.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 04:43:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik CN zaczyna kopcić na bladoniebiesko... i d.pa...
PostNapisane: 31.gru.2004 20:47:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Niestety, mój silnik mnie dziś niemiło zaskoczył. Otóż zrobiłem dziś w trasie w jednym rzucie jakieś 60 km z prędkością zmnienną (do 120 km/h max). Wszystko ok. Potem zajechałem do kumpla na plac i zgasiłem silnik. Po uruchomieniu silnika po ok. 2 min. postoju z rury szedł dymek. Taki bladoniebieski, prawie biały. I było go całkiem sporo, po przegazówce robił się bardziej niebieski ale nie za dużo. Dolałem dla świętego spokoju płyn chłodzący (było jakieś 2 cm poniżej minimum) i sprawdziłem korki - oleju, płynu chłodzącego i bagnetu oleju - wszysko ok. Zgasiłem silnik. Zapaliłem silnik po jakichś 10 minutach i w ciągu dalszej jazdy na dystansie 20 km - wszystko gra. Potem rundka po mieście i jak wracałem do domu - auto na wolnych obrotach a ja otwieram bramę - znowu ten dym.

Sorki, że tak rozwlekle piszę, ale o sssso chodzi?

Czemu raz kopci a zaraz potem jest ok?

Olej wymieniałem jakiś 1 tys km wstecz, płyn chłodzący - pierwszą dolewkę po wymianie płynu (1,5 roku wstecz) zrobiłem jakieś 500 km temu (zaświecała mi się kontrolka płynu - dolałem na oko innego płynu niż miałem w układzie - byle kontrolka zgasła). No i dzisiaj znowu dolewka już na max tego nowego płynu.
Silnik CN - 3 lata i 80 tys. km po kapitalce, nie brał oleju między wymianami, chodził bez zarzutu...

Poradźcie coś, chcę auto w najbliższych dniach odstawić do mechanika ale niech wiem na co się szykować (mam pewne podejrzenia ale boję się je powiedzieć na głos...)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Ostatnio edytowano 06.sty.2005 22:33:43 przez rodzynek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2005 14:36:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 18:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
Tak trzeba to powiedziec glosno :P wyglada na usazczelke pod glowica.Sprawdz czy woda nie bije do oleju.No i milego sciagania glowiczki.Przy okazji sprawdz szczelnosc zaworkow wymien uszczelniacze no i nie zapomnij o szlifie glowiczki i grubszej uszczeleczce.Pozdrawiam i najlepszego w nowym roku :peace:

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 16:12:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Ja idę dalej - pęknięta głowica... One mają tendencję (chyba nie ma takiej, która tego nie ma :) ) do pękania przy gniazdach zaworowych. Myślę, że to moje niegroźne pęknięcie stało się już groźne...

Dowiem się i dam znać... ile kosztowało :zly:

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2005 22:23:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Dupa




Dziś się dowiedziałem. Głowica pęknieta pod wałkiem rozrządu. I nie da się tego zrobić. Lepiej szukac innej...

A może cały motor? Np. 3D - 2,4D?




Dupa

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: