przykro mi to mowic, ale samochod jest byc moze po dzwonie. zostal naprawiony, ale juz mechanik nie zadal sobie trudu, by dokonac adaptacji (VAG 1552 + srubokret

) na kanale 55. zawsze po zdjeciu reflektora ksenonowego i po jego zamontowaniu nalezy adaptowac ustawienie swiatel.
gdyby popsul sie czujnik, to mialbys blad na FIS'ie (chyba, ze nie masz FIS'u).
ten czujnik znajduje sie z przodu, po stronie kierowcy - jest umieszczony na mn. w. polowie wysokosci amortyzatora (zobaczysz go, jak skrecisz maksymalnie kola w lewo).
w zasadzie najlepiej udac sie do ASO - maja tam wszystkie potrzebne instrumenty - VAS/VAG, lustro i srubokret. samemu nie rob tego, jezeli nie masz doswiadczenia z Basic Settings - one naprawde potrafia zrobic krzywde.
czujnik kosztuje 220, adaptacja 150. jezeli czujnik jest dobry (a wg mnie jest), to za 150 masz spokoj. jezeli jednak masz lustro do regulacji reflektorow, to prosze bardzo - oto procedura:
REGULACJA REFLEKTORÓW XENONOWYCH
WYPOSAŻONYCH W UKŁAD AUTOMATYCZNEGO POZIOMOWANIA
Opisana poniżej procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie.
Procedura powinna być wykonana do samego końca, w przeciwnym wypadku w pamięci sterownika może pojawić się błąd "Reflektory nie zostały wyregulowane". Aby go wykasować należy przeprowadzić całą procedurę regulacji reflektora.
Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:
► Pojazd musi stać na równym podłożu
► Hamulec ręczny musi być zwolniony
► Zapłon musi być włączony
► Światła wyłączone
► Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów
Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:
[Wybór]
[55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-Światła -lewa str.]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.
Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.
Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.
[Gotowe, powrót]