.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 06:55:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 TDI 1.9--130 KM] Jaka zalecana lepkosć oleju?
PostNapisane: 21.cze.2006 11:30:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2005 00:21:43
Posty: 30
Lokalizacja: Rheda-Deutschland
Chce zmienic olej z Castrol SLX Longlife II 0W-30 VW 506 01 na Motul Specific 505.01 5W-40 ale mam dylemat czy zostanie zachowana lepkosc proponowana przez producenta ?Czy silnik na tym nie straci ?
Obrazek

_________________
Audi A4----1.9TDI(131KM)---2001r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 12:28:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Temat wielokrotnie wałkowany na forum...

Do silników PD VW/Audi/Skoda/Seat jest aprobata 505.01 i lać TYLKO oleje posiadające tą aprobatę (5/40 ją tylko posiadają).

Odważny jesteś ze lałeś olej 0W-30 do tego silnika....
Turbina jeszcze zyje ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 12:31:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
helmut pewnie lal...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 12:53:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
meszrum napisał(a):
helmut pewnie lal...


Widać silniki są mocniejsze niż przewidywał to producent :D

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 15:02:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to swoja droga paradoks, ze w panstwie, w ktorym konstruuje sie tyle fajnych rzeczy, wszelkie czynnosci serwisowe sa na poziomie niezrozumialym...

...chociaz...

moj padre swego czasu przyciagnal sobie AKN (A6) z prawdziwym 198 000 przebiegiem (przebieg sprawdzony w komputerze autohausu). oczywiscie kazdy z tych 198 000km byl rzniety na longlife'ie...
kiedy Tora i Jacek go obejrzeli i zvagowali to stwierdzili, ze ma lepsze parametry i stan silnika niz 90% samochodow z przebiegiem 40 000...

nie wiem, co o tym myslec.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 17:58:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
bezduszny napisał(a):
meszrum napisał(a):
helmut pewnie lal...


Widać silniki są mocniejsze niż przewidywał to producent :D

to sie dopiero okaze ... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 20:28:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
bezduszny napisał(a):
Odważny jesteś ze lałeś olej 0W-30 do tego silnika....
Turbina jeszcze zyje ?


A dlaczego ma paść ? SLX to całkiem niezły olej i turbinie nic złego nie zrobi. Za to pompowtryski są dużo bardziej wymagające jeśli chodzi o smarowanie. Stąd inna norma VW.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 21:07:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
hektor napisał(a):
bezduszny napisał(a):
Odważny jesteś ze lałeś olej 0W-30 do tego silnika....
Turbina jeszcze zyje ?


A dlaczego ma paść ? SLX to całkiem niezły olej i turbinie nic złego nie zrobi.

Dokładnie. Ja też na SLX sporo przejeździłem i ani silnikowi ani turbinie nic się nie stało. Na Mobil1 0w-30 też było dobrze.
Ale co do wymagań pompowstryskiwaczy to się nie wypowiadam, bo nie miałem. :)

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 21:15:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
hektor napisał(a):
bezduszny napisał(a):
Odważny jesteś ze lałeś olej 0W-30 do tego silnika....
Turbina jeszcze zyje ?


A dlaczego ma paść ? SLX to całkiem niezły olej i turbinie nic złego nie zrobi. Za to pompowtryski są dużo bardziej wymagające jeśli chodzi o smarowanie. Stąd inna norma VW.


Castrol może i jest niezły... na pewno jest mocny marketingowo i dzięki temu jest bardzo podrabiany.

Do silników PD jest norma 505.01..... nawet oleje tak sie nazywają. Oleje mają specjalnie dobierane pakiety uszlachetniaczy do tych silników (dizelków)

http://www.statoil-lubricants.com.pl/pd ... 05W-40.pdf

To przykład produktu STATOIL


Mojażona pojachała Superb'em na przegląd i nie wiem czemu zabrała olej 5/30 LL ...... serwis skodziny w Chełmie odmówił zalania go.
I słusznie.... :619:

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 09:31:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2005 00:21:43
Posty: 30
Lokalizacja: Rheda-Deutschland
zastanawiałem sie zmienic na ten olej dobry wybór ?MOTUL SPECIFIC

VW 503.00/506.00/506.01

SAE 0W-30

100% SYNTHESE ESTER BASED(Oszczędzający paliwo olej specjalnie zaprojektowany do silników benzynowych i Diesla o długich przebiegach między wymianami oleju nowych modeli VW, Audi, Seat, Skoda (modele od roku 2000) aprobaty:

VW 503.00/506.00/506.01)

_________________
Audi A4----1.9TDI(131KM)---2001r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 13:55:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
grzegorz1978 napisał(a):
zastanawiałem sie zmienic na ten olej dobry wybór ?MOTUL SPECIFIC

VW 503.00/506.00/506.01

SAE 0W-30


To bardzo dobry olej ale jego cena jest troche porazajaca. Nie wiem czy nie lepiej byloby uzywac troche mniej renomowanego oleju, ale zmieniac czesciej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: