.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 19:12:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.2T] Dywagacje n/t umiejscowienia czujnika temp. powietrza
PostNapisane: 02.sie.2006 18:53:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
temperatury powietrza doładowania ?

Edit by mechitro
Pierwotny tytuł wątku: W krućcu IC przed przepustnicą jest czujnik ...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Ostatnio edytowano 02.sie.2006 23:54:17 przez mechitro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 18:57:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
w 3b jest za przepustnicą w kolektorze...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 19:00:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
to zalezy ktore 2.2T masz na mysli...
w AAN miedzy turbina a przepustnica nie zauwazylem takiego czujnika.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 19:00:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
W MC jest w kroccu wylotowym z IC - tym do przepustnic. Przykrecony z boku (od strony pasazera) dwoma srubami.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 21:04:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
A nie czujnik temperatury w dolocie ?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 21:09:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
DeS napisał(a):
A nie czujnik temperatury w dolocie ?

caly czas jest mowa o dolocie chyba ze masz na mysl odcineki przed turbina ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 21:13:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
DeS ma racje. On mierzy temperature powietrza wpadajacego do silnika. Wszystkim chodzilo o to, ale temperatura powietrza doladowania moze byc mierzona zaraz za turbina. I tam powietrze jest o kilkadziesiat stopni cieplejsze niz na wylocie z IC.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 21:46:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
photokom napisał(a):
DeS ma racje. On mierzy temperature powietrza wpadajacego do silnika. Wszystkim chodzilo o to, ale temperatura powietrza doladowania moze byc mierzona zaraz za turbina. I tam powietrze jest o kilkadziesiat stopni cieplejsze niz na wylocie z IC.

No ale zastanów się do czego miałaby się przydać temperatura za turbiną..? ;-)
Ok, to wszystko jasne - w silniku MC czujnik temp. powietrza doładowania jest umieszczony w krućcu wylotowym z IC :D

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 21:50:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Musisz go mieć. Nowy zabija ceną. Wstaw go w kolektor ssący. Tuż za przepustnicą na górze jest taka płaszczyzna. Wygładź ją pilnikiem, wywierć otwór na czujnik i otworki nagwintowane na śrubki. To bardzo dobre miejsce. Większość swapowców wykorzystuje to miejsce. Ma ono dużo zalet w porównaniu z serią. W starszych silnikach KG czujnik też był w kolektorze. W Urqach także.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 23:50:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
kefir200 napisał(a):
Musisz go mieć. Nowy zabija ceną. Wstaw go w kolektor ssący. Tuż za przepustnicą na górze jest taka płaszczyzna. Wygładź ją pilnikiem, wywierć otwór na czujnik i otworki nagwintowane na śrubki. To bardzo dobre miejsce. Większość swapowców wykorzystuje to miejsce. Ma ono dużo zalet w porównaniu z serią. W starszych silnikach KG czujnik też był w kolektorze. W Urqach także.

Hmm... to co przemawiało za tym, że inżynierowie z Inglo wcisneli go w kruciec IC ?
Paweł jeśli możesz to wymień te zalety, bo jeśli motywem tych swapowców jest fakt, że urq tak miało, to daruje sobie tą modyfikacje.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 00:04:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Przedewszystkim szczelność, dwa to możliwość zastosowania innego ICka, a u Ciebie to ma znaczenie, pomiar tempewratury w kolektorze a nie przed. Przy spokojnej jeździe to ma znaczenie, bo kolektor jest bardziej nagrzany i pomiar temp powietrza nie jest miarodajny.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 07:55:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
kefir200 napisał(a):
Przedewszystkim szczelność, dwa to możliwość zastosowania innego ICka, a u Ciebie to ma znaczenie, pomiar tempewratury w kolektorze a nie przed. Przy spokojnej jeździe to ma znaczenie, bo kolektor jest bardziej nagrzany i pomiar temp powietrza nie jest miarodajny.

Ze szczelnością bym polemizował, drugi argument nie ma dla mnie znaczenia, a co do trzeciego:
nie uważasz, że powietrze przelatujące przez fragment nagrzanego kolektora, a właściwie samą przepustnice nie wiele się ogrzeje ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 08:49:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Uważam, że na postoju, np. w korku się nagrzeje. Może inaczej...jeżeli będziesz zakładał seryjny IC, to sobie daruj. Ale do jakiegoś innego, napewno nie dorabiałbym miejsca na czujnik w krućcu.


A właśnie jaki zakładasz IC i gdzie go zamontujesz?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Ostatnio edytowano 03.sie.2006 08:56:50 przez kefir200, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 08:53:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Jakby ktoś chciał to mam taki czujnik z kolektora KG ;) I proszę mnie nie pouczać :diabel:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 11:04:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
w AAN jest zamontowany zaraz za przepustnica

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 13:25:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
W 1.8T AEB też za przepustnicą wkręcony w kolektor.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 13:30:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
i co to wnosi do tematu ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 19:38:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
mechitro napisał(a):
i co to wnosi do tematu ?

Widocznie nie zrozumiałem tematu, a myślałem, że chcesz się upewnić gdzie go zamontować, to podajemy przykłady montowania fabrycznego.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 22:22:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Wnosi wnosi...Audi szybko wysofało się z takiego montażu i montuje za przepustnicą. Każde Audi przygotowywane do sportu miało czujnik w kolektorze.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 07:51:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wspomnę tylko, że czujniki w MC, 3B i AAN są identyczne.

Poza tym jak się popsuje to nie trzeba na nowy za 450zł, tylko wystarczy wymienić sam termistor za 50gr.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: