.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2025 11:38:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A4 1Z ] 96' - vagowanie :)
PostNapisane: 24.sie.2006 10:47:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.kwi.2006 15:02:28
Posty: 22
Lokalizacja: Rypin [kuj-pom] / 3miasto
zrobilem log'a z blokow 003, 008, 010, 011 w czasie jazdy od 1500 do 4500 rmp, temp silnika ponad 80 stopni, teoretyczny przebieg silnika to 176 tys km, bylbym wdzieczny jakby ktos na to spojrzal i sie wypowiedzial co do stanu silnika, mozliwego przebiegu... :) autko generalnie chodzi nie tak zle, tylko przy odpalaniu na zimnym pusci mala niebieska chmurke, poza tym nie kopci, idzie tak znosnie.... zalaczam linki do log'ow ...

http://www.acztery.yoyo.pl/files/LOG-01-003-008-010.CSV


http://www.acztery.yoyo.pl/files/LOG-01-003-008-011.CSV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 11:12:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lmm dobre (003, 008, 010), turbo bardzo dobre (011).
gratulacje, auto jest generalnie bardzo dobre.

potrzebuje jeszcze do pelniejszej diagnozy:
bieg jalowy (silnik nagrzany): 000, 001, 003, 004, 013;
pelne obciazenie (silnik nagrzany): 000, 004.

wartosci z 000 robimy przy nastawach zablokowanych (tzw. basic settings). jezeli masz shereware'owa wersje VAG-COM'a, to trudno - obejdzie sie bez 000.

stan licznika ocenimy po grupie 013 (jalowy).
blekitny stefan przy rozruchu to nic zlego. moje AFB tez go puszcza.

w droge :):


[+]
porawione pliki, byscie nie dostali oczoplasu:

http://www.uploading.com/?get=P9FS35JN
http://www.uploading.com/?get=TODYUEXM

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 13:00:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.kwi.2006 15:02:28
Posty: 22
Lokalizacja: Rypin [kuj-pom] / 3miasto
000, 001, 003, 004, 013 bieg jalowy, silnik nagrzany :)

wartosci z bloku 000 (hmm ale bez uzycia basic settings... wiec... )

1 - 041
2 - 024
3 - 000
4 - 019
5 - 092
6 - 202
7 - 076
8- 127
9 -139
10-099


//tym razem pliki nieuszkodzone :)
http://www.acztery.yoyo.pl/files/LOG-01-001-003-004.CSV

http://www.acztery.yoyo.pl/files/LOG-01-001-003-013.CSV

000, 004 na pelnym obciazeniu, wkrotce (edit: raczej nie wkrotce bo wlasnie mi laptop padl... przerwa w diagnozowaniu na serwis kompa ...


Ostatnio edytowano 24.sie.2006 20:12:41 przez mrumi, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 16:19:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
plik pierwszy jest pusty (wartosci sie nie zapisaly), a drugi jest uszkodzony.
:/

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 21:49:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.kwi.2006 15:02:28
Posty: 22
Lokalizacja: Rypin [kuj-pom] / 3miasto
pliki poprawione, takze jakby ktos miach chwile i ochote zeby spojrzec to byloby dobrze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2006 01:08:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dawka paliwa ok,
EGR ok,
kat wstrysku do korekcji [stad ta niebieska chmurka przy rozruchu].

wazne pytanie: czy przy nizszych temperaturach zapala z "1szego" cylindra, czy kreci 2-4s?

013 - wydaje sie, ze kompresja na 1ym cylindrze jest srednia. moze byc takze nierownomierne zuzycie jednego wtryskiwacza wzgledem pozostalych.
samochod moze miec faktycznie ok. 200 000 przy zalozeniu kiepskiej kompresji. w przeciwnym wypadku przebieg moze byc wiekszy.


generalnie jak na samochod rozpoczynajacy 11 rok zycia, to jest bardzo dobrze. kat do poprawki i bedzie gitara.
:peace:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 27.sie.2006 15:56:19 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2006 15:16:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.kwi.2006 15:02:28
Posty: 22
Lokalizacja: Rypin [kuj-pom] / 3miasto
ok, to ja zaczynam szukac info jak sie kat wtrysku w 1Z koryguje i czy moge to sam zrobic :) wskazowki mile widziane :)
co to odpalania w nizszych temperaturach, to nie wiem niestety jak sie auto zachowa... ;/ samochod mam od maja, wiec niskich temp nie bylo, wiec i problemow z odpaleniem nie bylo nigdy...
a co do slabej kompresji, jakie moze to miec konsekwencje/objawy w pracy silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2006 15:50:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mrumi napisał(a):
ok, to ja zaczynam szukac info jak sie kat wtrysku w 1Z koryguje i czy moge to sam zrobic :) wskazowki mile widziane :)


kat poczatku wtrysku (004) zostaw osobom, ktore zajmuja sie tym zawodowo.
uzupelnij profil, to otrzymasz adres serwisu, ktory zrobi to odpowiedzialnie i fachowo.

co do 013 (i ew. kompresji), to wg mnie powinienes w ogole o tym nie myslec. normy sa od -2 do +2. w Twoim przypadku jest ok. 0.5, 0.9 i 1.2 - miesci sie w normie. nalezy pamietac, ze 11letnie TDI nie bedzie miec parametrow rocznego.

jezdzic i cieszyc sie naprawde dobrym TDI [szczegolnie biorac pod uwage, co teraz ludzie kupuja... :): ].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2006 16:07:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.kwi.2006 15:02:28
Posty: 22
Lokalizacja: Rypin [kuj-pom] / 3miasto
ciekawosc ludzka nie zna granic, wiec spytam co jest nie tak z tym katem? jaki powinien byc? :)
no bo kwestia taka ze po wymianie rozrzadu (+wymiana popychaczy bo halasowal) mechanik nie dotykal pompy-zaznaczyl jak byla i tak zlozyl, kata nie sprawdzal i nie ustawial , ustawial tylko walek rozrzadu bo byl zdejmowany... tez sadzilem ze trzeba pewnie cos ustawic, ale zamilklem, bo po jego pracy samochod zaczal o niebo lepiej chodzic-przedtem powyzej 3tys nie ciagnal jak powinien...
ale jak radziles zostawie regulacje kata profesjonalistom :)

_________________
A4 1Z 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2006 17:49:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
1Z wymaga w grupie 004 nastepujace wartosci:
3* za do 4* przed GZP (wymagany)
3* za do 4* przed GZP (rzeczywisty),

z kolei u Ciebie jest
1.7 (wymagany)
1.2 (rzeczywisty) [okolo]

...i to wg mnie powinien obejrzec profesjonalista.
byc moze, ze wg znawcy 1Z bedzie to poprawne, lecz nalezy sie upewnic.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 22:55:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.kwi.2006 15:02:28
Posty: 22
Lokalizacja: Rypin [kuj-pom] / 3miasto
temperaturka spadla do okolo 10 stopni w nocy i mam odpowiedz na 'wazne pytanie' co do odpalania... otoz samochod postal 1,5 dnia, potem podchodze i odpalam... no i na pewno nie odpalil z 1szego cylindra, krecil z 2-3s, zaskoczyl i chodzil normalnie, jak jest cieplej, lub silnik cieply, odpala z 1szego cylindra... coz to oznacza?

_________________
A4 1Z 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 07:37:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kącik do poprawy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 23:15:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
W 1Z-ciku kąt w 000 w poz 02 musi miec wartosc 51 (basic settings) . reszta w reku mechanika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2006 14:28:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecik napisał(a):
W 1Z-ciku kąt w 000 w poz 02 musi miec wartosc 51 (basic settings) . reszta w reku mechanika.

moze byc w granicach 49-54 ... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 16:58:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.kwi.2006 15:02:28
Posty: 22
Lokalizacja: Rypin [kuj-pom] / 3miasto
to ze kat mam zly, juz wiem... wartosci basic settings z bloku 000

1 - 041
2 - 020
3 - 000
4 - 023
5 - 091
6 - 201
7 - 118
8 - 151
9 - 137
10-084

2ga pozycja to 20... hmm do poprawki... raczej przez doswiadczonego mechanika? a pytanie moje brzmi: ta wartosc 20 oznacza za pozny/za wczesny kat? grozne dla silnika? wymaga bardzo szybkiej korekty?

_________________
A4 1Z 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 17:03:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mrumi napisał(a):
to ze kat mam zly, juz wiem... wartosci basic settings z bloku 000

1 - 041
2 - 020
3 - 000
4 - 023
5 - 091
6 - 201
7 - 118
8 - 151
9 - 137
10-084

2ga pozycja to 20... hmm do poprawki... raczej przez doswiadczonego mechanika? a pytanie moje brzmi: ta wartosc 20 oznacza za pozny/za wczesny kat? grozne dla silnika? wymaga bardzo szybkiej korekty?

Zimą będzie stękał przy odpalaniu.
Niech mechank ustawi kąt i poobserwuje silnik, chodzi o to czy na zablokowanym kompie kąt nie będzie wariował. Jeśli tak - do wymiany koło zębate rozrządu na wale korbowym.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 17:12:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
mrumi napisał(a):
2ga pozycja to 20... hmm do poprawki... raczej przez doswiadczonego mechanika? a pytanie moje brzmi: ta wartosc 20 oznacza za pozny/za wczesny kat? grozne dla silnika? wymaga bardzo szybkiej korekty?


szybkiej nie wymaga ... ale roboty jest na 10-15 minut (dla kogos kto juz to robil ) a i z odpalaniem nie bedzie pozniej klopotów....... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: