.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 22:07:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c3' 90r] klimatyzacja / podszybie - problem....
PostNapisane: 03.lip.2006 12:06:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Cześć
Jakiś czas temu wpakowałem w kanały nawiewiu jakiś preparat do odgrzybiamia klimy i od tego czasu mocno mi śmierdzi. A dokładnie mówiąc smierdzi mi jeśli najpierew używam klimatyzacji (- wtedy nic nie śmierdzi); a następnie przełączę się na wentylację - wtedy smród. Gdzie szukać przyczyny?
I podstawowe pytanko: gdzie DOKŁADNIE pod podszybiem zasysane jest powietrze do nadmuchu, czy jest to jedno miejsce dla ogrzewania/wentylacji/klimatyzacji, czy jakoś inaczej.
Będę wzruszony za link z odpowiednim schematem z ETKI

dzięki :peace:
Marcin

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2006 14:22:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Wlot klimy jest ten sam co dla nagrzewnicy. Jak popatrzysz do komory silnika to w podszybiu na stodku jest biala nagrzewnica z klapkami regulacji nawiewu, a po lewej (od strony pasazera) jest czarny mieszalnik klimatyzacji. Od tylu tego mieszalnika jest klapka, ktora przelacza wlot powietrza na zewnetrzne/wewnetrzne. Druga czesc tej klapki znajduje sie dokladnie za schowkiem w desce. Musisz wyjac schowek. Trzeba odkrecic kilka srubek od spodu przy zawiasach i go wyjac. Zobaczysz klapke. Mozesz ja odkrecic (2 sruby) tylko uwazaj bo od tylu bedzie sprezynka. Zeby odpiac sprezynke musisz przekrecic ten plastik na srodku klapki o 90 stopni. Jak odkrecisz ta klapke to zobaczysz chlodnice od klimy (pewnie to sie nazywa jakos inaczej, ale wyglada jak chlodnica i sluzy do chlodzenia powietrza :-) Sprawdz, czy miedzy klapka a ta chlodniczka na dole nie masz jakiegos blota, lisci czy innego syfu (sprawdz paluchami bo nie widac) i ewentualnie wyciagnij. To zapewne stad smierdzi. Jak wlaczysz klime, to na tej chlodniczce skrapla sie para i nawilza ten syf. Potem jak przelaczysz na nawiew (bez klimy) to to wszystko wysycha i smierdzi. Jak juz to dobrze wyczyscisz to poskrecaj i wlacz klime i pozniej nawiew. Sprawdz czy dalej smierdzi. Jesli tak to jeszcze raz kup jakis dobry odgrzybiacz i popsikaj nim pod ta klapke i na chlodniczke.
Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2006 08:14:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Zrobiłem jak pisałeś - Twój opis iście zegarmistrzowski: super precyzyjny. Na "chłodniczce" (czy jak to się nazywa, chyba wymiennik ciepła) caaaałe mnóstwo liści, igieł, pyłków i drobnego śmiecia! Mógłbym zrobic piękny bukiet "kolory polskiej jesieni" :peace:
Mam jeszcze pytanka.
- Czy pod wymiennikiem ciepła jest jakiś kanał odpływowy dla skroplonej wody? Jeśli tak - to gdzie?
- W jakich trybach pracy klimatronica (poza "OFF") zamknięta jest klapa zewnętrzna, a otwarta wewnętrzna, czyli recyrkulacja?
Wczoraj "ćwiczyłem" klimatronica przy różnych ustawieniach, ale klapa się nie ruszała, choć siłownik podciśnienia coś usiłował zrobić. Czy to kwestia chwilowego braku sprężynki między klapą wewnętrzną i obudową?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2006 08:28:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Ciesze sie ze moglem pomoc :-)

Co do tego odplywu to niech wypowidza sie inni bo nie wiem. Wydaje mi sie ze niema, ale moge sie mylic.

Co do klapki, to bez tej sprezynki klapka powinna zostac wlasnie w pozycji recyrkulacja :-) Silownik podcisnieniowy przelacza klapki w pozycje recyrkulacji. Gdy zniknie podcisnienie to sprezynka pociąga klapkę i przełącza ją w pozycję nawiewu zewnętrznego. U mnie ktoś grzebał przy tej klapce i zle to poskladal (juz nie wspomne, ze silownik byl przywiązany drutem - pewnie zgubili mocowanie oryginalne) i nie zalozyli sprezynki. Klapka dzialala tak, ze jak mial byc nawiew wewnetrzny to wszystko dzialalo jak trzeba - klapka za wymiennikiem ciepla (w podszybiu) domukala sie mocno. Gdy miał być obieg zewnętrzny, to ta klapka tylko lekko się uchylała. Jak to poskładałem jak trzeba i założyłem sprężynkę to wszystko działa jak trzeba.
Klapka recyrkulacji u mnie zamyka się tylko gdy włączę klimę (zaraz po włączeniu) gdy ta chce szybko schłodzić wnętrze - wyciąga ciepłe powietrze ze srodka i wdmuchuje zimne. Poza tym chyba cały czas jest w pozycji nawiewu zewnętrznego. Nie wiem czy masz taka sama klime czy ta nowa. Ja mam ta z czerwonym i niebieskim guzikiem do ustawiania temperatury i przelacznikiem Celcjusze-Farenhajty. W instrukcji pisze, ze aby odciac doplyw powietrza z zewnatrz (bzydkie zapachy, dym itp) to nalezy wcisnac guzik OFF. Z tego wynika, ze nie ma specjalnej opcji przelaczajacej tylko klapke bez wylaczania nawiewu.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2006 09:15:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
photokom napisał(a):
Gdy zniknie podcisnienie to sprezynka pociąga klapkę i przełącza ją w pozycję nawiewu zewnętrznego.


No ale jak wyłączasz silnik, to klapka od podszybia się zamyka. Czyli siłownik podciśnieniowy cały czas trzyma podciśnienie? Czy z biegiem czasu podciśnienie spada i sprężyna zamyka klapkę recyrkulacji i otwiera tę na podszybiu?

Dziś przedmucham okolice wymiennika ciepła sprężonym powietrzem z kompresora, poszukam ewentualnych odpływów wody i poskładam to wszystko. Zobaczymy jak będzie

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2006 09:21:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Hmm. Teraz to juz zglupialem. U mnie jak wylacze silnik to ta klapka w podszybiu sie otwiera (a ta za schowkiem sie zamyka). Moze u Ciebie jest jakos inaczej to rozwiacane? Jak mozesz to podeslij zdjecia tych klapek i silownika. Zobaczymy jak to jest u Ciebie

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: