.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 09:42:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.8 B3] Wlanczanie wentylatora na postoju
PostNapisane: 16.lip.2006 15:36:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
Witam ,mam pytanie czy Wam sie wlanczaja wentylatory po zgaszeniu silnika ? Bo jak ja sie zatrzymuje to czekam ,az sie wylaczy i todpiero wtedy gasze silnik .Wydaje mi sie ,ze po zgaszeniu powinien dalej dzialac (w golfie tak mam ) i teraz tak ,czy wy tez tak macie ? i czego to moze byc przyczyna... ?
Pozdrawiam 1.8PM, klima ,b3 1991.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 16:19:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Wszystko zależne jest od rozwiązania instalacji elektrycznej w aucie.w Audi z reguły wyłączajac zapłon odcinasz dopływ prądu do większoci elementów elektrycznych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 16:20:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.sty.2005 15:02:54
Posty: 158
Lokalizacja: WW
u mnie tez tak jest, ze przy zgaszeniu silnika sie wylacza zamiast dalej dzialac... uwazam to za duza niedogodnosc, bo musze czekac z wlaczonym zaplonem az laskawie sie wentylatores wylaczy :)

_________________
-----------------------------------------------------
A80 1.8 Gaźnik + LPG ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 16:21:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
.Martin. napisał(a):
u mnie tez tak jest, ze przy zgaszeniu silnika sie wylacza zamiast dalej dzialac... uwazam to za duza niedogodnosc, bo musze czekac z wlaczonym zaplonem az laskawie sie wentylatores wylaczy :)


Ja tam nigdy nie czekałem :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 16:24:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.sty.2005 15:02:54
Posty: 158
Lokalizacja: WW
mozna czekac... mozna i nie, ale wole zeby sie odrobine schlodzil po jezdzie :P

_________________
-----------------------------------------------------
A80 1.8 Gaźnik + LPG ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 17:31:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2006 23:17:53
Posty: 56
Ja nie wiem jak u Was, ale u mnie jesli silnik jest zbyt nagrzany po jezdzie to wentylatory właczaja i wyłaczaja sie same nawet po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczykow ze stacyjki. Nie musze czekac- samo sie wszystko robi :peace:

A tez mam B3 z 90roku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 17:53:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Chyba faktycznie kwestia instalacji gdyż ja mam B3 z 90r i gdy trzeba to się włącza samoczynie a ojca AUDI B4 z 91r jak się wyciągnie kluczyki to wiatraki też gasną.
Dodam jeszcze pewną ciekawostkę ojaca AUDI to 1.8S z jednym wiatraczkiem a moja AUDI to 2.0E z dwoma śmigłami :]

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 21:53:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 14:12:56
Posty: 33
Lokalizacja: Węgorzewo
Hejka
Twój problem a właściwie jego brak jest opisany w instrukcji Audi. Po wyłączeniu silnika po pewnym czasie włącza się wentylator w celu zlikwidowania poduszki cieplnej pomiędzy silnikiem a klapą komory silnika. Poduszka powoduje rozgrzanie paliwa w przewodach wtryskowych i powstawanie pęcherzyków powietrza (właściwie to oparów paliwa) co może spowodować trudności w uruchomieniu przy bardzo ciepłym silniku.

_________________
Audi 80S B3 JN 1,8
P.S. Od grudnia 2006 - młodszy specjalista ds demontarzu pojazdów Hi Hi ale wczoraj szef mnie wq... i mam w d... taką pracę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 23:34:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Jamaz napisał(a):
Hejka
Twój problem a właściwie jego brak jest opisany w instrukcji Audi. Po wyłączeniu silnika po pewnym czasie włącza się wentylator w celu zlikwidowania poduszki cieplnej pomiędzy silnikiem a klapą komory silnika. Poduszka powoduje rozgrzanie paliwa w przewodach wtryskowych i powstawanie pęcherzyków powietrza (właściwie to oparów paliwa) co może spowodować trudności w uruchomieniu przy bardzo ciepłym silniku.


Dokładnie tak.

Od włączania wentylatorów w czasie jazdy jest czujnik przy chłodnicy, a od właczania wetylatorów po wyłączeniu zapłonu jest drugi czujnik ( u mnie np w abk jest na kolektorze dolotowym) i żeby się załączył wentylator musi być naprawde gorąco pod machą. Więc nie masz się czym martwić i można nie czekać z wyłaczeniem zapłonu jeżeli wentylatory chodzą bo i tak za bardzo to nic nie da bo płyn nie biega w układzie tylko stoi w miejscu. I wtedy chłodzi się płyn tylko w chłodnicy.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 14:19:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2006 23:17:53
Posty: 56
Dodam jeszcze pewną ciekawostkę ojaca AUDI to 1.8S z jednym wiatraczkiem a moja AUDI to 2.0E z dwoma śmigłami :][/quote]

A ja mam 1.8S i mam dwa śmigła... To dopiero ciekawostka :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 14:19:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2006 23:17:53
Posty: 56
KajB napisał(a):
Dodam jeszcze pewną ciekawostkę ojaca AUDI to 1.8S z jednym wiatraczkiem a moja AUDI to 2.0E z dwoma śmigłami :]


A ja mam 1.8S i mam dwa śmigła... To dopiero ciekawostka :diabel:[/quote]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 20:03:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
KajB napisał(a):
A ja mam 1.8S i mam dwa śmigła... To dopiero ciekawostka

Czego to po stodołach ludzie nie szczepią :P

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 10:10:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2006 23:17:53
Posty: 56
Mauzer napisał(a):
KajB napisał(a):
A ja mam 1.8S i mam dwa śmigła... To dopiero ciekawostka

Czego to po stodołach ludzie nie szczepią :P


Nie no przepraszam... Ale moje dwa wentylotory są oryginalnym wyposażeniem.
Jest tak jak dała fabryka i nikt w stodole niczego nie przerabiał.
Mam dwa wentylatory, ale tylko jeden z nich ma swoj własny napęd.. Drugi jest napędzany za pomoca pierwszego za pomoca paska klinowego, ktore łaczy oba wentylatory :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 11:56:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:20:57
Posty: 79
Ciągnąc temat - czy w 1.8 S jest wentylator jedno czy dwu prędkościowy?

P.S
u mnie też wyłącza się po wyjęciu klucza


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 12:28:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2006 11:40:53
Posty: 5
Lokalizacja: Lublin
w większości modeli jest wetylator jedno biegowy i po wyłaczeniu zapłonu też się wyłącza , są modele b3 które fabrycznie sa wyposazone w chaki i one mają dwóstopniowy wętylator i załańcza je dwustopniowy wyłacznik termiczny w chłodnicy , a te cuda z podwójnym smigłem z tym że jeden jest napędzany paskiem od drugiego to serja maleństw która szła do państw o bardzo goracym klimacie.Ja bujam sie swoim maleństwem kilka lat i nigdy nie czekam aż sie wętylator wyłaczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 13:09:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
U mnie co prawda inny model, ale mam jeden wentylator na visco, wiec wieje caly czas - mechanicznie - tak jak silnik. Drugi wentylator (elektryczny) u mnie ma dwie prędkości i włącza się po przekroczeniu odpowiedniej temperatury. Drugi bieg włącza się przy jeszcze wyższej temp.
Po wyłączeniu silnika wentylatory stają, ale jak jest na prawdę gorący to za minute się włącza pierwszy bieg elektrycznego.

Poza tym slyszalem, ze samochody z klimą mają wentylatory dwubiegowe, a bez klimy to już różnie bywa...

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 13:40:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:20:57
Posty: 79
Klej napisał(a):
Poza tym slyszalem, ze samochody z klimą mają wentylatory dwubiegowe, a bez klimy to już różnie bywa...

no ja mam 80 B3 z klimą i mam 2 wentylatory, niezależne. Jeden jednobiegowy sterowany temp. chłodziwa (on ok 95 off <90 wg wskaznika) , a drugi sterowany klimką. Nie wiem tylko czy ten od klimki może się włączyć też samoczynnie gdy klima nie chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 13:49:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 10:09:33
Posty: 109
Lokalizacja: Police
w B3 ten wentylator na chlodnicy silnika nie klimy, wylacza sie po wylaczeniu zaplonu ja jak gasze auto i slysze ze chodzi wiatrak to gasze daje na zaplon i czekam az sie sam wylaczy, ale jedno jest pewne ze po wylaczeniu zaplonu wylacza sie tez wentylator


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 16:07:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Panowie.
Prawda jest taka, że:
Dwa wentylatory są montowane gdy samochód ma fabrycznie hak lub kierowany jest do krajów o wyższych średnich temperaturach.
Natomiast to czy się włącza na postoju czy nie z regóły uzależnione było od tego czy samochód ma silnik z pełnym wtryskiem. Wtedy miał dodatkowy czujnik.
Co do ilości biegów 1 czy 2 to już jest dosyć ciekawa sprawa gdyż różnie to bywało. Jednak najczęściej gdy silnik miał pełny wtrysk były stosowane silniczki dwu-biegowe.

Może niech każdy poda typ silnika i rodzaj chłodzenia... Pewnie szybko ustalimy zależność.

Ja mam:
Rok - 90r
Pojemność - 2.0
Typ silnika - AAD
Hak? - TAK
1 czy 2 śmigła - 2
1 czy 2 biegi - 2
pracuje na postoju - TAK

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 22:42:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 10:09:33
Posty: 109
Lokalizacja: Police
ja mam 1,8 na jednopunktowym, 89r. , 1 wentylator,bez klimy, i chodzi tylko na zaplonie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: