach juz jest dobrze. Podczas normalnej jazdy silnik słychać tak jakby miał za wysokie obroty. Wtedy biegi trzeba przerzucać 3 przy 20km/h, 4 przy 50km/h, a 5 przy 70km/h. Przy jeździe powyżej 100km/h słychac jakby silnik miał już nienaturalnie za wysokie obroty i jazda nie jest wygodna. Podobny problem już kiedyś miałem i w warsztacie został on wyeliminowany, ale nie wiem jak (zresztą mechanik już wyjechał za granicę). Po tym jak musiałem zrobić remont silnika, zapłon ustawiłem w/g znaków i problem pojawił się ponownie. Ponadto silnik utrzymuje temperaturę 95st. a jak jadę dłużej pod górę z obciążeniem to temp. sięga 100st. i dopiero wtedy włącza się wentylator (na 10sek.).
Jeżli ktoś może mi pomóc, to proszę o odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2006 21:50:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2005 15:34:08
Posty: 309
Lokalizacja: wawa
Nie jestem pewny, ale wydaje mi się że wtryskiwacze ci leja po prostu...


Aha, i miło by było jakbyś się przywitał w newbie :/

_________________
Audi V8 4,2 quattro - "gruba" niunia :D
Audi 200 2.2 T - do sprzedania
Audi 200 na części bez motoru
Ford Capri MK III 2,9 V6
Plymouth Voyager 3.0 V6
Kawasaki ZXR 750
Toyota Corolla E9 "klekot"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 10:37:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2006 11:22:28
Posty: 7
Lokalizacja: Sosnowiec
Racja. Witam !
Jeżeli chodzi o wtryskiwacze, to sprawdzałem je latem. Dwa były dobre, w dwóch wymieniłem końcówki, a jeden został "podejżany", tzn. rozpylał dobrze, ale zdarzyło mu się zawiesić. Czy ten jeden wtryskiwacz może być przyczyną ?
Pisałem, że już raz pozbyłem się tego problemu w warsztacie. Nie wiem co zrobił mechanik, ale na pewno nic nie wymieniał na nowe.
Słyszałem też, że problem ze złym działaniem wtryskiwaczy może leżeć po stronie pompy, dokładnie ciśnienia na wyjściu pompy. Spotkałem się także z pomysłem opóźnienia samego wałka rozrządu w stosunku do reszty, tzn. pompy i wału. Co o tym sądzisz ?
Możesz mi doradzić, jak można sprawdzić wtryskiwacze "domowymi sposobami" ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 21:35:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2006 22:51:48
Posty: 119
Lokalizacja: Bieszczady
Nie wiem czy to dobry pomysł 'domowy sposób" :/
Zwłaszcza jezeli chodzi o pompe i wtryski!!!
Takie rzeczy pozostaw fachowcom!!!
A co do zachowania auta to ten jeden wtrysk moze byc przyczyna takiego zochowania sie silnika.
A co do temperatury to moze to byc winne cisnienie na pompie lub tez ten lejacy wtrysk.
Moja rada-jedz czym przedzej do dobrego pompiarza niech sprawdzi wtryski i ustawi pompe a problem powinien zniknac!!!
Pzozdrawiam

_________________
A6 2,5TDI Avant 96r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 06:19:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2006 11:22:28
Posty: 7
Lokalizacja: Sosnowiec
Dziękuję za podpowiedź. Chyba rzeczywiście zrobię tak jak napisałeś.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 08:59:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2006 11:22:28
Posty: 7
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam po przerwie.
Udało mi się pozbyć części usterek. Jeżeli chodzi o dymienie, to okazało się że zaworki na wyjściu pompy wtryskowej już nie trzymają i było za sałabe ciśnienie. Po wymianie zaworków dymienie przy odpalaniu z rana znikło, a silnik pracuje równo. Jeżeli chodzi o "twardą" pracę silnika (tak jakby nienaturalnie wkręcał się na wysokie obroty), to był za wczesny zapłon. Ustawiłem najpierw dawkę paliwa jak najmniejszą przy której samochód ma jeszcze wystarczające przyśpieszenie. Potem opóźniałem zapłon na pompie o ok. 0.5mm (na wycięciach) i po przejechaniu penego odcinka drogi opóźniałem dalej, aż do momentu kiedy nie odczułem żadnej różnicy w pracy silnika. Dalsze opóźnianianie zapłonu powoduje jedynie zmniejszenie mocy silnika. Po tych zabiegach silnik pracuje miękko i wystarczjąco cicho (jak na diesla).
Pozostał jedynie problem temperatury :(, ale to już temat na inny post.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 09:15:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Gdzie diagnozowałeś pompkę i wtryski ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 12:44:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2006 11:22:28
Posty: 7
Lokalizacja: Sosnowiec
Jeżeli chodzi o pompę, to znajomy ma przyrząd do badania ciśnienia na wyjściu pompy. Odkręcałem po kolei po jednym przewodzie paliwowym i podłączałem przyrząd. Wskazania wahały się w okolicy 240 (jednostek nie pamiętam) i ciśnienie szybko spadało po wyłączeniu silnika. Po wymianie zaworków (bez ruszania samej pompy) miałem ciśnienie 600, i utrzymywało się jeszcze 20sek. po wyłączeniu silnika.
Jeżeli chodzi o wtryski, to również założyłem na odpowiedni przyrząd i z wtrysków kapało. Wymiieniłem końcówki wtrysków i rozpylały jak trzeba.
Wszystko miało miejsce u znajomego, który w przeszłości prowadził warsztat samochodowy i zostało mu kilka przyrządów.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: