.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 23:55:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [audi 80 b2] 1.6 turbo diesel 70km->80km
PostNapisane: 08.lip.2006 20:02:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2004 20:35:42
Posty: 43
Lokalizacja: Wrocław
witam
mam małe pytanie, otóż posiadam audi 80 rocznik 86 z silnikiem 1.6 turbo w którym biega sobie 70 kucyków. Czy aby wycisnąć z niego 80 koni , tyle ile miało pozniejsze B3, wystarczy samo dołożenie intercoolera?

_________________
grzegorz
Wrocław
94 1,9 tdi ASB 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: interooler
PostNapisane: 08.lip.2006 20:34:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2006 21:00:32
Posty: 15
Lokalizacja: olsztyn
Witam,o ile mi wiadomo to intercooler sluzy do podtrzymania mocy, nie zwieksza jej bezposrednio, wiec mocy ci nie przybedzie od samego wrzucenia intercoolera. moze tak. koni ci nie doda- bardziej silnik bedzie wpelni oddawal moc co sie przeklada na jazde. pozdrowienia olsztyn

_________________
S2 3B, 2.2turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: interooler
PostNapisane: 08.lip.2006 20:50:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
zamiar1 napisał(a):
Witam,o ile mi wiadomo to intercooler sluzy do podtrzymania mocy, nie zwieksza jej bezposrednio, wiec mocy ci nie przybedzie od samego wrzucenia intercoolera. moze tak. koni ci nie doda- bardziej silnik bedzie wpelni oddawal moc co sie przeklada na jazde. pozdrowienia olsztyn

tjaaaaaaaaaa - podtrzymanie mocy - ale B z dura :):
dolozenie IC spowoduje schlodzenie doladowanego powietrza a tym samym zwiekszy sie ilosc tlenu w tej samej objetosci ;-)
wiecej tlenu wiec wiecej paliwka by sie przydalo.
dolozysz IC i podkrecisz dawke paliwa i z pewnascia dodatkowe koniki sie pojawia.
kwestia tylko umiaru w modyfikacji ww parametrow.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: interooler
PostNapisane: 08.lip.2006 21:04:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
oprócz tego schłodzenia spowoduje powiększenie pojemności całego
dolotu i efekt może być różny

zamiar1 napisał(a):
Witam,o ile mi wiadomo to intercooler sluzy do podtrzymania mocy, nie zwieksza jej bezposrednio, wiec mocy ci nie przybedzie od samego wrzucenia intercoolera. moze tak. koni ci nie doda- bardziej silnik bedzie wpelni oddawal moc co sie przeklada na jazde. pozdrowienia olsztyn


co znaczą:
zdanie w środku: "może tak."
i potem "koni ci nie doda- bardziej silnik bedzie wpelni oddawal moc..."

:):

piłeś? nie pisz! :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [audi 80 b2] 1.6 turbo diesel 70km->80km
PostNapisane: 08.lip.2006 22:52:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
grzegorzg napisał(a):
witam
mam małe pytanie, otóż posiadam audi 80 rocznik 86 z silnikiem 1.6 turbo w którym biega sobie 70 kucyków. Czy aby wycisnąć z niego 80 koni , tyle ile miało pozniejsze B3, wystarczy samo dołożenie intercoolera?

Dołożenie IC w twoim przypadku nie spowoduje rażącego wzrostu mocy. Czytałem chyba u Tory że przez zmianę pompy i wtrysków na wydajniejsze chyba w Golfie II z takim silnikiem wycisnęli ok 100 KM. Z tym że oni podkręcili SB (80 KM) czyli małe TDi (turbo diesel intecooler) nie mylić z TDI.
Sądzę że u Ciebie można by wycisnąć jeszcze z 15-20 KM.
Niemniej osobiście uważam że lepiej poszukać kompletnego 1Z`ta i zrobić swapa a później chipsować. :) Wyjdzie nieco drożej ale efekt będzie fantastyczny.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 23:08:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
basket - twierdzisz ze wzrost mocy o 20-30% to jest maly wzrost mocy? ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 23:24:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
basket - twierdzisz ze wzrost mocy o 20-30% to jest maly wzrost mocy? ;-)

Oczywiście masz rację i to jest dużo, ale sam doskonale wiesz że TDI są bardziej podatne na przyrosty mocy i to w dodatku bez mechanicznej ingerencji w silnik. :)
Stąd moja rada. Ale oczywiście można jeszcze pomęczyć starego dieselka i pobawić się w przeróbki mechaniczne. ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 23:50:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2004 20:35:42
Posty: 43
Lokalizacja: Wrocław
hmmm no ok, dzieki za wszystkie odpowiedzi.
tylko jest jeszcze jedno pytanie
co to był w takim razie za silnik 1.6 turbo diesel z intercoolerem ktory rozwijał moc 80km ?
myslalem ze to ta sama stara wiedzma 1.6 70 koni z dolozonym intercoolerem.

_________________
grzegorz
Wrocław
94 1,9 tdi ASB 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 23:52:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
grzegorzg napisał(a):
hmmm no ok, dzieki za wszystkie odpowiedzi.
tylko jest jeszcze jedno pytanie
co to był w takim razie za silnik 1.6 turbo diesel z intercoolerem ktory rozwijał moc 80km ?
myslalem ze to ta sama stara wiedzma 1.6 70 koni z dolozonym intercoolerem.

Dokładnie tak to wyglądało. Silnik SB 80 KM. Chyba ciut inna pompka i wtryski tam były.
Samym ic 10 KM nie wyciśniesz
;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 00:04:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2004 20:35:42
Posty: 43
Lokalizacja: Wrocław
to niedobrze:) no coz, cos pokombinuje, moze znajde osprzet gdzies na zlomie z 80 konnej 1.6
jakbym wsadził 1z tke do tego auta + chip to by chyba stareńką budę rozniosło w pył :)

_________________
grzegorz
Wrocław
94 1,9 tdi ASB 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 00:06:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
NIe rozniesie, nic się nie bój, wytrzyma i ze 300 KM ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: