.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2025 00:45:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 1.8 SF] klekotanie
PostNapisane: 23.sie.2006 17:31:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
witam, silnik mi chodzi dobrze, na wolnych obrotach nic nie stuka, ale jak zjade na reduktorze LPG , czy na benzynie też na bardzo wolne obroty prawie juz gasnie , to w tylniej częsci silnika cos klekocze, albo jak sie przydusi silnik startując to tez cos takiego mozna usłyszec ,co to moze być, czy to jest normalny objaw, klekocze tak ponizej 100-150 obr/min. prosze o wytłumaczenie!

dzieki

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 19:09:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
100 - 150obr/min. może go poprostu tak nie duś...

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 19:48:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
oczywiscie ze nie dusze, tak sie mi zdarzyło ze regulowałem broty wolne i usłyszałem takie klekotanie.

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 23:37:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 18:46:58
Posty: 4
Lokalizacja: Polska północna
Cześć! Prawdopodobnie chodzi Ci o tzw. „spalanie stukowe”. Może się ono pojawić w każdym nawet prawidłowo działającym silniku podczas jego przeciążenia – zwłaszcza w silnikach gaźnikowych. Zbyt wolne obroty są również bardzo szkodliwe dla silnika benzynowego m.in. właśnie z powodu jego przeciążenia. Jeżeli taki efekt występuje przy normalnym użytkowaniu (obroty zdecydowanie wyższe niż 100-150/min) to przyczyną z tego co wiem może być również niewłaściwe paliwo – o zbyt niskiej LO. Spalanie stukowe będzie się pojawiać, nawet w prawidłowo działającym silniku, jeśli np. pojedziesz ze stałą prędkością 50km/h na IV biegu i gwałtownie wciśniesz pedał przyspieszenia – powinno delikatnie zastukać i to jest normalne – wtedy właśnie przeciążasz silnik (na dłuższą metę nie polecam takiej zabawy) ;)
Dokładniej o zjawisku spalania stukowego np. http://www.ktp.pl/?YSVyMTY2JHZ7Y2Q2OH4x ... wtb254Zg==

_________________
Audi 90 B3 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 00:18:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
byc moze to jest spalanie stukowe, ale przypomniało mi sie ze jak gasze silnik na LPG czy benzynie to od długiego juz czasu gdy silnik wyhamowywuje to w ostatnich suwach dokładnie to klekotanie mozna usłyszeć również, moze to robia popychcze, bo jak sie rozgrzeje silnik to troche ich słychać jak stukają!

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 10:39:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
sprawdź ustawienie zapłonu.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 10:48:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
W dolnej części? Może po prostu silnik albo kolektor wydechowy stuka sobie o nadwozie/kołyskę/osłonę? Przy 100-150 rpm pewnie trochę się trzęsie i obija... Popatrz od spodu (najlepiej z kanału) jak ktoś go gasi/zapala. jeśli stuka to powinieneś wtedy zlokalizować gdzie dokładnie.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 12:41:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
wordeck napisał(a):
W dolnej części? Może po prostu silnik albo kolektor wydechowy stuka sobie o nadwozie/kołyskę/osłonę? Przy 100-150 rpm pewnie trochę się trzęsie i obija... Popatrz od spodu (najlepiej z kanału) jak ktoś go gasi/zapala. jeśli stuka to powinieneś wtedy zlokalizować gdzie dokładnie.

Pozdrawiam


cześć, nie z dołu!, napisałem z tyłu silnika, w okolicach aparatu zapłonowego, wszystko mam dobrze poskręcane, nic sie nie rusza.

ale ja mysle ze to popychacze, moze pompa olejowa? cholera wie?

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: