.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.maja.2025 14:42:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ B4/ABT/2.0/ czasem zawyża obroty na benzynie i LPG
PostNapisane: 23.lip.2006 12:44:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2006 12:32:16
Posty: 41
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Od 6 lat jestem właścicielem AUDI B4,93 rok,ABT 2.0 + LPG. Od kilku tygodni mam problem z obrotami na luzie jak i podczas
jazdy ale tylko w okresie kiedy silnik jest nie rozgrzany. Gdy jest całkowicie zimny problem nie występuje.
Z moich obserwacji wynika, że skoki obrotów które wahają się nawet do 3000 obrotów występują w zakresie temperatury silnika
(w/g wskaźnika z tablicy) ok.40-75 stopni. Podczas skoków obrotów bardzo często pedał gazu samoczynnie zmienia położenie analogicznie do obrotów. Sytuacja podwyższonych obrotów występuje na benzynie jak i na LPG. Instalacja LPG wyposażona jest w emulator. Dodam również,że w momencie gdy obroty zaczynają szaleć ( z reguły trwa to parę sekund, potem kilka lub kilkadziesiąt sek. przerwy i znów skok obrotów) wyraźnie słyszę jak klepią mi przekaźniki. W przerwach między skokami obrotów przekaźniki zachowują się normalnie. Podczas skoków obrotów a właściwie w przerwach między nimi, minimalne obroty silnika są idealne tak więc cały problem to samoczynne podwyższanie się obrotów.

Jakiś czas temu silnik krokowy ( 6 pinów) był już wymieniany (powodem były również skoki obrotów ale temperatura silnika
wówczas nie odgrywała tu roli jak w opisywanej sytuacji, pedał gazu nie reagował na skoki bądź zaniżone obroty) więc sądzę,
że tym razem to nie silnik krokowy chociaż to tylko mój domysł. Sonda również kiedyś była wymieniana co nie znaczy
że się nie uszkodziła ponownie ale z opinii innych wypowiedzi nawet przy uszkodzeniu sondy efekt skoków obrotów
nie powinien mieć miejsca skoro instl. LPG ma emulator sondy. Czy dobrze analizuję?
Gdy silnik jest całkowicie zimny lub max. rozgrzany problem ustępuje.
Bardzo proszę o opinię co może być powodem w/w problemu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 12:53:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Skoro pedal sam sie wciska, to raczej nic z silnikiem tylko z osprzetem. Masz tempomat? Silnik zwieksza po prostu obroty reagujac na wcisniecie pedalu gazu. Trzeba dojsc czemu ten pedal sam sie wciska.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 13:06:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
W ABT nie ma tempomatu, samoczynny ruch pedału powoduje nastawnik przepustnicy. To jest coś w rodzaju serwomechanizmu, który ustawia przepustnicę dla biegu jałowego. Pytanie tylko czemu nastawnik tak mocno "wahluje" :?: . Proponowałbym podpiąć się pod VAG-a i go przetestować, to jeden z kilku elementów w tym modelu, które można sprawdzić VAG-iem. Jeśli nastawnik jest ok. To podejrzewałbym TPS lub czujnik temperatury (ten do ECU).

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: zawyża obroty
PostNapisane: 27.lip.2006 17:40:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2006 15:35:18
Posty: 5
Lokalizacja: Kraków
też tak miałem! proponuje wymianę czujnika temp. silnika. ten niebieski. polecam kupić orginalny audi. koszt w serwisie 47zł pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: