.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.maja.2025 20:40:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3-NG] Problem z klimą
PostNapisane: 19.maja.2006 07:28:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2004 07:51:01
Posty: 91
Lokalizacja: Skarland
Witam,
Wczoraj byłem na nabiciu klimatyzacji. W zeszłym roku wszystko działało więc myślałem, że wystarczy dobić i będzie git. Niestety nie załącza się sprężarka, jest sprawna bo została sprawdzona na "krótko". Po przyciśnięciu przycisku od kilmy włącza się wentylator (tak chyba powinno być) ale nie dochodzi napięcie do sprężarki. Czy możecie mi podpowiedzieć co można samemu sprawdzić przed wyjazdem do elektryka? Pamiętam, że w zeszłym roku jak załączałem klime to słychć było jakiś przekaźnik pod deską rozdzielczą (teraz nic nie słychać), który to jest przekaźnik? Czy gdzieś są jakieś czujniki które można samemu sprawdzić?
pozdr
Marcin

_________________
A90 2,3E '90 NG
łośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2006 17:19:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2004 07:51:01
Posty: 91
Lokalizacja: Skarland
Nikt nie wie co się mogło stać?? :/

_________________
A90 2,3E '90 NG
łośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 07:13:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
Jeżeli masz climatronic to ustal kod błędu,
po opisie dojdziesz co jest uszkodzone,
przy manualnej to niestety nie wiem :peace:

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 16:31:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Nacisnij najpierw OUTSIDE TEMP i przytrzymaj a potem wcisnij OFF, wyskocza ci kody klimatronica, pusc przyciski, nastepnie przyciskami WARMER/COOLER wybierz kod 01', i nacisnij przycisk OUTSIDE TEMP, wysiwetli ci wtedy kod usterki

Reszte info znajdziesz na stronce

www.20v.org, jakbys nie wiedzial co i jak to daj znac ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2006 13:35:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2004 07:51:01
Posty: 91
Lokalizacja: Skarland
Tylko, że to jest manualna klima więc tak nie sprawdzę.

_________________
A90 2,3E '90 NG
łośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 10:25:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2004 07:51:01
Posty: 91
Lokalizacja: Skarland
Miałem trochę przestoju ale biorę się dalej za temat. Byłem u jednego elektryka ale chciał pół samochodu rozbierać i stwierdziłem, że mu nie zostawie auta. Trochę pogrzebałem sam i znalazłem , że nie załącza się duży przekaźnik pod kierownicą, po zdjęciu jego obudowy i zwarciu śrubokrętem sprężarka zaczęła pracować. Przekaźnik ten ma w sumie 8 pinów a w środku niego oprócz zwykłego przekaźnika jest jeszcze na płytce kilka diod, jakiś scalak i jeszcze jakieś elementy. Opisany jest jako 296 a numer katalogowy to 443 919 578G.
Może wiecie jak sprawdzić ten przekaźnik, jakimi sygnałami i skąd jest sterowany (gdzie dalej szukać w samochodzie)? Przeglądałem schematy instalacji elektrycznej do tego auta, możecie mi powiedzieć co to jest A/C REFRIG LOW PRES SW, A/C REFRIG HI PRES SAFETY SW, KICKDOWN SW.
Czy załączenie klimy jest w jakikolwiek sposób powiązane z nawiewem? Mam walnięty rezystor obrotówi działa mi tylko 3 i 4 bieg.

_________________
A90 2,3E '90 NG
łośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 10:29:40 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wez zdejmij oslone dolna za schowkiem. tam masz ECU silnika na metalowy zatrzask i srube. wyjmij ECU i dalej w glebi dotrzesz do zaworu niskiego cisnienia . zdejmij wtyczke z czujnika i zewrzyj w niej styki. jezeli zalaczy sie sprezarka to albo masz za malo gazu albo czujnik poszedl sie pasc ...ale ja obstawiam to pierwsze i nasua mi sie tylko pytanie co to za fachura od klimy Ci ta klime sprawdzal i nabijal i czym nabijal .... :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 10:31:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Mat napisał(a):
A/C REFRIG LOW PRES SW, A/C REFRIG HI PRES SAFETY SW, KICKDOWN SW.


1. To wyłącznik w przypadku zbyt niskiego cisninia gazu w układzie
2. To wtyłącznik bezpieczeństwa w przyapdku zbyt wysokiego ciśnienia w układzie
3. To chyba dodtyczy automatycznej skrzyni biegów, czyli opcji kickdown ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 10:57:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
jmm napisał(a):
Nacisnij najpierw OUTSIDE TEMP i przytrzymaj a potem wcisnij OFF, wyskocza ci kody klimatronica, pusc przyciski, nastepnie przyciskami WARMER/COOLER wybierz kod 01', i nacisnij przycisk OUTSIDE TEMP, wysiwetli ci wtedy kod usterki

Reszte info znajdziesz na stronce

www.20v.org, jakbys nie wiedzial co i jak to daj znac ;)


Zrobilem tak i wyswietlilo mi w 01 kanale blad 09: "Coolant temp sensor G62, open circuit" -> "Check coolant temp sensor G62 and its wiring according to diagram."

Gdzie jest ten czujnik temperatury G62?

Jak sprawdzić czy jest gaz w instalacji (gdzie pokazuje ze go nie ma, albo jest za malo)? U mnie niby wszystko dziala, a nie chlodzi - nie ma roznicy czy jest ustawiona na Auto, czy na econ, poza tym, ze na auto spadaja nieco obroty.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 11:02:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
photokom napisał(a):
jmm napisał(a):
Nacisnij najpierw OUTSIDE TEMP i przytrzymaj a potem wcisnij OFF, wyskocza ci kody klimatronica, pusc przyciski, nastepnie przyciskami WARMER/COOLER wybierz kod 01', i nacisnij przycisk OUTSIDE TEMP, wysiwetli ci wtedy kod usterki

Reszte info znajdziesz na stronce

www.20v.org, jakbys nie wiedzial co i jak to daj znac ;)


Zrobilem tak i wyswietlilo mi w 01 kanale blad 09: "Coolant temp sensor G62, open circuit" -> "Check coolant temp sensor G62 and its wiring according to diagram."

Gdzie jest ten czujnik temperatury G62?

Jak sprawdzić czy jest gaz w instalacji (gdzie pokazuje ze go nie ma, albo jest za malo)? U mnie niby wszystko dziala, a nie chlodzi - nie ma roznicy czy jest ustawiona na Auto, czy na econ, poza tym, ze na auto spadaja nieco obroty.


G62 to właśnie ten czujnik o którym trąbie w innym twoim watku ;-)

jedź na sprawdzenie szczelności i ew. nabicie klimy.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 11:03:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2004 07:51:01
Posty: 91
Lokalizacja: Skarland
hans napisał(a):
wez zdejmij oslone dolna za schowkiem. tam masz ECU silnika na metalowy zatrzask i srube. wyjmij ECU i dalej w glebi dotrzesz do zaworu niskiego cisnienia . zdejmij wtyczke z czujnika i zewrzyj w niej styki. jezeli zalaczy sie sprezarka to albo masz za malo gazu albo czujnik poszedl sie pasc ...ale ja obstawiam to pierwsze i nasua mi sie tylko pytanie co to za fachura od klimy Ci ta klime sprawdzal i nabijal i czym nabijal .... :zly:


Ciśnienie było sprawdzane w dwóch zakładach, za drugim razem w Klimacie w Ząbkach

ECU i tego czujnika to szukać za schowkiem tym po stronie pasażera??
dzięki za odzew :D

_________________
A90 2,3E '90 NG
łośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 11:08:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Mauzer napisał(a):
G62 to właśnie ten czujnik o którym trąbie w innym twoim watku ;-)

jedź na sprawdzenie szczelności i ew. nabicie klimy.


Tzn ten ktorego u mnie nie ma? Ten za glowica?

Czy jesli by nie bylo gazu w klimie, lub by go bylo za malo to sprezarka by sie wlaczala? Jest tam jakis zawor niskiego cisnienia i na moj rozum gdy cisnienie jest za male to powinien wylaczac klime, a ta normalnie sie wlacza, niby wszystko dziala, ale nie chlodzi.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 19:54:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
A jednak chyba nie ma gazu. Okazuje sie, ze kompresor sie nie wlacza z powodu dzialania czujnika niskiego cisnienia w instalacji. Spadek obrotow silnika po przelaczeniu na auto spowodowany byl tym, ze wiatrak przelaczal sie na wyzsze obroty :-) W takim razie musze podjechac nabic klime. Ile to mniej wiecej moze kosztowac? Z naklejki na instalacji wyn ika ze ostatnio byla napelniana w czerwcu 2005 roku. Cos tam uszczelniono i o ile dobrze odczytuje wymieniono gaz z freonu na ten nowy. Czy mimo uszczelnienia gaz mogl zejsc w ciagu roku (a zapewne jeszcze szybciej)? Mysle ze albo cos sie znowu rozszczelnilo, albo dupa-mechanik tak to niby-uszczelnil. Wyczytalem ze do instalacji wchodzi 1,1 kg czynnika.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2006 17:42:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2004 07:51:01
Posty: 91
Lokalizacja: Skarland
Mam jeszcze jedno pytanie.
Zakładając, że wszystko jest sprawne to czy po załączeniu klimatyzacji sprężarka działa przez cały czas czy układ co jakiś czas ją wyłącza?

_________________
A90 2,3E '90 NG
łośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2006 19:55:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
co jakis czas robi krotka przerwe


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: