.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 09:46:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ B4 ABT 2.0 BG ] PODNOSI PLYN
PostNapisane: 25.lip.2006 18:08:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2006 08:40:20
Posty: 39
WITAM MAM PROBLEM WYRZUCA MI PLYN ZE ZBIORNICZKA WYROWNAWCZEGO NA POSTOJU POPROSTU PO ZGASZENIU SILNIKA GO PODNOSI USCZELKA ODPADA SPRAWDZALEM A WIEC CO TO MOZE BYC.
I JESCZE JEDNO CZY W ABT WENTYLATOR POWINIEN PRACOWAC PO ZGASZENIU SILNIKA BO U MNIE GDY SIE ZALACZY I WYLACZE SILNIK TO PRZESTAJE CHODZIC.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 18:31:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Masz dobry korek? Powinien byc mocno dokrecony. I nie odkrecaj go jak silnik jest goracy, bo wtedy wewnatrz jest cisnienie. Rozgrzany plyn ma wieksza objetosc niz zimny i jak masz go za duzo (ponad maximum) to moze ci wyplywac po rozgrzaniu. W korku jest zaworek, ktory upuszcza nadmiar powietrza (a gdy za wysoki poziom to i plynu) gdy wzrosnie ono ponad pewna wartosc. Jesli zamiast plynu masz zwykla wode, to jesli silnik sie rozgrzeje do ponad 90 stopni to po odkreceniu korka moze zaczac wrzec (tylko woda destylowana wrze przy 100, zwykla woda moze zaczynac wrzec juz przy nizszej temperaturze, choc zazwyczaj wrze przy nieco wyzszej). Wlasnie cisnienie w ukladzie pozwala rozgrzac plyn do temperastury ponad 100 stopni bez wrzenia.

A wiec:
1. Sprawdz czy nie masz za wysokiego poziomu plynu
2. Jesli masz zwykla wode to ja wymien na plyn chlodniczy (a juz na pewno przed zima, jesli chcesz miec cala chlodnice)
3. Dobrze dokrec korek i nie odkrecaj go przy rozgrzanym silniku, a jesli juz to tak jak wode gazowana - powoli spusc cisnienie i uwazaj zeby sie nie poparzyc

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2006 07:43:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Piszesz, że uszczelka odpada, bo sprawdzałeś. A można wiedzieć jak? Zdejmowałeś głowicę? Pomiar kompresji nie zawsze pozwala potwierdzić bąć wykluczyć bardzo małą nieszczelność. Objaw bardzo typowy dla walniętej uszczelki, lub zapowietrzeniu układu chłodzenia.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2006 11:58:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
W najlepszym razie uszczelka do wymiany, podczas jazdy pompuje ci powietrzne z ktoregos cylindra,w ulkad i jak gasisz to pompa przestaje pompowac i wywala cala ta poduszke powietrzna w gore, albo korek nie trzyma kompresji i wtedy plyn wrze w 100 stopniach, a nie jak przy dobrym korku 115-120 stopni. Ja mialem kiedys tak w ibizie to wymienilem uszczelke i wszystkie wlaczniki od wentylatorow i termostat.

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2006 14:50:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Żeby sprawdzić czy to nie uszczelka to podjedź do mechanika i niech ci zbada układ chłodzenia na obecność dwutlenku węgla. Jak wykryje w zbiorniczku to na bank uszczelka.
Sprawdź też czy jest obieg na chłodnice, czy termostat prawidłowo działa.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2006 23:59:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2005 20:30:52
Posty: 41
Lokalizacja: Śląsk,Sosnowiec
Cytuj:
I JESCZE JEDNO CZY W ABT WENTYLATOR POWINIEN PRACOWAC PO ZGASZENIU SILNIKA BO U MNIE GDY SIE ZALACZY I WYLACZE SILNIK TO PRZESTAJE CHODZIC.

U mnie w ABT po przekręceniu kluczyka (wyłączeniu silnika) wentylatory też przestają chodzić-wydaje mi się to normą w tym typie, dodam że mam wersję na ciepłe kraje (Włochy) z dwona elektrycznie ,osobno, dwustopniowo zasilanymi wentylatorami + manualna klima. :peace:

_________________
B4 ('93)ABT+LPG
A6 ('98) AFB Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 09:54:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
1. Pisz małymi literami a dużych używaj tylko na początku zdania. Takie zasady obowiązują od paruset lat.
2. Warto byłoby wiedzieć czy poziom płynu podnosi się systematycznie np ileś tam cm w ciągu tygodnia (sprawdzanie przy tej samej temp silnika) czy tylko waha się w zależności od stanu rozgrzania silnika.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ B4 ABT 2.0 BG ] PODNOSI PLYN
PostNapisane: 27.lip.2006 10:04:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
dzimix napisał(a):
I JESCZE JEDNO CZY W ABT WENTYLATOR POWINIEN PRACOWAC PO ZGASZENIU SILNIKA BO U MNIE GDY SIE ZALACZY I WYLACZE SILNIK TO PRZESTAJE CHODZIC.


A w mojej audiczce jest czujnik umieszczony po lewej stronie korpusu silnika,który włacza wentylator po zgaszeniu silnika. Ma to za zadanie usunięcie zatoru cieplnego.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 19:46:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Danek napisał(a):
Piszesz, że uszczelka odpada, bo sprawdzałeś. A można wiedzieć jak? Zdejmowałeś głowicę? Pomiar kompresji nie zawsze pozwala potwierdzić bąć wykluczyć bardzo małą nieszczelność. Objaw bardzo typowy dla walniętej uszczelki, lub zapowietrzeniu układu chłodzenia.

Danek ma racje ostatnio miałem to w poldku taki sam obiał i djagnosta powiedział że uszczelka dobra bo spaliny mu wychdziy na kompie dobre a jego zalewało i uszczelka była walnięta na jednym cylindrze także niewiesz wszystkim mechanikom bo nie zawze maja racje.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron