.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2025 00:39:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 14:42:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2006 07:44:22
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa-Gocław
Raczej nieświadomy tego co mnie czeka. To moja pierwsza przygoda z niunia a miałem ją wtedy dopiero 2 tygodnie. Za głupote się płaci niestety :diabel: (szczególnie w ASO :): )

_________________
AKE A6 2.5 TDI Tiptronic Quattro 2000/2001r


// "It is nice to be important, but it is more important to be nice."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 14:58:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Czy ktoś wie w jaki sposób obrócić wałem korbowym w aucie z automatem w celu sprawdzenia wszystkich krzywek na wałkach rozrządu :?:

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 16:22:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Przeciez i tak musisz zdjac pokrywy zaworowe, a wtedy widac jak na dloni bez obracania walem.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 16:26:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Norbi napisał(a):
Przeciez i tak musisz zdjac pokrywy zaworowe, a wtedy widac jak na dloni bez obracania walem.

No przecież nie wszystkie krzywki ułożą sie tak aby można było dokładnie je zobaczyć.

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 17:10:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2005 12:51:49
Posty: 82
Lokalizacja: o-c
Ale wszystkie tyle samo pracują i niewiele mogą się różnić od siebie.Niestety wydatek jest spory ja ponad rok temu wymieniałem cały komplet + jeszcze jakies tam rolki na wielirowkowym pasku i od klimy roklę-przeszło 7tys.zł.

_________________
A 6 2.5tdi akn 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 17:33:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
jarejJM23 napisał(a):
Ale wszystkie tyle samo pracują i niewiele mogą się różnić od siebie.Niestety wydatek jest spory ja ponad rok temu wymieniałem cały komplet + jeszcze jakies tam rolki na wielirowkowym pasku i od klimy roklę-przeszło 7tys.zł.

To prawda, że wszystkie pracuja tyle samo; ale spotkałem sie z opinia że jedna albie kilka krzywek została wytarta przez dźwigienkę i kpl. sie rozsypał tj. dźwigienka i kamień dźwigienki. Taka sytuacja może doprowadźić do uszkodzenie wałków rozrządu; wiec lepiej sprawdźic wszystkie krzywki :!!:

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 17:43:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Regeneracja u Świątka + kaplet dzwigienek i jak to powiedziales kamieni + popychacze hydr.+uszczelki pod pokrywy+2 uszczelniacze walkow rozrz. 2700+ robocizna, a to u mnie bylo jakies 4lub 5 stowek. Juz nie pamietam.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 17:51:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Norbi napisał(a):
Regeneracja u Świątka + kaplet dzwigienek i jak to powiedziales kamieni + popychacze hydr.+uszczelki pod pokrywy+2 uszczelniacze walkow rozrz. 2700+ robocizna, a to u mnie bylo jakies 4lub 5 stowek. Juz nie pamietam.

Czy ktoś regenerował wałki u Świątka i przejechał trochę kilometrów? Czy regeneracja jest właściwym rozwiązaniem?

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 18:45:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
I dlatego zmieniłem na 1.9PD-130KM/310NM :D i zero problemów z motorem,tylko chodzi jak traktor :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 10:28:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Sprawdziłem wałki rozrządu; Zużucie krzywek jest niewielkie. Max. zużycie kilku krzywek wynosi 0,05 mm, pozostałe nie są zużyte. Chyba miałem szcześćie w zakupie samochodu; domniemam,że już ktoś te wałki wymieniał wcześniej. :)

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 11:20:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Jerzy_G napisał(a):
(...) Chyba miałem szcześćie w zakupie samochodu; domniemam,że już ktoś te wałki wymieniał wcześniej. :)


... a ja uwazam, ze ktos wymienial terminowo olej i nie ciagnal 2tonowej przyczepy z konmi...
te auta na taxi przejezdzaja 500 000 bez remontu...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 11:57:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Z pewnością słuszna uwaga! Podstawa to prawidłowa konserwacja. Regularnie wymieniany olej o odpowiednich parametrach i rozsądna eksploatacja pojazdu to klucz do sukcesu :!:

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 12:20:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Jerzy_G napisał(a):
Z pewnością słuszna uwaga! Podstawa to prawidłowa konserwacja. Regularnie wymieniany olej o odpowiednich parametrach i rozsądna eksploatacja pojazdu to klucz do sukcesu :!:

to chyba powinno byc kwintesencja dyskusji o walkach.
te silniki (AKE) nie sa w ogole wysilone - 72km z litra i 30km na korbe...
...mimo to potrzebuja troski...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 12:28:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Dziękuję wszystkim za duskusje w temacie "wałków rozrządu". Teraz już mogę bez obawy przystąpić do wymiany paska rozrządu. :)

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: