.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 14:09:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 2,5l TDI] Problemy z regulacją Xenonów
PostNapisane: 14.lip.2006 09:52:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2006 09:39:05
Posty: 30
Witam!
Mam problem z automatyczną regulacją xenonów w moim świeżo zakupionym Audi A4 Avant 2,5l TDI. Zauważyłem, że światła świecą dość wysoko, świetnie oświetlając drogę, ale rażąc kierowców jadących z naprzeciwka, sygnalizujących mi to wielokrotnie. Wiem, że xenony mają automatyczną regulację, więc nasuwa się pytanie co mogło paść. Jadąc nocą nie zauważam aby światła regulowały się w jakikolwiek sposób.
Słyszałem o czujnikach gdzieś przy przednich amortyzatorach i pod osią z tyłu samochodu. Czy wiecie, może w którym miejscu jest ten tylni czujnik i jak wygląda, przyuważyłem, że nad tylną osią między zbiornikiem paliwa a kołem zapasowym wisi jakieś niewielkie urządzenie z łamanym ramieniem, które gdzieś powinno być przymocowane. Niestety w moim samochodzie to ramie wygląda na urwane i jest tylko zabezpieczone jakimś zaciskiem. Czy przypadkiem nie jest to właśnie ten czujnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 10:05:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Xenony reguluja sie (poziomują) z chwilą włączenia silnika na podstawie czujników z zawieszenia

Musisz pojechać do serwisu (lub jak potrafisz to samodzielnie) aby sprawdzili te czujniki.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 10:09:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
prawdpopodobnie wysiadł czujnik polozenia ksenonow......

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 10:12:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2006 09:39:05
Posty: 30
Przy uruchamianiu silnika rzeczywiście światła się poziomują, da się to zauważyć, tylko wygląda na to że czujniki podają złe wartości, stąd świcą zbyt wysoko. Dziś powienien do mnie przyjść interfejs diagnostyczny VAG, dam rade zdiagnozować nim problem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 10:15:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
COMmer napisał(a):
Przy uruchamianiu silnika rzeczywiście światła się poziomują. Dziś powienien do mnie przyjść interfejs diagnostyczny VAG, dam rade zdiagnozować nim problem?


Jak masz doświadczenie w pracy z VAG'iem lub pomoc na szybko kogoś kto się na tym zna to tak.

Święci garnków nie lepią.... :peace:


Jak dobrze rozumiem, działały dobrze i się nagle przestawiły ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 10:30:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2006 09:39:05
Posty: 30
No niestety nie wiem jak działały wcześniej, samochód sprowadziłem z Niemiec dwa tygodnie temu i problem wyłapałem dopiero na trasie wracając do Polski. Znajomym jadącym innym samochodem wydawało się, że jadę na długich, podobnie kierowcom jadącym z naprzeciwka.

Z VAGiem to będzie mój pierwszy kontakt, na informatyce i elektronice znam się dość dobrze z racji zawodu, trochę gorzej z mechaniką, ale tu mam dobrą pomoc. Przydałaby się tylko jakaś dokumentacja, jeśli chodzi o diagnozę xenonów. Znacie może coś godnego polecenia lub możecie coś podpowiedzieć?

A co jeśli chodzi o to urządzenie nad tylną osią, które wcześniej wskazałem? Czy to jest właśnie ten czujnik, bo w takiej sytuacji miałbym sprawę jasną co jest zepsute?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 10:34:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Bardzo możliwe, że to nie jest wina czujnika ale złego ich ustawienia.
Kiedyś w Vectrze cdx regulowałem sam xexony i efekt był taki, że silnik poziomował je niby przy starcie...ale i tak oświetlały korony drzew.

Rozważ i taką opcję.... mechanicznej regulacji.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 11:25:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przykro mi to mowic, ale samochod jest byc moze po dzwonie. zostal naprawiony, ale juz mechanik nie zadal sobie trudu, by dokonac adaptacji (VAG 1552 + srubokret :diabel: ) na kanale 55. zawsze po zdjeciu reflektora ksenonowego i po jego zamontowaniu nalezy adaptowac ustawienie swiatel.

gdyby popsul sie czujnik, to mialbys blad na FIS'ie (chyba, ze nie masz FIS'u).

ten czujnik znajduje sie z przodu, po stronie kierowcy - jest umieszczony na mn. w. polowie wysokosci amortyzatora (zobaczysz go, jak skrecisz maksymalnie kola w lewo).

Obrazek

w zasadzie najlepiej udac sie do ASO - maja tam wszystkie potrzebne instrumenty - VAS/VAG, lustro i srubokret. samemu nie rob tego, jezeli nie masz doswiadczenia z Basic Settings - one naprawde potrafia zrobic krzywde.
czujnik kosztuje 220, adaptacja 150. jezeli czujnik jest dobry (a wg mnie jest), to za 150 masz spokoj. jezeli jednak masz lustro do regulacji reflektorow, to prosze bardzo - oto procedura:

REGULACJA REFLEKTORÓW XENONOWYCH
WYPOSAŻONYCH W UKŁAD AUTOMATYCZNEGO POZIOMOWANIA

Opisana poniżej procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie.

Procedura powinna być wykonana do samego końca, w przeciwnym wypadku w pamięci sterownika może pojawić się błąd "Reflektory nie zostały wyregulowane". Aby go wykasować należy przeprowadzić całą procedurę regulacji reflektora.

Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:

► Pojazd musi stać na równym podłożu

► Hamulec ręczny musi być zwolniony

► Zapłon musi być włączony

► Światła wyłączone

► Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów

Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:

[Wybór]

[55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-Światła -lewa str.]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "001"

[Idź!]

Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.

Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.

Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.

[Gotowe, powrót]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 12:26:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2006 09:39:05
Posty: 30
Samochód był sprawdzony przez znajomego lakiernika, poza tym oglądało go przed zakupem kilka innych znających się na rzeczy osób. Lakiernik stwierdził, że wszystko jest całe i samochód nie był bity. Gość zna się na tym co robi, więc nie sądzę żeby się mylił.

W każdym razie dzięki za szczegółową pomoc, o to mi właśnie chodziło! :)

_________________
Audi A4 B5 Avant 2.5 TDI AKN 150KM (2005 - 2010)
Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Quattro 232KM (2010 - teraz)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 07:50:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2006 09:39:05
Posty: 30
W sobotę zebrałem się w końcu na przegląd bez ustawiania xenonów, bo po prostu nie znalazłem już na to czasu. Pomyślałem, że zaryzykuje. Światła i ich ustawienia sprawdzono, jak to bywa na dokładnych przeglądach przy pierwszej rejestracji samochodu w kraju i nie wykazano najmniejszych uchybień. Były bardzo dobrze ustawione, zresztą całość przeglądu nie odkryła nawet najmniejszej wady samochodu. Sprawność amortyzatorów po 79%, stan całego zawieszenia świetny, hamulce idealne, spaliny również dużo poniżej polskich wymagań (około 0,11% jak dobrze usłyszałem, a wartości w normie to < 3%).
Wróciłem bardzo zadowolony! Jeszcze raz dzięki za pomoc, choć pewnie już niedługo odezwę się z kolejnymi pytaniami :)

_________________
Audi A4 B5 Avant 2.5 TDI AKN 150KM (2005 - 2010)
Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Quattro 232KM (2010 - teraz)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: