.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 06:35:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: LPG do Audi B4 silnik 2.0 ABK - przymiarki do montażu
PostNapisane: 30.cze.2006 20:30:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2006 17:14:14
Posty: 55
Lokalizacja: Norwegia
Witam wszystkich !
Wiem że temat instalacji LPG jest wałkowany od dawien dawna ale właśnie przymierzam się do montażu LPG do swojej Audi B4 i stąd moje pytania do Was ???
Nadmieniam że jest to B4 Avant z 92r. silnik 2.0ABK wielopunktowy wtrysk elektroniczny.
Wstępna cena jaką mi zaproponowano to 2000zł a myślę że jeszcze coś uszczypnę. Miała by to być instalacja Tomasetto lub BRC (nie wiem czy to dobre firmy i która lepsza)
A więc:
1) na co mam zwracać uwagę i co ma być w tym komplecie tej instalacji, jakiś komputer, emulatory ????
2) czytałem że instalatorzy próbują oszczędzać na klientach więc czego się wystrzegać i pilnować aby nie zamontowano mi bubla ???
3) napiszcie mi co dokładnie powinno się znajdować w takiej instalacji abym wiedział co mam powiedzieć jak będę płacił zaliczkę.

Nie chciałbym żałować tej decyzji związanej z montażem i chciałbym tym samochodem spokojnie bez nerwów pojeździć - trochę ekonomiczniej.

A wogóle może orientujecie się jak spisują się te silniki na gazie???
Czekam na informacje.
Dzięki

_________________
B3, 1.8PM+LPG, 90r.prod.
B4 Avant, 2.0ABK+LPG, 92r.prod.
obecnie A4 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2000r.prod. S-Line
A6 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2001r.prod
Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2006 22:15:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
generalnie silniki ABK sa bardzo czule na powietrze. Jesli chcialbys tak na luzie bez problemow smigac i mozesz przeznaczyc na to troche wiecej ppieniedzy to polecalbym Ci wtrysk ciagly. Na II generacji to troche mozesz sie bujac potem - strzaly z gazu spadek mocy na benzynie przez zwezke (blosa raczej nie upchniesz w ABK) itp itd.
tyle. poszukaj troche na forum to zglebisz temat...

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 05:53:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Jak zwykla instalacja 2 generacji to "Lovato" z blokada sondy lambda, reduktorem z dodatkowym podcisnieniem, silniczkiem krokowym, pozadnym sterownikiem, wiekszym mixerem, odlanczaniem pompy paliwa (cena takiej instalki okolo 1700zl, ja taka mam w 2.3 NG, 2 lata temu placilem 1300zl. i super smiga) ale jak masz wtrysk elektroniczny i duzo jezdzisz to lepiej dozbieraj troche kasy lub wez na raty i zaloz sekwencje.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 07:48:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
witam
ja jestem szczęśliwym posiadaczem takie autka jak ty i moim zadanie nie ma sensu zakładać gazu, powiedz ile robisz km, czy trasa czy miasto i ile obecnie pali autko
Moje spalanie gazu przeczytasz poniżej
POZDRAWMIAM :):)

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: LPG do Audi B4 silnik 2.0 ABK - przymiarki do montażu
PostNapisane: 01.lip.2006 20:35:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2006 17:14:14
Posty: 55
Lokalizacja: Norwegia
A więc jeśli chodzi o kilometry to robię około 80 km dziennie tj. do pracy i z powrotem, do tego jakieś zakupy, wypad z dzieckiem do lekarza i w miesiącu wychodzi jakieś 2000km. po moich obliczeniach gaz powinien mi się zwrócić po około 20tys. km więc to jest około roku - a autkiem zamierzam pojeździć minimum 2 lata. W poprzedniej audi miałem wtrysk jednopunktowy, za instalację zapłaciłem 1500, jeździłem nią okrąglutkie 2 lata i nastukałem 80tysiączków. Konfiguracja instalki do mojej nowej niuni będzie bardzo podobna co w poprzedniej czyli: sterownik Altronic AL 700, reduktor Tomasetto 140 KM, emulator sondy lambda, emulator wtryskiwaczy, blokada anty buuum !!!, wielozawór Tomasetto ze wskazaniem tylko rezerwy, butla w kole 50pare litrów, i nie wiem co tam jeszcze ma być ?????
Tak wogóle to co sądzicie o takiej konfiguracji ???????

_________________
B3, 1.8PM+LPG, 90r.prod.
B4 Avant, 2.0ABK+LPG, 92r.prod.
obecnie A4 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2000r.prod. S-Line
A6 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2001r.prod
Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 21:20:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! Ja ostatnio zagazowalem ( II - generacja ) swoj silnik ABK i niezaleznie od tego jak to negatywnie brzmi, jestem zadowolony. Docelowo wstawie Blosa. Instalacja LPG musi byc na komputerze, wymagaja tego przepisy, ta konfiguracja, ktora podales wydaje sie byc ok. a czy Lovato, czy BRC, czy Tomasetto - jest to bez wiekszego znaczenia. Najwazniejsze to doswiadczony gazownik ( zeby mu sie kabelki przy montazu nie pochrzanily ) i z Twojej strony utrzymywanie ukladu wysokiego napiecia w dobrej kondycji.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 05:54:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Jak zarabiasz min. 4000zl/m., lub robisz rocznie 6000km. lub masz paliwo do kupienia po 2zl./l. to nie zakladaj gazu przeciwnym razie kazdy o zdrowych zmyslach zalozyl by gaz. Paliwo jest kosmicznie drogie, nawet jazda na LPG jest o duzo za droga, nie pracuje sie przeciez tylko na paliwo, to ze Polska to chory kraj to nie znaczy ze my nie mozemy zdrowo myslec i oszczedzac.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 07:07:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2006 18:03:12
Posty: 26
Lokalizacja: ŁÓDŹ
zalożylem instalacje dwa tygodnie temu, przejechalem jakieś 1500 km moze to nie dużo ale jak na razie sprawuje sie bardzo dobrze. A co do instalacji to myśle ze nie ważne co to jest ale ważne kto i jak to zakłada, jak nie masz zaufania do gazownika to lepiej nie oddawaj mu auta... mnie zakładał znajomy za instalacje za ktora bierze normalnie 1800zł zapłacilem 1200 zł wiec szybko sie zwróci... powodzenia

_________________
Audi B4 2.0E '93 ABK + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: LPG do Audi B4 silnik 2.0 ABK - przymiarki do montażu
PostNapisane: 02.lip.2006 18:15:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2006 17:14:14
Posty: 55
Lokalizacja: Norwegia
Witam ponownie
Dawno się nie odzywałemale ostatnio stukam trochę kilometrów swoją niunią i wrócił problem gazu.
Dzisiaj byłem u jednego gazownika w Stargardzie Szczecińskim (ul. Bydgoska) i gostek mnie rozczarował. Zajechałem po prostu wypytać jakie instalacje montuje i szczegółowo chciałem wiedzieć co miało by być zamontowane w moim autku - chodziło mi o podzespoły itp. Starszy Pan mnie rozśmieszył jak powiedział w pewnym momencie że jestem za dokładny, za dużo chcę wiedzieć itp. Dobrze jest poczytać np. takie forum aby wiedzieć co pytać i jakie odpowiedzi otrzymać. W moim przypadku to pomogło bo do tego zakładu napewno nie pójdę - zwłaszcza za takie zachowanie. Stracili klienta i napewno ten zakład odradzę każdemu kto mnie o to zapyta.

A tak poza tym to jak spisują się wasze autka na LPG Tomasetto+AL700 ???
Oczekuję odpowiedzi
Pozdrawiam szczęśliwych i nieszczęśliwych zagazowanych
Apropo czy słyszeliście o wrześniowej podwyżce cen gazu i jak to się ma do opłacalności ?????????????????

_________________
B3, 1.8PM+LPG, 90r.prod.
B4 Avant, 2.0ABK+LPG, 92r.prod.
obecnie A4 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2000r.prod. S-Line
A6 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2001r.prod
Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 18:18:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2006 17:14:14
Posty: 55
Lokalizacja: Norwegia
ZiPi napisał(a):
Witam ! Ja ostatnio zagazowalem ( II - generacja ) swoj silnik ABK i niezaleznie od tego jak to negatywnie brzmi, jestem zadowolony. Docelowo wstawie Blosa. Instalacja LPG musi byc na komputerze, wymagaja tego przepisy, ta konfiguracja, ktora podales wydaje sie byc ok. a czy Lovato, czy BRC, czy Tomasetto - jest to bez wiekszego znaczenia. Najwazniejsze to doswiadczony gazownik ( zeby mu sie kabelki przy montazu nie pochrzanily ) i z Twojej strony utrzymywanie ukladu wysokiego napiecia w dobrej kondycji.


Witaj ZIPI
Jaką instalkę założyłeś? jaki komp? jaki reduktor? jaka butla? ile wyniosła cię instalacja? czy 2 tys za instalację na tomasetto + AL 700 + butla w koło to dużo ???

_________________
B3, 1.8PM+LPG, 90r.prod.
B4 Avant, 2.0ABK+LPG, 92r.prod.
obecnie A4 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2000r.prod. S-Line
A6 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2001r.prod
Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 18:48:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Ja trzy tygodnie temu dalem 2000 PLN. Instalacja na podzespolach BRC, reduktor 100KW, elektronika BRC Blitz + dolozony emulator wtryskiwaczy, butla w kolo firmy Stako 60L ( wchodzi ok. 50L ) Montowalem W Olsztynie u chlopaka poleconego mi przez internet, ktory z tego co widzialem ma pojecie o LPG. Moglem zamontowac gaz o 2, 3 stowy taniej ale wolalem zrobic 170 km w dwie strony, dolozyc troche i teraz bynajmniej jestem zadowolony :) Moim zdaniem za dobra i dobrze zalozona instalacje II generacji trzeba dac te 2000 PLN.
Co do podwyzek gazu - pozyjemy zobaczymy. Tak czy inaczej jazda na LPG bedzie musiala sie oplacac; Nie sadze aby ten rzad byl na tyle glupi, zeby doprowadzic do plajty caly przemysl gazowy w Polsce.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 19:17:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2006 17:14:14
Posty: 55
Lokalizacja: Norwegia
ZiPi napisał(a):
Ja trzy tygodnie temu dalem 2000 PLN. Instalacja na podzespolach BRC, reduktor 100KW, elektronika BRC Blitz + dolozony emulator wtryskiwaczy, butla w kolo firmy Stako 60L ( wchodzi ok. 50L ) Montowalem W Olsztynie u chlopaka poleconego mi przez internet, ktory z tego co widzialem ma pojecie o LPG. Moglem zamontowac gaz o 2, 3 stowy taniej ale wolalem zrobic 170 km w dwie strony, dolozyc troche i teraz bynajmniej jestem zadowolony :) Moim zdaniem za dobra i dobrze zalozona instalacje II generacji trzeba dac te 2000 PLN.
Co do podwyzek gazu - pozyjemy zobaczymy. Tak czy inaczej jazda na LPG bedzie musiala sie oplacac; Nie sadze aby ten rzad byl na tyle glupi, zeby doprowadzic do plajty caly przemysl gazowy w Polsce.


a ile ci pali gazu??? jesteś już po pierwszej reegulacji???

_________________
B3, 1.8PM+LPG, 90r.prod.
B4 Avant, 2.0ABK+LPG, 92r.prod.
obecnie A4 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2000r.prod. S-Line
A6 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2001r.prod
Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 19:34:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Pali ok. 10,5 L w trasie, w miescie jeszcze nie mierzylem. B - 4 powinien spalic o litr mniej. Nissan Sanny poj. 1.4 mojego brata na tej samej instalacji pali ok. 7.5 L .
Na pierwszej regulacji gwarancyjnej ( Robionej w Wejherowie ) goscu podpiol analizator spalin, pokrecil sruba baypasu w reduktorze, cos pomarudzil o ubogiej mieszance zapytal w zwiazku z tym, czy samochod nie jest za slaby podczas jazdy, postawil pieczatke w papiery i na tym sie skonczylo. Po regulacji nie stwierdzilem zadnych zmian w osiagach i spalaniu

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 19:42:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2006 17:14:14
Posty: 55
Lokalizacja: Norwegia
ZiPi napisał(a):
Pali ok. 10,5 L w trasie, w miescie jeszcze nie mierzylem. B - 4 powinien spalic o litr mniej. Nissan Sanny poj. 1.4 mojego brata na tej samej instalacji pali ok. 7.5 L .
Na pierwszej regulacji gwarancyjnej ( Robionej w Wejherowie ) goscu podpiol analizator spalin, pokrecil sruba baypasu w reduktorze, cos pomarudzil o ubogiej mieszance zapytal w zwiazku z tym, czy samochod nie jest za slaby podczas jazdy, postawil pieczatke w papiery i na tym sie skonczylo. Po regulacji nie stwierdzilem zadnych zmian w osiagach i spalaniu


silnik mamy ten sam a buda mojej to też Avant tak więc myślę że spalanie powinno być podobne. W mojej byłej B3 miałem taką samą instalację tyle że jednopunktowy wtrych i paliła średnio 10-11

_________________
B3, 1.8PM+LPG, 90r.prod.
B4 Avant, 2.0ABK+LPG, 92r.prod.
obecnie A4 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2000r.prod. S-Line
A6 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2001r.prod
Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 20:10:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Wg. mnie to masa i styl jazdy decyduje o spalaniu a nie silnik. W mojej bylej B-3; 1,8 PM spalanie LPG trasa 9, miasto 13 - 14L . C-3 , 1.9 WH spalanie odpowiednio trasa 10, miasto 15L

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: