.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2025 17:45:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2006 21:49:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2006 21:18:46
Posty: 14
witam witam
nie szokuj sie tymi pomiarami ja to robie na codzień i prawie tylko w ciężarówkach (w osobowych też) i żyje
masz uszkodzony regulator a napięcie 14,7......... 17 v jest wynikiem tego (brakiem ładowania) bo alternator nie daje prądu (uszkodzenie ogranicznika prądu wewnątrz regulatora)
teraz po polsku
napięcie rośnie na akumulatorze a akumulator siada, po naładowaniu ze 2 dni polatasz
ale ale okres jazdy na światłach się zbliża dużymi krokami więc jak chce kolega jeździć(i nie zniszczyć akumulatora) to alternator na stół albo stówacza w grabe i do elektryka
pozdrawiam
ps. pomiarów na szczotkach , blaszkach i tp się nie dokonuje (chyba że się ustawia zewnętrzny regulator mechaniczny np:jelcz,bizon,125p stary typ itp) ;)

_________________
audi c4 2,8 v6 + sekwencja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2006 23:36:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 23:28:33
Posty: 105
Lokalizacja: Łódź
Czyli jeśli dobrze zrozumiałem - regulator jest padnięty i każdy następny jeśli włoże to też się uszkodzi bo alternator jest nie sprawny?

Pewnie jutro [w sumie dzisiaj] wezme alternator na stół jak nic innego mi nie pozostanie... tyle że ja nie jestem elektrykiem/elektronikiem, ale chyba dam sobie rade z lutownicą i miernikiem.
W ostateczności mam elektryka na dzielnicy :/

_________________
80 B2 1.6D '82 vel "Czarna Wołga" R.I.P. :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 08:11:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
... zaroweczka od kontroli ladowania jednoczesnie wzbudza alternator do ladowania.

napiecie 14,7 jest za wysokie. nie powinno przekraczac tego co jest na regulatorze napisane, czyli pewnie 14.1V.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 10:45:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2006 21:18:46
Posty: 14
najlepiej wcześniej sprawdzić alternator
regulatora nie uszkodzisz ale trafiają sie walnięte odrazu nowe
(w mojej karierze się kilka trafiło)
a jak wiadomo na części elektryczne niema zwrotów do sklepu
w tym układzie u bosza kontrolka niema nic do żeczy,żarówke możesz wyjąć a ładowanie dalej będzie(pełni funkcje informacyjną)
cześć :peace:

_________________
audi c4 2,8 v6 + sekwencja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 10:52:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2006 21:18:46
Posty: 14
jeszcze jedno
lutownica najlepiej kolba żeby potem dobrze polutować
miernik zbyteczny - potrzebna żarówka min 21w w zwyż i zasilanie może być prostownik,akumulator

_________________
audi c4 2,8 v6 + sekwencja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 13:35:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 23:28:33
Posty: 105
Lokalizacja: Łódź
Wziąłem się za alternator.
I od razu mam problem - jak go otworzyć? Gdy chcę ściagnąć tylną część obudowy coś mnie blokuje, jakby w środku było przylutowane/przykręcone itp... gdzies w tym miejscu:
Obrazek

A może trzeba zdjąć ten cały przód ? Jeśli tak to jak?
Obrazek

_________________
80 B2 1.6D '82 vel "Czarna Wołga" R.I.P. :!:


Ostatnio edytowano 28.sie.2006 17:09:04 przez D@nieL-K, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 20:14:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2006 21:18:46
Posty: 14
górna obudowa schodzi razem z wirnikiem
dolna ze stojanem
wkładasz 2 śrubokręty po przeciwległych stronach między stojan a górna obudowe i podważasz tylko uwaga nie wkładaj za głeboko żeby nie uszkodzić lakieru na uzwojeniu
i oddziela się od reszty wirnik razem z górną obudową i wentylatorem i kółkiem
i interesuje cie to co zostało z uzwojeniami stojana

_________________
audi c4 2,8 v6 + sekwencja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 20:16:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2006 21:18:46
Posty: 14
to co zaznaczyłeś na zielono odkręcasz dopiero po wylutowaniu stojana

_________________
audi c4 2,8 v6 + sekwencja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 20:59:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 23:28:33
Posty: 105
Lokalizacja: Łódź
Dzięki :)
Pierwszy raz mam do czynienia z alternatorem w takim stopniu. Bałem się cokolwiek mocniej ruszyć, żeby nie uszkodzić.

_________________
80 B2 1.6D '82 vel "Czarna Wołga" R.I.P. :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 22:13:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2006 21:18:46
Posty: 14
z kobietą też był pierwszy raz a niebył taki straszny........prawda??

_________________
audi c4 2,8 v6 + sekwencja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 18:56:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 23:28:33
Posty: 105
Lokalizacja: Łódź
(:P)
Jako, że jeszcze nie mam kolby postanowiłem kupić nowy regulator i tak jak się można było tego spodziewać wciąż jest za małe napięcie, ale już nie ma ponad 15 V :)

Na razie sprawdziłem tylko wirnik, z listy cadillac'a i tu jest OK.
Mam pytanie o to:
cadillac1972 napisał(a):
wylutowujesz stojan to są te uzwojenia z drutu miedzianego
sprawdzasz żarówką halogenową przejście między każdym z 3 odczepów ma być a żelazną obudową nie jeśli jest inaczej wyżucasz
Przejścia ma nie być między odczepami a jaką obudową - stojana? czy jak jest włożony stojan w alternator to obudową alternatora?
Aha - to przejście ma być od przewodu do przewodu, każdy z każdym - dobrze zrozumiałem?

Oby to wszystko była wina tylko diod...

_________________
80 B2 1.6D '82 vel "Czarna Wołga" R.I.P. :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 19:57:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2006 21:18:46
Posty: 14
przejście ma być : każdy z 3 odczepów (lub 4) z każdym
przejścia ma niebyć: pomiędzy każdym z 3 odczepów uzwojenia a metalową
obudową w którą to uzwojenie jest nawinięte (co oznacza też obudowe alternatora czyli mase)
lecz tego nie sprawdzisz bez wylutowania
pozdrawiam

_________________
audi c4 2,8 v6 + sekwencja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2006 17:08:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 23:28:33
Posty: 105
Lokalizacja: Łódź
D@nieL-K (wysłany: 25-08-2006) napisał(a):
Jako, że jeszcze nie mam kolby postanowiłem kupić nowy regulator i tak jak się można było tego spodziewać wciąż jest za małe napięcie, ale już nie ma ponad 15 V :)

I ponownie sie zdziwiłem... Gdy wtedy założyłem ten nowy regulator sytuacja wyglądała tak jak na początku, gdy zacząłem ten wątek.
Nic nie robiłem przez weekend, a dziś pojechałem do elektryka żeby sprawdzić czy te moje problemy to wina umierającego aku czy alternatora. I co się okazało! - wszystko jest OK, działa i ładuje tak jak należy :galy:

Wygląda na to, że już jest w porządku... może chodziło o regulator :?:

Dzięki cadillac1972 za wszystkie rady, na pewno kiedyś się przydadzą, mnie lub komuś innemu :)

_________________
80 B2 1.6D '82 vel "Czarna Wołga" R.I.P. :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: