.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 23:59:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ C4, ALL] climatronic
PostNapisane: 18.lip.2006 06:36:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
Cos dziwnego dzieje sie z climatronikiem. Nawiew dziala, tzn wszystkie kierunki sie przelaczaja, ale gdy ustawie nawiew na max, odglos pracy wentylatora jest jak na max, natomiat efekt jakby byl ustawiony na 2, gora 3 kreski...
Co ciekawe przy wylaczeniu zaplonu i ponownym odpaleniu, ""sie naprawia"" ale tez stopien nadmuchu za kazdym razem jest inny.

Przepatrzyl mi to z grubsza koles zajmujacy sie klimatyzacja i majacy pojecie jak dziala to ustrojstwo, jego diagnoza wstepna: wszystkie klapy dzialaja jak trzeba, wszystkie widoczne bez sciagania podszybia podcisnienia rowniez.

Ktos moze spotkal sie z podobnym problemem i moze cos doradzic?

Najdziwniejsze dla mnie jest to, ze z kratek dobywa sie hurgot jak na najwyzszym biegu chlodzenia, natomiast powietrza wylatuje ledwo co...i nie ma reguly, raz dziala ok, a raz nie.....z reguly rano nie dziala, jak odpalam i jade do pracy.

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 07:32:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2006 12:27:49
Posty: 6
Lokalizacja: Białystok
Kiedy wymieniałeś filtr przeciwpyłkowy?

_________________
A6`02 - 2,5 tdi, multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 07:59:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
rytelr napisał(a):
Kiedy wymieniałeś filtr przeciwpyłkowy?


w tym modelu nie ma filtra przeciwpylkowego

zapomnialem dodac ze cuda zaczely sie dziac na nastepny dzien po tym, jak cofajac przywalilem hakiem w betonowa sciane przy ok 5km/h.

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 08:17:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
a ja poprostu mysle ze na wysokich obrotach wentylator nawiewu zaciera sie tobie być może na łożyskach i dla tego słabo chodzi i hałasuje jak ustawisz na maksa,a jak zmniejszysz to lepiej wieje i nie hałasuje,zacznij od wentylatora nadmuchu na to stawiam.

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 08:28:31 
Uminator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 11:27:19
Posty: 1008
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie/Toruń
a climatronik pokazuje jakies bledy?? sprawdzales?

_________________
JEST: PASSAT B5FL 2001 1.9TDI AVF
było: B3 '88rok 1,9E(SD) benzin/LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 09:12:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2005 08:54:01
Posty: 41
Lokalizacja: Olsztyn
Ja wreszcie rowniez zabralem sie za uruchomienie klimy. Sprawdzilem szczelnosc - ok, dosypali gazu. Ale klima sie nie zalacza. Tzn po uruchomieniu silnika zalacza sie na jakis max 5 sekund i koniec. Pozniej dopoki nie zgasze i ponownie odpale to nawet na sekunde sie klima nie wlaczy.
Na wyswietlaczu 2 bledy:
15.7 - klapa powiterza czasem blokowana
29.4 - detekcja poslizgu pasa "hard", sporadycznie
Wartosci z czujnikow (kanaly od 55 do 60) wszystkie dodatnie w zaleznosci od temp na dworzu.

Na vagu bład - sprzeglo klimatyzacji. Podpiete na krotko dziala, wlaczenie klimy po odpaleniu zalacza na kilka sekund, przekaznik zadziala ale odpuszcza. Pierwsze co chce zrobic to podmienic przekaznik i sterownik klimy najlepiej od kogos u kogos dziala. Wiecej pomyslow nie mam. Moze macie wieksze w tym doswiadczenie?? Moze zlym tropem ide??


ps - jakby ktos z olsztyna byl chetny dac na 5 min swoj sprawny sterownik i przekaznik to stawiam browca:)

_________________
C4 2.8 automat 92r. (10.2005-05.2008)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 09:23:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
Bogdan napisał(a):
a ja poprostu mysle ze na wysokich obrotach wentylator nawiewu zaciera sie tobie być może na łożyskach i dla tego słabo chodzi i hałasuje jak ustawisz na maksa,a jak zmniejszysz to lepiej wieje i nie hałasuje,zacznij od wentylatora nadmuchu na to stawiam.


przeciez napisalem ze natezenie nadmuchu jest stale, niewazne czy zmniejsze czy zwieksze, wiec na zmniejszonych wcale nie chodzi lepiej, poza tym sam wentylator jest cichutki, to ze napisalem ze odglos wentylatora jest na max, to mialem na mysli ze jest taki, jak przy normalnym maksymalnym nawiewie, a nie ze wyja zacierajace sie lozyska.

anyway, wrazenie jest takie, jakby jakas klapa/rura doprowadzajaca powietrze do kratek w srodku sie poluzowala i 4/5 powietrza nie trafialo w nawiewy, tylko gdzies obok.
Jednak tak nie jest, bo przekrecenie ponowne stacyjki skutkuje za kazdym razem zmiana pracy nawiewu.....

umin napisał(a):
a climatronik pokazuje jakies bledy?? sprawdzales?


pierwsze podpiecie laptopa po wyskoczeniu usterki nic nie pokazalo:/

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 10:29:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2005 08:54:01
Posty: 41
Lokalizacja: Olsztyn
Jeszcze jedno pytanko mam. Moge wstawic na chwile sterownik o A6/C4. Nr seryjny sie zgadza oprocz jednej, ostatnie cyfry. U mnie chyba jest 0 a na tamtym 3. Czy moge taki wstawic??

_________________
C4 2.8 automat 92r. (10.2005-05.2008)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 12:09:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Spróbować zawsze możesz. :P Ale trzeba mu i tak zmienić kodowanie, aby wszystkim poprawnie sterował.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 12:17:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
Hmmm...moze ktos doradzic cos konstruktywnego??
Jeszcze raz- kolo badal wszystkie klapy i chodza ok, nic sie nie przycina, vag bledow klimatronika nie pokazuje, podcisnienia sa ok, za to wychodzi na to, ze za prawie kazdym przekreceniem kluczyka nawiew zachowuje sie inaczej, tzn zmienia intensywnosc.
Nie usmiecha mi sie rozbierac calego podszybia, spuszczac gazu itd, tym bardziej, ze moim zdaniem jest to cos, co "siedzi" w kabinie, nic z samym ukladem klimatyzacji czy dmuchawa...ale to tylko moje przypuszczenia.
Post jest glownie skierowany do tych, ktorzy mieli podobny objaw, ew. moga podac jakies konkrety, ktore bede mogl przekazac gosciowi, ktory sie tym zajmie.

Nie wiem czy moze to miec zwiazek z w/w uderzeniem, ale cos za duzy by to byl zbieg okolicznosci, zeby nie mialo....

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 12:36:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2005 08:54:01
Posty: 41
Lokalizacja: Olsztyn
szogun0 napisał(a):
Spróbować zawsze możesz. :P Ale trzeba mu i tak zmienić kodowanie, aby wszystkim poprawnie sterował.


Ale czy przekladajac sterownik na chwile z innego auta (przy zalozeniu ze u mnie wlasnie on jest uszkodzony) klima powinna mi zadzialac bez zmiany kodowania czy jednak bedzie to konieczne?

_________________
C4 2.8 automat 92r. (10.2005-05.2008)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 12:56:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
No właśnie jak przełożysz bez zmiany kodowania to może nie włączyć sprężarki, i dodatkowo zanotuje kody błędów odpowiednie dla czujników, których nie ma w twoim aucie, a byłe w aucie dawcy sterownika.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 13:10:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2005 08:54:01
Posty: 41
Lokalizacja: Olsztyn
szogun0 napisał(a):
No właśnie jak przełożysz bez zmiany kodowania to może nie włączyć sprężarki, i dodatkowo zanotuje kody błędów odpowiednie dla czujników, których nie ma w twoim aucie, a byłe w aucie dawcy sterownika.


W takim razie pozostaje szukac dawcy tylko i wylacznie z takim samym sterownikiem. Dzieki za podpowiedz.

_________________
C4 2.8 automat 92r. (10.2005-05.2008)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 14:41:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Niekoniecznie.
Po prostu znajdź jakiegoś klubowicza z VAG-iem i szybciutko sobie zakodujesz sterownik. Przyda się to na pewno, będzie można od razu pokasować błędy i zrobić test elementów wykonawczych.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2006 08:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
a może by tak umyć silniczki, trochę razbierania i zabawy,
u mnie pomogło a błędy były tankie same ...

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2006 08:35:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a sprawdzales klape centralna ? pomiedzy parownikiem a nagrzewnica ? taki duzy silniczek na parowniku z czerwona naklejka... odkrec go i zobacz czy ta klapa sie rusza a jezeli tak to w jakim polozeniu jest ... byc moze przestawila sie wzgledem silnika i na silniku jest otwarta a faktycznie sie zamyka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 08:46:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
hans napisał(a):
a sprawdzales klape centralna ? pomiedzy parownikiem a nagrzewnica ? taki duzy silniczek na parowniku z czerwona naklejka... odkrec go i zobacz czy ta klapa sie rusza a jezeli tak to w jakim polozeniu jest ... byc moze przestawila sie wzgledem silnika i na silniku jest otwarta a faktycznie sie zamyka


koles od klimy sprawdzal klapy po zdjeciu schowka w srodku, jak do niego podjade nast. razem, zrobimy jak mowisz :)

na razie mam gorszy problem, auto mi chodzi w awaryjnym i podejrzewamy WG albo n-75...takich kangurkow to jeszcze nie robilem :/

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2006 09:07:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2005 08:54:01
Posty: 41
Lokalizacja: Olsztyn
Mam kolejny fakt odnosnie mojej klimy.
Jak wkrece niunie na obruty ok 3000 i zalcze klime to sprezarka sie wlaczy i wylacza za chwile ale sniezka sie nadal pali. Gdy po jakims czasie puszczam gaz sprezarka znowu sie na chwile wlacza. Vag caly czas pokazuje sprzeglo klimatyzacji. Wyglada mi to na padnieta sprezarka. I tu mam pytanie. Jak przebiega wymiana sprezarki (mialbym taka za jakies 300-400 zl), ile czasu moze to potrwac. Bo nie wiem czy brac sie za to przed urlopem. Oczywiscie jeszcze nie wybralem mechanika ktory moglbym mi to podmienic dlatego pytam Was a nie mechanika.

_________________
C4 2.8 automat 92r. (10.2005-05.2008)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2006 15:41:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Skoro VAG pokazuje sprzęgło klimatyzacji to wygląda, że jest uszkodzone.
PS: Jest w climatroniku ograniczenie, że nie załączy klimy przy obrotach wyższych niż 3000 bodajże (ma to pewnie za zadanie oszczędzać sprzegło kompresora).

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2006 20:17:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
szogun0 napisał(a):
Skoro VAG pokazuje sprzęgło klimatyzacji to wygląda, że jest uszkodzone.


to wcale nie oznacza, ze tak wlasnie jest
u mnie tez pokazywal sprzeglo a okazalo sie, ze sprzeglo bylo nowe a sprezarka byla zatarta

_________________
AEL POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: