.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 23:30:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [KE-Jetronic] Zwiększenie osiągów
PostNapisane: 09.lip.2006 12:51:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2006 12:42:38
Posty: 3
Czesc...

Rok temu kupiłem Mercedesa z silnikiem 3.0 24V rzędowa 6
Zasilany jest KE-Jetem.
W obecnej chwili moc wynosi 220 PS a moment 267Nm (dane katalogowe)
O ile moc jest w miare na porządnym poziomie tak moment jak dla mnie troche za niski.
Jakie są możliwości zmiany parametrów w silniku zasilanym KE-Jetem ?
Turbo i Kompresor odpadaja.. za duzo roboty a i nie potrzebuje az takich zmian.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 13:52:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Praktycznie chiptuning odpada ale najprosciej wywalic katalizator założyc sportowy filtr powietrza , wyprzedzic zapłon o troche ponad norme to co mozesz sam zrobic a jak masz wiecej pojecia to zaloz podtlenek azotu NOS i ciesz się ty jakinni zostaja w tyle.Praktycznie wszedzie tam gdzie zakladają instalecje gazowe załóza tez Nos-a , a znam wiele osób które maja to i są zadowolone.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 15:03:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Jack napisał(a):
Praktycznie chiptuning odpada ale najprosciej wywalic katalizator założyc sportowy filtr powietrza.....


Katalizatora lepiej nie wycinać (jak już zamienić go na sportowy a najlepiej wstawić cały wydech). Nie przyniesie to oczekiwanego efektu a wręcz odwrotny.

Taki nieprofesjonalny "tjuning" wydechu wpływa na pracę sondy lambda. Gdy spaliny zbyt szybko opuszczają układ wydechowy sonda nie osiąga temperatury roboczej (około 800 stopni C). Po wycięciu kata pojawiaja się tezproblemy z zywotnością silników seryjnych.. gdzie może ulec przegrzniu głowica.
Im nowszy samochód tym gorzej reaguje na wycięcie katalizaora.

A jeśli za katalizatorem jest druga sonda to po wycięci kata...silnik przechodzi na tryb awaryjny.

Strumiennica. Jeśli po jej zamontowaniu w miejscu kata nawet odrobinę wzrośnie w zakresie 2-3 tyś obrotów to spadnie w innym zakresie.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 16:08:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2006 12:42:38
Posty: 3
Jack napisał(a):
Praktycznie chiptuning odpada ale najprosciej wywalic katalizator założyc sportowy filtr powietrza , wyprzedzic zapłon o troche ponad norme to co mozesz sam zrobic a jak masz wiecej pojecia to zaloz podtlenek azotu NOS .


NOS odpada...

Co do wyprzedzenia zaplonu.
Silnik ma klasyczny zaplon... Aparat z palcem rozdzielacza montowany na jednym z walkow rozrzadu. Poza tym ten silnik posiada zmienne fazy rozrzadu (okolo 3200 zmiana).

Katalizatora nie ma - poprzedni wlasciciel go wywalil ale na 100% niedlugo wroci na swoje miejsce. Sonda jest tylko jedna przed katalizatorem.


W sumie interesuje mnie chipptuning - kwestia tylko czym to zrobic. Wiem ze Mercedes do swoich "map" - o ile mozna ten program nazwac mapai w tym silniku - splaszczal moment obrotowy programowo.

Jak to.. odwrocic ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: