.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 19:01:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3 1.8 PH] Ustawienie rozrządu
PostNapisane: 03.sie.2006 23:02:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2006 22:03:19
Posty: 2
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Czy ktoś mógłby mi przesłać "idioto-odporną" instrukcję, jak w moim silniczku ustawić rozrząd prawidłowo?

Ostatnio zmieniałem pasek rozrządu, zrobiłem tylko jeden, poniekąd szkolny, błąd, nie sprawdziłem na starym pasku, jak są umiejscowione względem siebie znaczniki. Mam książkę "Sam naprawiam Audi 100/200" i uznałem, że dam radę na podstawie tego. Nic bardziej mylnego. Po złożeniu wszystkiego (a tak apropos - jak się ściąga tłumik drgań? bo ja po prostu odkrecałem go razem z kółkiem zębatym od wału, co oczywiście nie jest zbyt wygodne do zmontowania po założeniu osłony), okazało się, że silnik nie odpala. Nie było wprawdzie odgłosów kolizji (PS2. czy ten silnik jest wogóle kolizyjny??), wyglądało to tak, jakby nie dostawał iskry. Przed odpięciem kabli z aparatu zapłonowego sprawdziłem tylko kolejność zaplonu :1-3-4-2, wydała mi się trochę dziwna, ale może taka jest?
W każdym bądź razie silniczek nie zaskakuje... :(
Napiszę, jak ustawiłem rozrząd, to może ktoś znajdzie w tym knota:

(1) znacznik 0 na wale korbowym przy skrzyni biegów na środku strzałki "wziernika" (trochę dalej jest znacznik I - do czego on służy?)
(2) znacznik na kole zębatym wałka (ten od strony silnika, bo z drugiej strony tez znalazłem jakiś znacznik, zupełnie w innym miejscu) na wysokości uszczelki pokrywy zaworów po przeciwnej stronie niż kolektory (czyli stojąc przodem do auta, w prawo)
(3) palec na aparacie zapłonowym - na palcu, po przeciwnej stronie miedzianego końca - na tym okrągłym, jest znaczek 0, czy cos takiego, może kropka, takie coś znalazłem - i ten wlasnie znaczek ustawiłem nad nacięciem na aparacie

W taki oto sposób ustawiłem rozrząd. Po skręceniu wszystkiego (a sporo tego było - wymieniałem też szklanki) nastąpiła próba.
Rozrusznik zakręcił silnikiem - przytrzymałem go w sumie tylko ze 2 sekundy, w obawie, że jednak coś może się zdarzyć - nie było żadnych niepokojących odgłosów. Niepokój mój się zaczął, gdy przy przytrzymaniu na rozruszniku przez 10 sekund silnik nawet nie zagdakał... :(

Czy ktoś mi może pomóc??

Za wszelką pomoc będę ogromnie wdzięczny...

Pozdrawiam
Konrad

_________________
Audi 100 1.8 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 07:00:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
1) Jaki tłumik drgań? W 1,8 kółko pasowe jest przykręcone do koła zebatego napędu rozrządu na 4 śruby inbusowe, nie ma potrzeby odkręcania dużej śróby centralnej i zdejmowania całego ustrojstwa
2) Znaczniki na kole zamachowym są położone blisko siebie. Patrząc zgodnie z kierunkiem obrotów wału - na pierwszym ustawiasz zapłon, na drugim rozrzad.
3) z opisu wynika, że źle założyłeś aparat zapłonowy. W GZP (czyli dokładnie tak jak ustawiasz rozrzad) nacięcie na obudowie aparatu powinno się pokrywać z miedzianym stykiem palca rozdzielacza i I cylindrem na kopułce - u Ciebie jest dokładnie odwrotnie. Później jest kwestia doregulowania o kilka stopni przed GZP.
4) Poproś kogoś o pomoc - niech zakreci rozrusznikiem, a Ty próbuj w tym czasie delikatnie (o kilka stopni w lewo i prawo) zmieniać położenie aparatu zapłonowego. Jeśli jest dobrze złożony rozrząd i reszta silnika, to musi zapalić.
Po rozgrzaniu, zostawiasz silnik na wolnych obrotach i ustawiasz zapłon tak, zeby obroty były najszybsze. Jeśli w czasie jazdy szarpie, lekko cofasz zapłon. Opcja druga - ustawiasz zapłon wg ksiażki :)

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2006 17:03:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2006 22:03:19
Posty: 2
Lokalizacja: Warszawa
(1) Wydawalo mi sie, ze to wlasnie tlumik drgan, ma taka opaske gumowa, tak w kazdym razie wyczytalem w ksiazce... jak zwal tak zwal, to kolo pasowe probowalem odkrecic wlasnie owymi 4 imbusami, po wykreceniu ich nawet nie moglem ruszyc kola... sa w nim jeszcze 4 otwory na sruby, ktore nie sa przelotowe (wydaje mi sie, ze sie zatrzymuja na kole zebatym), czy one moze sluza do sciagania kola ?? tak czy inaczej nie moglem ruszyc tego choelrnego kolka, a zalozenie na kolo zebate paska przy zalozonej juz oslonie nie jest prosta sprawa...

(2) czy znaczniki o ktorych piszesz, to znaczniki widoczne przy skrzyni biegow, czy znaczniki na kole zebatym przy walku rozrzadu?

(3) wydawalo mi sie dokladnie tak, jak piszesz, tyle tylko, ze:
przed demontazem calosci zwrocilem uwage, jaka jest kolejnosc przewodow zaplonowych... tak jak ustawilem (czyli z tego wynika 180 stopni przestawione), iskra szla na pierwszy cylinder, przynajmniej tak by wynikalo z kolejnosci przewodow... a po ustawieniu rozrzadu zawor dolotowy 1szego cylinra wlasnie zostal zamkniety, wiec wtedy powinien nastapic zaplon, tak mi sie wydawalo...

(4) w jaki sposob zmieniac polozenie aparatu ? chodzi ci o krecenie obudowa ?

gdybys mi mogl rozwinac temat ustawienia "rozrzadu na jednym, zaplonu na drugim znaczniku" bardzo bylbym wdzieczny

pzdr
KK

_________________
Audi 100 1.8 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: