.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.maja.2025 00:41:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.8 quattro] Opinie
PostNapisane: 02.lip.2006 15:00:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Witam wszytskich....
Jestem tu nowy i oddzywam sie pierwszy raz ponieważ przymierzam się do kupna audika. Wybór padł na model a6 C5 z silnikiem 2.8 w wersji quattro. W związku z tym chciałem zapytać tych co to pomykają owym "badziewiem" :diabel: jak to się spisuje :?: Przeglądałem forum i znalazłem kilka nieustannie przetaczających się watkow o klopotach z tym silnikiem. Czy opłaca się wchodzić w ten silnik /zakładam auto z niemiec od prywaciarza/, najpowszechniejsze są 2.4 - z czego to wynika, z ich niezawodności ??
Zdecydowałem się na ten model ponieważ obecnie jeżdze 528 e39 (każdemu naprawde polecaaam - ŚWIETNE AUTO), która ma osiagi identyczne jak audi i jak najbardziej mnie one satysfakcjonują.\pozdawiam

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 15:07:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Nie przypominam sobie żeby ktokolwiek miał problemy z silnikiem 2.8 30v (193KM)
Jest to bardzo dobra jednostka do tego samochodu.
Kilka osób na forum posiada taki silnik i o ile wiem są zadowoleni :peace:

PS. wpisz w szukaj: ACK, może znajdziesz coś ciekawego jeszcze ;)

Pozdrawiam

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 15:09:16 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie wiem gdzie znalazles cos o usterkach w 2.8 bo to jedne z najbardziej niezawodnych silnikow i bardzo ekonomiczne bo w technologii 5V . reszta w takkim aucie o czym warto wspomniec to zawieszenie i skrzynia. w quattro masz 16 wahaczy ktore lubia sie sypac na naszych drogach a tanie nie sa bo alu ... chyba ze w podrobie. niemniej jednak nie wiem od czego to zalezy ale sa osoby ktore regularnie robia duze przebiegi tymi autami i nic sie nie sypie w zawieszeniu. co do skrzyn to o ile nie bedzie to tiptronic to w zasadzie nie ma o co sie martwic. w przypadku tiptronica nalezy uwaznie patrzec co sie kupuje bo jak to w automatach bywa , zaniedbany potrafi nagenerowac sporo kosztow wlascicielowi. poza tym auto godne uwagi i nie szukaj 2.4 bedziesz mial niedosyt .. silniki blizniacze , spalanie to samo a w 2.8 odczuwalnie wiecej mocy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 15:19:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Owe wynikające usterki o których czytałem były to raczej usterki spoowdowane zwykłą eksploatacją - wiadomo , żaden samochód nie jest nigdy bezawaryjny. Chodziło mi poprostu o to, że każda marka ma w swojej ofercie silniki ,które nie są zbyt dopracowane - bodajże tak jak silniki diesla 2.5 - 150km , w których ponoć notorycznie lubią pękać głowice/nieznaczy nieudane, raczej niedoszlifowane/ lub nie mają dobrego przełożenia w stosunku osiagi/spalanie. Troche zaciekawiło mnie że w ogłoszeniach jest bardzo malo 2.8 na sprzedaż - z reguły są to właśnie najpopularniejsze 2.4.
Czy w wersji quattro jest duża róznica w spalaniu niz z napedem na przednią oś??? Navi w C6 znajduje się w wyświetlaczu miedzy zegarami ??

P.S. Mam jeszcze zabitego lekko klina ponieważ chodzi mi jeszcze po łebku audi a8 4.2 quattro ale tutaj panicznie boje sie spalania i tiptronica

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 15:25:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
ozzy napisał(a):
Czy w wersji kłatro jest duża róznica w spalaniu niz z napedem na przednią oś??? Navi w C6 znajduje się w wyświetlaczu miedzy zegarami ??

Róznica w spalaniu wynosi około 1 litra.
Co do navi w C5 to chyba były 2 wersje.
Mala navi między zegarami oraz normalna duża pod nawiewami środkowymi.

ozzy napisał(a):
P.S. Mam jeszcze zabitego lekko klina ponieważ chodzi mi jeszcze po łebku audi a8 4.2 quattro ale tutaj panicznie boje sie spalania i tiptronica

Spalanie w 4.2 trzeba liczyć od 12-13 litrów na trasie, a w mieście od 15 w góre. Co do tiptronika to tak jak hans napisał zależy na co trafisz, jak byl zadbany to nie będzie problemów.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 15:28:37 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to o 2.4 mozna powiedziec ze sa nieudane wlasnie z tego wzgledu ze sa slabsze a spalanie i koszta utrzymania te same co w 2.8 ... analogicznie jak w silnikach V6 12V 2.6 i 2.8 .... zdecydowanie szukaj 2.8 ...a co do 4.2 to lepiej poszukaj S6 w manualu chyba ze masz kase na S8 w manualu .... ogolnie jak dla mnie automaty zabieraja mocy i sa drogie w utrzymaniu a nie o to chodzi , porzynajmniej mi zeby placic wiecej za slabsze osiagi . Z kolei 4.2 z manualem nie jest az tak paliwozerne jak nie jezdzisz jak na rajdzie. spokojnie mozna sie miescic w 15 litrach na 100 a tymbardziej z silnikiem 5V.. ale wymaga to duzej samodyscypliny bo 340 KM prowokuje do ciskania gazu :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 15:41:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
A co mi tam ........żadna tajemnica - mam 8ooo E na pozbyciu, chciałem coś w miare świeżego o nienajgorszych osiagach.... S8 w tym przedziale cenowym w dobrym stanie to rzecz bardzo mało prawdopodobna S6 to KLASYKA :peace: ale niestety ugryziona już zębem czasu ;-) a jeszcze znaleźć w idealnym stanie to też sztuka.
Mam jeszcze pytanie do napędu 4x4 /heheheh kiedyś mialem nawer audi 100 C4 2.3 delikatnie uderzone kupione w kraju a jak sie póżniej okazało była tak "draśnięta" ze zawieche miala właśnie z quattro/. Nie jezdziłem jeszcze audicą z napędem na 4 łapy i nie wiem czy doinwestowywać w taki napęd /oski całkiem fajnie tez jeżdzą nawet zimą/bo wynika że niedość ża w zakupie sa droższe jakieś 10-13% to jeszcze żreją litre więcej. Czy róznica w spisywaniu sie na glownie mokrym jest aż tak diametralnie zauważalna ?? W zimie mi srednio zalezy bo mieszkam w KrK wiec ulice raczej systematycznie odśnieżane.

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 16:02:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Uważam że przy tych silnikach jekie bierzesz pod uwagę to tylko szukaj wersji quattro! Co do spalania to jeśli już masz zamiar kupić takie auto to chyba litr więcej nie stanowi dla ciebie różnicy!? Co do przewagi napedu 4x4 to nie będe ciebie przekonywał po prostu musisz sam pojeździć to się przekonasz! Ja wiem że dopóki będe jeździł audi to już zawsze quattro.

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 19:24:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
ozzy napisał(a):
oski całkiem fajnie tez jeżdzą nawet zimą/bo wynika że niedość ża w zakupie sa droższe jakieś 10-13% to jeszcze żreją litre więcej. Czy róznica w spisywaniu sie na glownie mokrym jest aż tak diametralnie zauważalna ?? W zimie mi srednio zalezy bo mieszkam w KrK wiec ulice raczej systematycznie odśnieżane.
A ja mam ośkę i nie narzekam,a nawet jestem bardzo zadowolony. :)Zwłaszcza jeśli chodzi o spalanie-8l.na trasie przy 2.8...Choć w zimę marzy mi się quattro.A że quattro są droższe to raczej nie jest zasadą.Widziałem quatrro droższe,ale i tańsze od ośki na ogłoszeniach.Nie polecam automatów.A silnik 2.8 V6 30v to rewelacja.Jak szukasz dużo mocniejszych wrażeń, to polecam S8-moje marzenie...ale tu już jest potrzebna duża gotówka .


Ostatnio edytowano 02.lip.2006 19:40:29 przez K@mil, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 19:35:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Za 8000€ ciężko Ci będzie przyprowadzić coś w dobrym stanie i jeszcze to opłacić w PL i zarejestować... Wiem co mówię ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 22:09:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
W piątek jade berlin-hamburg-essen-bremen i całe zagłebie.... za 8 patyków /samo auto/ da się coś przywieżć naprawde z przyzwoitym stanie. To jest raczej opcja ekonomiczna - ja mnie coś jak zwykle podkusi /ostatnio pojechaliśmy po 206 dla żony a wróciliśmy z M5 e39 to prawie do rozwodu nie doszło - zmuszony bylem sprzedać :/ / to się zamierze na 2.7 T lub 4.2 quatrro :D ale w MANUALU. Czesto w ogłoszeniach przeiwjaja sie silnkiki 2.7 T czy BI T z moca 230 km - osssooochhhooozzzi ??

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 22:33:55 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
230 KM bylo w A6 bez quattro... z quattro bylo 250 a w A4 czyli S4 bylo 265 a w RS4 380:D .. to ta sama konstrukcja silnika i tylko osprzet wymieniac na ten z RS4 i masz grubo ponad 400 KM po samym chipie :) silnik jak kazda turbobenzyna w Audi, udana :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2006 00:44:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
wlasnie apropos 2.7T - bardzo mnie nurtuje ten pojazd. Co prawda poki co za fajnie jezdzi mi sie kabriosem i mam tez na co pieniadze wydawac ale jesli mialbym zmieniac auto i nie byloby mnie stac na A4 cabrio to z checia zanabyłbym A6 2.7T. (albo allroad).

Re silniki sa faktycznie popularne w ogloszeniach. Jak to z nimi w praktyce wyglada? Sprawiaja tyle klopotow co kazde wysilone motorki?

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2006 09:33:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
typson napisał(a):
Jak to z nimi w praktyce wyglada? Sprawiaja tyle klopotow co kazde wysilone motorki?


A skad koncepcja ze to sa wysilone silniki? Wysilony to jest np 305 konna, 2 litrowa, 4-ro cylindrowa Impreza STI Solberg edition ;-) Tu masz 6 cylindrów i blisko 3 litry pojemności.

Jesli chodzi o opinie to ojciec mojego dobrego kolegi do niedawna jeździł słuzbowa A6 2.7 BT quattro. Przejechał tym autem 260 tys km bez żadnej usterki zwiazanej z silnikiem, 90 % po trasach. Z tego co wiem mial przez te 3 lata jedynie jakies problemy z elektryką

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2006 10:28:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
hans napisał(a):
230 KM bylo w A6 bez quattro... z quattro bylo 250 a w A4 czyli S4 bylo 265 a w RS4 380:D .. to ta sama konstrukcja silnika i tylko osprzet wymieniac na ten z RS4 i masz grubo ponad 400 KM po samym chipie :) silnik jak kazda turbobenzyna w Audi, udana :peace:


bylo troszke inaczej...

w 2001 A6 przeszlo fl (zawieszenie, wyciszenie, SILNIKI). efektem tego bylo odnosnie silnika 2.7T zwiekszenie mocy z 230 do 250ps i zaniechanie produkcji 2.7T bez quattro. 2.7T quattro wystepowalo z 230konnym silnikiem w latach 1997-2001 (czyli przed fl).
[polecam to: http://catalog.auto.ru/catalog/cars/audi/a6/]

A6 sprzed fl i po nim, to dwa zupelnie rozne auta, pomimo, iz z zew. prawie sie nie roznia.
[powyzsze stwiedzane empirycznie kazdego dnia - obydwa stoja przed posesja]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2006 22:46:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Witam po krótkiej przerwie i jednocześnie sie WITAM......tym razem już jako oficjalny użytkownik audicy :D . Wkońcu po długich raz mniej, raz bardziej owocnych poszukiwaniach kupiłem ją !! Tak jak zakłdałem :diabel: model A6 C5 z silnikiem 2.8 w manualu (jak to pięknie gada :peace: ).napędem na cztery koła i bardz fajnym wyposażeniem min. z duża nawigacją, miodową skórą i systemem BOSE :diabel: :diabel: - poezja dla ucha. Genralnie wysiadłem z niej przed pół godziny. MUSIAŁEM :( bo dojechałem do domu.
Ponieważ nie znam jeszcze dokładnie tego modelu poszperam troszkę na forum i potem zadam ew. pytania , które już mi się cisną na usta tzn klawiaturę.
Póki co ponieważ bo ogólnym rozgladnieciu sie na forum nie zauważyłem żadnej przydatnej rzeczy jakimi są manuale, serwisówki, instrukcje, poradniki,katalogi częśći itp. Czy macie coś takiego na tym forum albo umieszczone na jakims serwerku??? Jeżeli nie to chętnie bym cos takiego zakupił oczywiscie po rozsądnej cenie :) .

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2006 10:35:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.gru.2004 12:43:35
Posty: 394
Lokalizacja: Elbląg
Auto: A6 Allroad
Gratuluje autka ... i niech sie nie psuje ;) to żadne manuale instrukcjie itp nie będę potrzebne

_________________
AUDI A6 Allroad - CDYA
pozdruffka adadur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2006 13:42:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
Świetny,przemyślany wybór.Niech ci służy jak najdłużej.Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2006 22:22:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Powoli sie docieram z autkiem i sie poznajemy :). Dziwnie mi sie troche jezdzi po przesiadnieciu z bmki bo pedal sprzegla strasznie dziwnie lapie ,dopiero przy samej gorze (ale ponoc wszytskie tak mają) i musze sie przyzwyczajić.
Mam pytanie ponieważ jeżdze nią i chciałem zapytać czy przy pokonywaniu zakretów czy nawracaniu odczuwam pewne delikatne (dość łagodne) szarpnięcia, wibracje - czy jest to spowodowane napedem quattro i tak ma on funkcjonować czy sa to oznaki jakiegos remonciku??? Kiedys jezdzilem grandem cherokee i zachowywal sie podobnie wiec wydaje mi sie ze taka juz uroda aut z napedami. Kolejną rzeczą delikatnie denerwującą jest dość twardy pedał hamulca - tez charakterystyczny symptom audi ???
Kiedy powinno sie wymieniać pasek rozrządu w 2.8 - moja ma przeleciane 137 000 z pełną ksiązką ,wiec przypuszczam ze juz raz rozrzad mogl byc wymieniany - pytanie przy jakim przebiegu wymienić go ewentualnie drugi raz???
Jaki olej lać z tyłu do dyfra???

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2006 22:23:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Powoli sie docieram z autkiem i sie poznajemy :). Dziwnie mi sie troche jezdzi po przesiadnieciu z bmki bo pedal sprzegla strasznie dziwnie lapie ,dopiero przy samej gorze (ale ponoc wszytskie tak mają) i musze sie przyzwyczajić.
Mam pytanie ponieważ jeżdze nią i chciałem zapytać czy przy pokonywaniu zakretów czy nawracaniu odczuwam pewne delikatne (dość łagodne) szarpnięcia, wibracje - czy jest to spowodowane napedem quattro i tak ma on funkcjonować czy sa to oznaki jakiegos remonciku??? Kiedys jezdzilem grandem cherokee i zachowywal sie podobnie wiec wydaje mi sie ze taka juz uroda aut z napedami. Kolejną rzeczą delikatnie denerwującą jest dość twardy pedał hamulca - tez charakterystyczny symptom audi ???
Kiedy powinno sie wymieniać pasek rozrządu w 2.8 - moja ma przeleciane 137 000 z pełną ksiązką ,wiec przypuszczam ze juz raz rozrzad mogl byc wymieniany - pytanie przy jakim przebiegu wymienić go ewentualnie drugi raz???
Jaki olej lać z tyłu do dyfra???

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: