.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 15:06:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.6] Problem z zapalaniem
PostNapisane: 03.sie.2006 19:06:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 18:52:29
Posty: 2
Lokalizacja: okolice Poznania
witam wszystkich serdecznie!
okolo 3 miesiace temu kupilam audi a4 sprowadzone z Niemiec (rocznik 95). Wlasciwie po tygodniu samochod zaczal miec problemy z zapalaniem. Nie bylo zadnych konkretnych przyczyn. Raz zapalal, raz nie. Czasami za pierwszym razem, innego dnia za drugim, badz za trzecim. Czasami trzeba bylo dodac gazu przy zapalaniu...
I tak pewnego, pieknego dnia, po kilku probach uruchomienia silnika nie bylo juz szansy, zeby go odpalic i samochod zostal przetransportowany do warsztatu (nie do konca specjalizujacego sie w naprawach Audi), gdzie zdiagnozowali, ze chodzi o pompe paliwowa. Zostala ona wymieniona i przez jakis tydzien byl spokoj. A po tygodniu zaczelo sie od nowa.
Problem ten jest na tyle denerwujacy, ze w sumie nie mam kompletnie pojecia do kogo sie zglosic, nie biorac pod uwage autoryzowanego serwisu audi ze wzgledu na koszty.
Moze ktos ma jakis pomysl co do przyczyny takiego a nie innego zachowania auta? Albo moglby mi polecic jakikolwiek warsztat w Poznaniu, badz okolicach. Bylam juz na stronce http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=polecane ale niestety znalazlam tam jedynie jeden post dotyczacy warsztatu w Luboniu i w sumie z dopiskiem, ze trzeba dlugo czekac w kolejce.
Mam nadzieje, ze ktos zareaguje na moje wolanie o pomoc. Z gory dzieki!
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 03.sie.2006 20:22:26 przez lemka, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 19:10:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2006 18:31:45
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
Jeśli to diesel, wygląda na to, że może być zapowietrzony.
Przyczyna - być może nieszczelne przewody paliwowe.

P.S. Zmień tytuł posta na zgodny ze standardem, to może łatwiej dostaniesz więcej odpowiedzi.

_________________
Audi A4 3,0TDI Quattro Avant, S-line (Chip by DynoSoft) (B7, 233KM, ASB)
Audi A4 2,5TDI (B5, 150KM, AFB) - SPRZEDAM
Były:
Audi A6 2,5TDI Avant (C5, 180KM, AKE), VW Passat 1,9TDI combi (B6, 130KM), VW Golf 1,9TDI (IV, 110KM), MB 230E (W124, 137KM), MB 240D (W123, 75KM)


Ostatnio edytowano 03.sie.2006 19:55:30 przez Trezor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 19:52:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
A jakie to autko benzyna czy dieselek? Jak benzyna, to przyczyn może być wiele. Od zapchanego filtra paliwa przez uszkodzone (zapchane lub lejące) wtryskiwacze, rozdzielacz paliwa po układ zapłonowy. Jeśli masz w autku immobilizer to on również może powodować hocki klocki.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 20:19:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 18:52:29
Posty: 2
Lokalizacja: okolice Poznania
Na poczatek wielkie dzieki za reakcje!
Co do szczegolow: A4 B5, silnik 1.6 benzyna
Ale ja i tak jestem swiadoma faktu, ze bez fachowca sie nie obejdzie, dlatego naprawde bylabym wdzieczna za jakikolwiek numer telefonu, badz adres warsztatu w okolicach poznania, ktory moglby mi jakos pomoc.
Immobilizer nie wchodzi w gre, bo go nie mam, ale mozliwe, ze chodzi wlasnie o klopoty z dostarczaniem paliwa...
Czytalam tez o rozwiazaniu podobnego problemu poprzez wymienienie "czujnika Halla", tylko, ze byla tez uwaga, ze w serwisie audi zaplace za to 1000zl, mimo iz jest to podobno jakis drobiazg...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 21:18:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Nie no spokojnie :) . Przede wszystkim należałoby się do problemu zabrać metodycznie. Skoro podejrzenie pada na pompę, lub ogólnie układ paliwowy, to trzeba zmierzyć ciśnienie paliwa podawanego do wtrysków. Jeśli ciśnienie jest ok. to pompa i filtr są prawdopodobnie w porządku. Teraz należałoby sprawdzić czy rozdzielacz paliwa i wtryskiwacze prawidłowo pracują. Ale jest to już trochę bardziej skomplikowane i tu bez dobrego mechanika się nie obejdzie. Ale zanim zaczniemy sprawdzać wtryski to można podpiąć interfejs diagnostyczny i sprawdzić czy ECU nie zarejestrował jakichś błędów i właściwie od tego bym zaczął. Następnie można sprawdzić układ wysokiego napięcia, czyli: świece, przewody, kopułkę, palec rozdzielacza, cewkę zapłonową, moduł, czujnik halla. Jeśli okaże się że te wszystkie elementy są ok. to wracamy do wtrysków. Osobiście jednak myślę, że po prostu Masz zapchany filtr paliwa. Niestety nie znam Poznania i nie wiem gdzie mogłabyś podjechać, może ktoś z Poznania się odezwie i Ci pomoże.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: