.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2025 06:57:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AEL] kopci - mozliwe przyczyny
PostNapisane: 11.sie.2006 20:53:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2006 13:23:25
Posty: 105
Lokalizacja: Legnica
Mam problemik z którym nie mogę się uprorać. Posiadam autko A6 2.5TDI 95r. kod silnika AEL 140KM, który kopci przy wysokich obrotach albo pod wpływem obciążeniem silnikiem. Udałem sie do warszatatu gdzie ustalono że turobina jest uszkodzona nie daje odpowiedniego ciśnienia i to jest powód kopcenia. Zakupiłem nową wyżej wymienioną turbinę i udałem sie do warszatatu w celu jej wymiany. Podczas wymiany mechanik ustalił że zatkany jest katalizator (diagnoza jego wyczyścić katalizator i bedzie wszystko ok bez wymiany turbiny) po wyczyszczeniu katalizatora turbina działa bez zażutów ciśnienie jest ok ale auto kopci. Następny krok mechanika to sprawdzenie rozrządu i ustawienie kątu wtrysku na pompie - auto kopci dalej. Jego rada to wyczyścić końcówki wtrysków. Podłącza urządzenie pod pompę i wtryski i czyści je pod zmiennym ciśnieniem preparatem o nazwie Wynn's.

Pytanie do was czy jest sens czyścić wtryski czy od razu kupić nowe końcówki. Czy taka zabawa jakimś płynnem nie uszkodzi wtrysków.

Nadmieniam że warsztat oferujący te usługi mieści się we Wrocławiu na ul. Opolskiej właściciel Chudyk

pamietaj na przyszlosc o odpowiednim nazywaniu tematow
BiLu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 21:00:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
to zalezy jak bardzo kopci.
sam mialem AELa i widzialem kilka innych i zawsze dymek puszczaly.
TTTM jak mawia wujek basket ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 21:04:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2006 13:23:25
Posty: 105
Lokalizacja: Legnica
wiem że TDI lubi dymka puścic ale to jest spora chmura czarnego dymu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 21:16:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
AEL wyjatkowo lubi.
sprawdz szczelnosc dolotu (na opaskach, rury, IC).

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 21:37:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Do 3 tys nawet dymka nie powinno byc widac ale powyzej zawsze idzie taki szary ale nie powinien być czarny bo wtedy oznacza ze coś jest nie tak. :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 21:45:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wtryskow sie nie czysci bo to nic nie daje a rozbieranie ich to porazka i nawet sie za to nie zabieraj bo pozniej mozna je wywalic ona maja 2 sprezyny. Ciekawe czy temperatura silnika jest odpowiednia czy czujnik jest sprawny czy przeplywomierz wydajny czy w kolektorze ssacym nie masz sadzy i innych paprochow bo jak sa to i w dolocie przy zaworach bedziesz mial pelno tego . Skoro cisnienie na VAG podczas testu z butem w podlodze pokazuje to co powinno byc dla silnika odpowiednie czyli 1960 to moim zdaniem albo intercooler jest zabity albo kolektor ssacy lub tez EGR nie domyka sie i nalezy go wyczyscic lub wymienic

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 08:33:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Mój też kopci, objawy takie jak twoje. Po odpięciu przepływomierza kopci jeszcze bardziej. Może faktycznie katalizator, przebieg 290 tys. km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 15:04:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wywalić kata, zaślepić EGR, sprawdzić dawki korygujące, sprawdzić wtryski i w razie potrzeby wymienić. Zakładam że silnik nie jest ze szrotu.
Niemniej jak wspomniał Bilu - ttm ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 23:30:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
moj tez lekko kopci dymka sobie musi puscic jak chcesz to mozemy porownac jak kopci bo mojego kolezki kopci podobnie jak moj wiec przyjmuje ze z moje A6 zaschowuje sie normalnie :diabel:

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2006 09:10:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
baskecik napisał(a):
Wywalić kata, zaślepić EGR, sprawdzić dawki korygujące, sprawdzić wtryski i w razie potrzeby wymienić. Zakładam że silnik nie jest ze szrotu.
Niemniej jak wspomniał Bilu - ttm ;-)


Też chciałem zaślepić EGR ale wyczytałem, że jego główne zadanie polega na zmniejszeniu temperatury spalin, przez co wpływa na trwałość silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 23:29:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2006 20:33:43
Posty: 87
Lokalizacja: LKR
kosma_sz napisał(a):
baskecik napisał(a):
Wywalić kata, zaślepić EGR, sprawdzić dawki korygujące, sprawdzić wtryski i w razie potrzeby wymienić. Zakładam że silnik nie jest ze szrotu.
Niemniej jak wspomniał Bilu - ttm ;-)


Też chciałem zaślepić EGR ale wyczytałem, że jego główne zadanie polega na zmniejszeniu temperatury spalin, przez co wpływa na trwałość silnika.


no właśnie jak jest z tym zaślepianiem EGR? czy to nie odbija się na "zdrowiu" silnika?

_________________
B4 avant 1.9 TDI 1Z 79kW BOX
Powered by Lidl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 00:29:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
umnie zaslepiłem EGRa jakies 40 tys temu i jezdzi tak samo jak kiedys tylko mu sie zdaza poscici ostrego baka ale przy tym sarpnie

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: