.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 13:46:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All MC] Jakie róznice między MC1 i MC2?
PostNapisane: 16.lip.2006 09:30:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Czym się różni silnik MC1 i MC2? Jak je odróżnić od siebie? Czym się różni osprzęt do MC1 i do MC2? Jak się te silniki różnią osiągami?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 09:57:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Sam tą wiedze zyskałem niedawno:
- kompami MC1 ma MACa 11, a MC2 MACa 14;
- MC2 ma dodatkowy czujnik spalania stukowego;
- i większy stopień sprężania (inne tłoki);
- ale za to ma wałek rozrządu o bardziej pożądanych krzywiznach ;-)
Jeśli coś pominąłem to koledzy specjaliści dopiszą...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 10:14:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
MC1 i MC2, to silniki MC. Zmiana modelowa jest w roku 1988. Jedynka przy MC, to liczba czujników spalania stukowego, czyli MC1 ma jeden czujnik spalania stukowego, a MC2 ma dwa czujniki. Te 1 i 2, to nazwy umowne.

- silniki różnią się jeszcze Komputerami. MC1 mają komputery MAC11 (B lub C), a MC2 ma MAC14. Seryjnie MAC11 ma max doładowanie 0,4 bara, a MAC14 0,38 bara.
- moc i moment silniki mają takie same, ale przebiegi lekko różne. MC2 ma ostrzejszy wałek rozrządu i wyższy stopień sprężania. MC ma 7,8:1, a MC2 o ile pamiętam 8,2:1 (lub 8,4).
- MC1 występuje zawsze z turbosprężarką KKK K26, a MC2 mają K26 lub najczęściej K24.
- MC2 ma zawsze większy intercooler z wylotami po obu stronach. MC1 miały różne, zależne od rocznika. Dopiero ostatnie wypusty miały ten większy.
- MC2 ma zawsze dwu cześiowy kolektor wydechowy, a MC1 czasami w ostatnim roczniku lub gdy był zmieniony w ASO z powodu nadmiernego popękania.
- moduły zapłonowe mają inne wyprowadzenia
- elektromagnetyczny zawór ciśnienia paliwa jest w innym miejscu na rozdzielaczu paliwa
- inaczej są umieszczone wtyczki od czujników na grodzi silnika
- kolektor ssący w MC2 ma dodatkowe żeberka i taką śmieszną rynnę
- inna jest też instalacja podciśnienia.
- MC1 ma diagnostykę tylko i wyłącznie kodami błyskowymi, a MC2 ma już złącze diagnostyczne ale i też można go błyskać. Liczniki z MC2 nie mają nad dodatkowymi zegarkami kontrolki silnika z piorunem, która w MC1 błyska podczas diagnostyki.
- jszcze jedna różnica, to pasek rozrządu, a przez to kółka i pompa wodna. MC1 ma tani pasek i mniej zębów, a MC2 droższy pasek.

Reasumując. Silników nie można pomylić. Wyglądają pod maską inaczej. Z MC1 można zrobić MC2 i odwrotnie. Komputerów nie można ot tak zamieniać, bo mają kilka różnic w podłączeniach. Wszystkie części z silnika można zamieniać i składać z dwóch jeden.

Ja zawsze wybrałbym MC1 ze względu na skromniejszy i mniej awaryjny osprzęt. Sam czujnik spalania stukowego , to duża oszczędność przy naprawach. Wyższe doładowanie znosi lepiej MC1 ze względu na niższy stopień sprężania i później występuje spalanie stukowe. MC1 seryjnie jest przewidziany na paliwo ET95, a MC2 na ET98. Jedyną rzeczą w MC1, której mu brakuje, to wałek z MC2 (lub NF lub NG z roku 88+)... Warto wstawić.

p.s. (MYLIŁEM SIĘ - sorki mechitro) mechitro - tłoki są identyczne przez cały okres produkcji MC. Stopień sprężania jest różny przez inną komorę spalania w głowicy.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Ostatnio edytowano 16.lip.2006 19:52:43 przez kefir200, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 13:58:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
i ja coś jeszcze dorzuce.

mam rozebrane dwa silniki mc1 i mc2 i jednak tłoki róznią się od siebie, poprostu w mc1 jest większe wybranie w tłoku.

mają troszeczke inne przeplywomierze (aczkolwiek mozna zamienic). Regulator cisnienia w mc1 jest wkręcony z przodu w głowiczkę rozdzielającą, natomiasc mc2 ma regulator zewnętrzny obok głowiczki, a miejsce w głowiczce jest zaślepione śrubką.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 19:42:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Lukasik...w moim MC1 regulator ciśnienia mam właśnie pod błotnikiem. To MC2 ma regulator z przodu.

Z tłokami nie dam ręki pociąć. Mam w sumie kilka silników w garażu i trzy rozebvrane. Sprawdzę to jutro lub pojutrze, bo akurat zrzucam głowicę w swoim MC1. Mam na haku zawieszony MC2 już częściowo rozebrany i mam jeszcze tłoki luzem z MC2. Nigdy nie przyjżałem się im dokładnie. W Etosie i Etce numery tłoków są identyczne. Ale naturalnie mogę się mylić.

Lukasik...czyli głowice są identyczne w MC1 i MC2?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 19:44:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
podpinajac sie pod temat nasuwa sie kilka pytan :| , jako ze w moim MC1 poplynely tloki, kupilem silnik MC2 , jakie komplikacje mnie czekaja przy wymianie silnika/ osprzetu , jak w koncu z komputerem? (mam mac11c ) Wiem ze parokrotnie drazyliscie temat, z gory dzieki :P

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 19:51:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Dobra...już jestem pewien. Pomyliłem się. Głowice są takie same, tzn. komory spalania. Różnca jest w podebraniu tłoków. I to tłoki stanowią o stopniu sprężania silników. Lukasik i mechitro mają rację :) I to bardzo dobrze, bo właśnie moją standardową głowicę zamieniam na wyremontowaną z silnika MC2 (zmienione wszystko oprócz bloku i wałka).

Zmieniaj silniki i nie martw się o nic. Nie czekają Cię żadne niespodzianki. Komputery i osprzęt nie maja tu znaczenia. Możnaby przyczepić się do tego, że mapy w kompach są zrobione pod inny stopień sprężania, ale mam za sobą kilka takich zmian i dodatkowo czipowałem te silniki. Nie ma żadnych przeciwskazań.

Jeszcze jedno. Statystycznie rzecz biorąc, cześciej trafiłem MAC14 z błędnym pomiarem ciśnienia. MAC11 tylko raz.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 07:48:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kefir, sprostowanie. Piszemy o innych regulatorach cisnienia.

Są dwa, jeden nazwijmy go regulator cisnienia w układzie (utrzymuje 6-6,5bar), a drugi elektrozaworek do regulacji cisnienia korekcyjnego.

ja pisalem o regulatorze cisnienia w ukladzie, a ty zapewne o tym elektrozaworku.

tutaj jest wtrysk mc2

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... l_dist.htm

... ten regulatorek o ktorym pisalem jest na dole schematycznie narysowany. MC1 nie ma go zewnetrznie tylko z przodu w głowiczce jest taka srubka a pod nią tłoczek na spżynce:

Obrazek

P.S. autor pomylil w opisie przy wtrysku MC2 linie zasilającą z odpływą do baku ;)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 08:09:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Dokładnie. Pisałem o tym korekcyjnym (frequency valve), którym steruje ECU i sonda lambda. Przydałoby się napisać wszystko co wiemy i może do FAQ wrzucić...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 20:23:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 20.lis.2005 18:54:54
Posty: 102
Lokalizacja: Biała Podlaska
Zdecydowanie tak ,wiedziałbym nieco więcej o swoim aucie :peace: .

Pozdrawiam .

_________________
Audi 100'80 2,2 1999-->2006
Audi 200'89 2,2 T mc 2005-->
Audi A6 C5'00 2,8q avant AQD 2019-->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 20:29:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Dzieki wielkie za wszystkie informacje :-)
Uzbieralo sie tego wiecej niz moglem sie spodziewac. Wyszlo niezle FAQ. Teraz juz wiem jaki mam silnik: MC1 choc autko jest z 88r (MC2 jest chyba od listopada 88).

Moze ktos jeszcze wie ile zebow ma pasek rozrzadu do MC1 a ile do MC2? Napinacze paska sa takie same?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 21:06:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Napinacze są identyczne. Ilości zębów nie pamiętam ale zęby są zupełnie inne - MC1 ma takie jak w wolnossących, a MC2 dużo więcej drobniejszych, o trapezowatym kształcie.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 23:03:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
W nowszych wolnossących jak np NF z C3 lub NG z B3 też jest ten nowszy pasek. Ten z MC1 kosztuje około 30 PLN, a ten nowszy 80-110. Tak na marginesie, to MC i NF, to silniki bardzo podobne i przeszly w tym samym roku modernizację. NF'y też są nazywane NF1 i NF2, ale nie ze względu na czujniki spalania stukowego. Podstawową różnica w nich jest kolektor ssący i umiejscowienie wtrysków. Tak dla większego związku z tematem napiszę, że wałki rozrządu z NF1 są takie same jak w MC1, a z NF2 są bliźniacze z MC2.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 07:48:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kefir200 napisał(a):
Tak dla większego związku z tematem napiszę, że wałki rozrządu z NF1 są takie same jak w MC1, a z NF2 są bliźniacze z MC2.


To ja jeszcze dorzuce jesli juz mowa o wałkach.
silnik MC mial tez identyczne wałki jak w silniku 2,3 NG.

z tym że silnik MC1 jak w starszym NG do 05.89.
a silnik MC2 jak w nowszym NG od 05.89.

Generalnie z tego co wyczytalem na roznych forach w tym zagranicznych, nowszy wałek jest poprostu lepszy i to do obydwu silnikow mc1 i mc2.

...turaj troche danych, byc moze niekompletnych:
http://www.humanspeakers.com/audi/engines.htm

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 09:12:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Dokładnie. Dlatego też mam już w nowej głowicy na moim silniku MC1 wałek z MC2, a do mojej B2-ki mam wałek z nowego NF'a. Jeździłem już na tym wałku i zauważyłem szybszą reakcję na gaz i lepszą elastyczność. Ale trzeba to poprzeć testami na hamowni.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: