.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.maja.2025 20:42:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B3 [PM 1.8S] Problem z czujnikami temperatury wody
PostNapisane: 24.cze.2006 19:24:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 22:00:11
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław & W-Wa
Auto: Audi B3, A4 B5 AFN,A6 C7
Witam.Poruszalem kiedys post na temat szarpania silniczkiem i niskich obrotach na zimnym motorku.Podejrzewam ze szwankuje ssanie ale zaczołem chodzić z miernikiem, zacząłem od sondy a skonczyłem na czujnikach temperatury.I tu niespodzianka.czujniki sa dwa jeden z prawej 2-pinowy wskazuje teperature na zegarach drugi z lewej 3-pinowy do ECU.Zmierzyłem rezystancje i na czujniku od zegarów na zimnym silniku ok 1200 omów natomiast drugi od ECU 200 omów.Czyli pomiary sa nieadekwatne do siebie.Czy to moze byc moj problem ze trzesie mi silniczkiem i sa niskie obroty na ssaniu??Powiem żę testujac sonde lambde mam napiecie po 15 sek wysokości 0.2 - 0,3v czyli mieszanka uboga duzo tlenu w spalinach, wtryskiwacze dostarczaja wiecej paliwa.

_________________
Audi - przewaga dzięki technice. Pozdrowionka :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 18:41:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 22:00:11
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław & W-Wa
Auto: Audi B3, A4 B5 AFN,A6 C7
Czy ktos ze specow mi pomoże??

_________________
Audi - przewaga dzięki technice. Pozdrowionka :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 19:11:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Z tego co kojarze, to na zimnym silniku powinienes miec ok 2500omow (na tym czujniku temp do komputera, nie do zegarów) Wynika z tego, ze caly czas czujnik podaje, ze silnik jest gorący... zgadzaloby sie to, bo piszesz, ze na "ssaniu" ma wolne obroty - czyli cos jakby ssanie sie nie wlaczalo... u mnie ma normalnie 750obr, a na ssaniu 1000-1100, chociaz teraz w lato nie zdarza sie zeby siegnął 1100obr...

Co do rezystancji to pewien nie jestem, ale bylo to na 100% na forum... musisz użyć szukajki, bo pamietam, ze gdzies byla ladna rozpiska - wykres zaleznosci rezystancji od temperatury...

Co do sprawdzenia sady lambdy to z tego co wiem zwyklym miernikiem cudów nie zdzialasz, bo ona muszi w odpowiednim czasie podawac impulsy, czasem potrafi sie zblokowac lub za wolno podaje impuls do kompa...

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 19:49:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 22:00:11
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław & W-Wa
Auto: Audi B3, A4 B5 AFN,A6 C7
Patrzyłem w autodacie i zakres jest taki 200-300 omów przy temperaturce 80 stopni to z tego wynika ze przy temperaturce 20 stopni powinien miec ok 1200 omow i powiem Tobie kolego ze ten czujnik od zegarów to ma własnie taka.Wydaje mie sie ze te dwa czujniki powiny pokazywac adekwatna temperaturke wzgledem siebie czyli zakres rezystancji powinien byc taki sam.Te zktos mi mowil ze od ecu powinien miec 2500 omow ale to w przeliczniu na temperature to moze byc ponizej zera na minusie.Ciekaw jestem a najlepiej jakby ktos mi zmierzyl rezystancje na zimnym w audicy to juz bym wiedzial na bank.Nie chce sie bawic w zbedne koszty

_________________
Audi - przewaga dzięki technice. Pozdrowionka :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 19:54:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Za 5 min postaram sie podac rezystancje, tylko do garazu skocze :D

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 20:10:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Hmm... Sprawdzilem cos slabo, bo mialem cieply silnik jeszcze... Ten od zegarów pokazywal ok 1k ohma a ten od kompa dziwne rzeczy, bo miedzy kazdym stykiem a masa mam tak duzy opor, ze miernik nie wyrabial... Może bateria mi pada w mierniku, ale to juz dzisiaj nie sprawdze... :/

W sumie wydaje mi sie, ze te rezystancje nie musza byc adekwatne, tym bardziej, ze czujniki sa inne - u Ciebie 2 i 3 pinowy... Ale te 2,5k ohma z tego co pamietam powinno byc na tym od ECU...

A BTW dobrze, ze zerknalem pod maske, bo ostatnio umylem silnik po zrobieniu pompy wspomagania, a tu widze, ze mi sie z dolnego czujnika oleju sączy :/

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 20:19:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 22:00:11
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław & W-Wa
Auto: Audi B3, A4 B5 AFN,A6 C7
Dzieki kolego ze sie pofatygowaleś ale z tego wynika ze mogło ci sakali na mierniku zabraknac.Czyli musialo byc powyżej 2k oma bo jest na standartowych miernikach skala do 2 k oma.Ciekawe jak dioda wymrygam to czy w pamieci ECU pokaze ze jest usterka na czujniku.

_________________
Audi - przewaga dzięki technice. Pozdrowionka :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 20:57:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
jeżeli czujnik bedzie podlaczony i jako tako dziala - tzn cos tam podaje - w Twoim przypadku najprawdopodobniej, że silnik jest goracy - to najprawdopodobniej wymrygasz tylko 4444 (all OK) :D

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 [PM 1.8S] Problem z czujnikami temperatury wody
PostNapisane: 30.cze.2006 15:40:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
lonik napisał(a):
.I tu niespodzianka.czujniki sa dwa jeden z prawej 2-pinowy wskazuje teperature na zegarach drugi z lewej 3-pinowy do ECU.

Cos mnie tu nie pasuje, bo z tego co wiem na 100% w AAR, NF, NG i innych 3-pinowy to jest wlasnie od wskaznika na desce, a 2-pinowu od ECU. U siebie wymienialem 2-pinowy bo byly identyczne objawy jak u ciebie. Zdejmujesz wtyczke z 3-pin przy zal. zaplonie ipatrzysz na deske rozdzielcza. Jak wskaznik opadl, to sorki za spam ;-)

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2006 11:45:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Dwupinowy jest od deski rozdzielczej, a u mnie jest czteropinowy (górny) od ECU...

Forum długo nie działało, moze cos przez ten czas sie wyjasnilo?

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2006 08:07:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Klej napisał(a):
Dwupinowy jest od deski rozdzielczej, a u mnie jest czteropinowy (górny) od ECU...

Wierzyc mi sie nie chce, bo widzialem troche tych silnikow i wedlog etki czujnik 3lub4 pin(w AAR gorny) jest od wskaznika, a 2pin do ECU. Ja sie zdejmie wtyke z tego 4pin to wskaznik na desce lezy

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2006 11:24:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
opperator ma rację...
2 pinowy niebieski jest od ECU
3 pinowy szary od wskaźników
zresztą możesz sobie to sprawdzić: odłącz 3 pinowy i spójrz na zegary potem odłącz 2 pinowy i obserwuj pracę silnika i przekonasz się.
Tu masz charakterystykę tego czujnika (ta z prawej strony wykresu)
Obrazek

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: