.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 05:01:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4] tylne zaciski od passata - kto to przerabiał?
PostNapisane: 06.cze.2006 21:39:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Witam
Mechanik zaproponował mi żeby zamiast kupowania zestawu naprawczego zacisków tylnich zamontować używane - dobre zaciski z passata B5 lub golfa IV (200-300 zł).
Zastanawiam się czy to dobry pomysł. Forumowicze piszą że po zabiegu naprawy i wymiany uszczelek wszystko jest super, ale jak długo. Bo u teścia w A4 przestał działać ręczny i zaczęło ciec z zacisków po kilku miesiącach.

Byłbym wdzięczny za wymianę doświadczeń o ile ktoś wymieniał zaciski a nie naprawiał
Pozdrawiam
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 01:53:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Napisze tak. Tydzień temu robiłem remont tylnich zacisków i nie ma bata aby cos zaczęło ciec.Jest tam tyle różnych uszczelek i zimeringów że jak dobrze się to poskłada a przed tem wyczyści to musi działać długo i dobrze.Ważne aby na tłoczku nie było wżerów głębokich i będzie śmigać.Co do ręcznego to jak masz dobre linki w całym pancerzu to też musi śmigać.Obecnie jak zapne dźwignie na 3 ząbki to koła stają w miejscu jak żyleta.Za komplet uszczelek na dwa zaciski chyba LUCAS-a dałem 44zł i jestem bardzo zadowolony.Pozdrawiam

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 09:08:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Dziękuję za info

Ja zrobię tak: jeśli dostanę super zaciski od Passata to założę te, a orginały sobie powoli naprawię. Sedno podobno leży w tym że są aluminiowe i nie psują się.

Jeśli nie dostanę do piątku to będę naprawiał swoje
Pozdrawiam
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 13:02:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Aluminiowych sobie nie założysz bo inne przewody idą do nich na grubszy gwint.
Do A4 z podpisu mi taki przysłali i musiałem bebechy przekładać.
Jak wymienisz uszczelniacze to wszystko będzie w jak najlepszym porządku.
Tylko trzeba o jednej rzeczy pamiętać. Trzeba go dokładnie rozebrać i wymontować mechanizm od ręcznego i pod nim o-ring wymienić na trochę grubszy (ja kupiłem w Agromie od traktora hehe i pasuje idealnie). Bo jak tego nie zrobisz i wymienisz tylko uszczelniacze przy tłoczku to po jakimś czasie może ci właśnie ten na ośce od ręcznego puścić.
Tylko trochę roboty jest z wyciągnięciem pierścienia Segera, który mocuje mechanizm ręcznego.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 14:53:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
HM
Zaproponował mi to mechanik który już to zrobił w kilku autach.
Mówił faktycznie że jest drobna przeróbka z przewodami ale tak, że w każdej chwili mogę włożyć swoje np jak zrobię remont

Zdam relację jak zdecydyję się na to rozwiązanie
Pzdr
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 15:18:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Darp napisał(a):
HM
Zaproponował mi to mechanik który już to zrobił w kilku autach.
Mówił faktycznie że jest drobna przeróbka z przewodami ale tak, że w każdej chwili mogę włożyć swoje np jak zrobię remont

Zdam relację jak zdecydyję się na to rozwiązanie
Pzdr
Darp

To może jakąś przejściówkę do przewodów zakłada. W takim wypadku jest to całkiem uniwersalne rozwiązanie. Bo mocowanie do jarzma jest takie samo i średnica tłoczka też.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 23:32:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Witam ponownie
I po zabiegu
Nowe tarcze i klocki, zaciski od golfa (chyba :-) ).
2000 km i wszystko ekstra.
pzdr
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 07:31:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2006 19:21:52
Posty: 69
Lokalizacja: DC / Gocław
Chyba?

To ma być relacja?

Zapodaj trochę więcej informacji, jakie zmiany, ile czasu to trwało, ile kaski kosztowało, jak ręczny działa itd.

_________________
:: 100 C4 '93 AAT AT Avant - dużo tego A :) ::


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 22:02:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Witam :-)

Tarcze JC 120 komplet, klocki 60 kmpl, i najważniejsze zaciski 250 , aluminiowe, niejestem pewien na 100% ale chyba od golfa IV, z takimi sprężynami na zewnątrz.
Ręczny działa w końcu tak jak należy i auto hamuje 4 kołami :-)
Do zacisków trzeba było dorobić takie specjalne tulejki mosiężne ponieważ gwint miał inną średnicę (taka jakby przejściówka).
Nie wnikałem za bardzo w szczegóły , ponieważ ni emam ostatnio czasu na zabawę w naprawy i robi mi to dobry mechanik.
Pzdr
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 15:47:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Darp napisał(a):
i najważniejsze zaciski 250 , aluminiowe, niejestem pewien na 100% ale chyba od golfa IV, z takimi sprężynami na zewnątrz.
Darp

To są sprężyny wspomagające odbijać ręcznemu.
Darp napisał(a):
Ręczny działa w końcu tak jak należy i auto hamuje 4 kołami :-)
Do zacisków trzeba było dorobić takie specjalne tulejki mosiężne ponieważ gwint miał inną średnicę (taka jakby przejściówka).
Darp

Czyli tak jak pisałem trzeba przejściówkę na przewody hamulcowe dorobić.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 23:16:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Tak, masz rację.
Pzdr
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: