.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 10:58:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S2 3B] problem z duzym spalaniem
PostNapisane: 31.lip.2006 14:22:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
hejka

Ostatnio mialem wymieniona rure gumowa, karbowana laczaca IC z silnikiem (pekniecie pod pierscieniem usztywniajacym). Niebylo ladowania i cale cisnienie uciekalo bokiem. Po wymianie bylo wszystko okej przez jeden dzien.
Potem slyszalem pod maska dziwny klekot jakby jednego z popychaczy lub zaworow - nie wiem, nie jestem mechanikiem slabo sie znam na silnikach ;(. I od tamtego momentu Niunia pali mi 30 L / 100 km przy jezdzie spokojnej ponizej 2,5 krpm czyli bez uzycia turbo. Z rury czarny dym przy przegazowce i wir w baku okropny. Teraz juz nie ma tego dzwieku.

Panowie pomozcie bo nie wiem co robic. Wyczytalem na forum w tematach zeby sprawdzic wskazanie VAGa zobaczyc lambde, przeplywomierz, czujnik cisnienia paliwa... Pewnie mogly tez pasc wtryskiwacze :/

Bylem u mechaniora ale on nawet nie potrafil zlacza do VAGa znalezc. Potem mu pokazalem 3 wtyczki pod kierownica po odkreceniu szufladki i powiedzial ze to nie jest do VAGa tylko kody migowe mozna zczytac ;(. Potem kcial podlaczyc jakas diodke do tych kostek ale stwierdzil ze sa one zepsute bo nie bylo zadnych migan. Auto mam z roku 91 z silinikiem 3B. Czy to moze byc prawda ze nie mam zlacza diagnostycznego w swoim S2? Tylko migowe? A moze mechanior nie wiedzial czego szukac i jak to podlaczyc (wspieral sie ksiazkami jakimis dignostycznymi i instrukcjami).

Dzieki z gory za wszelkie porady
Pozdro!

PS: nie znam sie tak dobrze na silnikach jak Wy, wiec prosze o jasne opisy

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Ostatnio edytowano 02.sie.2006 23:17:35 przez S2NAKE, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 14:25:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Z nienacka nie możemy Ci pomóc..
Gdybyśmy wiedzieli w jakim rejonie świata mieszkasz to moglibyśmy polecić jakiegoś mechanika... :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 15:19:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
jestem z Wielunia (lodzkie)

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 15:38:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Kolega sugerował abyś uzupełnił profil jak pozostali użytkownicy forum ;-)

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 15:40:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
"Dziwny klekot" nie wrozy zbyt dobrze...moze warto sprawdzic ustawienie rozrzadu ?

Gazik jest ?

Tak czy siak VAG to mus. Miganie czy VAGowanie - na jedno wychodzi, znajdz kogos kto wie jak to sie robi. Moze koledzy z okolicy kogos Ci wskaza.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 23:02:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
odlaczylem wtyczke od przeplywomierza na filtrze powietrza docisnalem kable od lambdy i jakby spalanie wrocilo do normy - 25 przy bootowaniu ;)

jednak po kilkudziesieciu minutach, tak jakby mialo to zwiazek z dobrym nagrzaniem albo moze przegrzaniem silnika, znowu dymek czarny i "zastanawiania sie" eski przy mocnym wcisnieciu gazu :/ kurde co jest - pelen but i rwanie ciagu, na postoju znowu klekot jakis spod maski
dziwne swisty spod maski - znowu nieszczelny dolot czy moze ja mam urojeniajuz... grrrrr

znowu odpoczynek i po godzinie bootowanie na miescie prawie wszystko okej, ale jakby troche mniejsza moc bez klekotu

jak to jest z tym VAGiem w S2? byl tylko w ABY czy 3B tez?
a to migowe badziewie to niby co jest?

kurde juz nie wiem co jest usterka a co mi sie wydaje
czarny dym widzialy takze inne osoby wiec to nie moje przywidzenie

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 23:29:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
kody migowe powinny u Ciebie działać - zależnie tylko czy masz kontrolke check engine, czy już nie, jezeli masz to inaczej sie je wywoluje i sprawdza, a inaczej jeżeli jej nie masz, ogolnie bylo to juz pare ladnych razy na forum, ale co mi tam:

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... html#fault (ta strona i linki tez sa przydatne)

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ody+migowe (to tak z forum, zeby nie bylo, ze ktos nie mogl znalezc ;-) :peace: )


AHA jeżeli nie masz kontrolki check engine, to polecam zamiast używać diody z rezystorem, to uzyj malej zarowki od podswietlenia zegarow (wazne zeby byla malej mocy - ok 1W) - nie musisz bawic sie w rozystor i ustawienie odpowiednio + i - :D

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 10:57:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
dzieki za wyczerpujacy artykul!

a engine check to jest lampka osobna, czy moze to sie wyswietla na wyswietlaczu pikselowym powyzej lampek kontrolnych? bo ani tu, ani tu tego nie zauwazylem

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 22:14:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
check engine byla na tym górnym kwadratowym wyświetlaczu z czterema kontrolkami, jezeli masz AC, to pewnie jej nie ma, zapomnialem dodac :P

Ogolnie ja bym sprobowal zmigac go tą diodą/zarówką - u mnie dziala w 100% :D

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 23:08:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
profil uzupelniony...
nie ma w lodzkim jakis konkretnych warsztatow, w ktorych to wiedza co to Audi S2?

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 23:14:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
ja od zawsze robie swoj samochod u jednego mechanika, wiec niewiele powiem, ogolnie chlopak uczyl sie na moim, to bylo jego pierwsze naprawiane audi, jeszcze za czasów jak jezdzil nim moj ojciec... Pisze to, bo nie sadze, zeby znal sie na S2 :/ moze jezeli w czyms siedzialoby wolnossące typu AAR, ale nie sadze, zeby taki silnik jak twoj mu cokolwiek mowil :P

Jeżeli chcesz znalezc jakiegos sensownego fachowca, to zajrzyj do topicu "polecane warsztaty" :diabel: :peace:

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 23:30:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika
Online

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
S2NAKE, z którego Wielunia jesteś? Może coś bym mógl polecić...

Jeśli chodzi o problem - sprawdź proszę VAGiem te błędy... Na moje czucie to G28 dostaje zły sygnał o położeniu wału... Taki bolec na kole zamachowym. Mógł się wygiąć bądź upierd.... Mógł się też rozrząd przestawić... ale kurde na miłość Boską, na VAGa najpierw. Wszystko idzie zczytać, trzeba tylko chcieć!

http://www.audi90quattro20v.de/Anleitun ... diag03.htm

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 08:24:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Klej napisał(a):
check engine byla na tym górnym kwadratowym wyświetlaczu z czterema kontrolkami, jezeli masz AC, to pewnie jej nie ma, zapomnialem dodac :P

Ogolnie ja bym sprobowal zmigac go tą diodą/zarówką - u mnie dziala w 100% :D


Check Engine jest wsród dolnych kontrolek w śrdkowyum rzędzie o ile dobrze pamietam :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 09:16:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
no to jest na pewno inaczej niż u mnie, ja mam, a raczej miec powinienem (bo u mnie juz zrezygnowali z tej kontrolki) w tym miejscu, gdzie pisalem

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2006 19:40:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
podpialem VAGa 1551 pod te zlacza zgodnie ze schematem i nic ani w trybie szybkim ani w trybie wolnej transmisji :/....

cos nie dziala?

lampka na zlaczu sie zapalila

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2006 19:54:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
S2NAKE napisał(a):
odlaczylem wtyczke od przeplywomierza na filtrze powietrza docisnalem kable od lambdy i jakby spalanie wrocilo do normy - 25 przy bootowaniu ;)


bez przepływomierza to butowanie będzie tylko z nazwy i spalanie
i tak dużo za duże... chyba ze 3B pali sporo więcej niż AAN

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 10:43:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
zle napisalem - odlaczylem wtyczke przeplywomierza na chwile, ale zaraz potem ja podlaczylem, myslalem ze cos tam moze nie styka...

w S2 u kolegi na postoju przy wlaczonym silniku po odlaczeniu wtyczki przeplywomierza po okolo 60sek obroty troszke sie zwiekszaja
u mnie nic takiego nie zaobserwowalem - tak jakby komputer ignorowal sygnaly z przeplywki?
ktos wie o co chodzi i czemu tak?

na badaniu lambdy woltomierz pokazywal ze skacze ona z 0.2V na 0.65V przy czym wskazanie na 0.2 pozostaje przez 0.5sek, a na 0.65 dluzej (kolo 1s)
czy to jest normalne?

napiecie mniejsze od 0.5V mieszanka zbyt uboga?
napiecie wieksze od 0.5V mieszanka zbyt bogata?

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Ostatnio edytowano 06.sie.2006 14:31:07 przez S2NAKE, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 10:50:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
- zmostkowałeś linie K i L??
- zostaw lambde bo jest dobra, powiedzmy nie idealna:)
- nic nie grzebaj puki się nie połączysz z Ecu :!!:
- sprawdzałeś stan WN :?:
- spróbuj zlokalizować te stuki/odgłosy i jaki jest ich charakter?

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 11:09:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
to i tak spalanie bardzo duże coś nie tak

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 14:02:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Jeżeli nie dałeś rady z błyskaniem to zapraszam w okolice Radomska. Temat rozgryziony kompletnie wraz z kodami i oznaczeniami uszkodzeń.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: