.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 11:58:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2005 20:15:49 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
szarpie jak masz krzywy docisk

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2005 20:27:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
nie niepowinno tak szybko łapać.

łapanie sprzęgła czy ośka czy Q niema rożnicy przynajmniej umnie do jakiego auta bym niewsiadł sprzęgło łapie podobnie jak umnie w Q...

za tak szybkie łapanie sprzegła ja bym obwinił blachy w tarczy sprzębłowej one są odpowiedzialne zato żeby sprzegło łapało płynnie a nie nagle. jeśłi były nietak (może tarcza podróba) i się wyprostowały to bedzie właśnie tak łapać nic nic a nagle fru do przodu.

natomiast jak szarpie to winna może być tarcza bądz krzywy docisk chociaż miałem przypadek że była nowa tarcza 2 rożne dociski i na każdym szarpało silnikiem jak w ursusie przy ruszaniu a tarcza VALEO nikt niepotrafił powiedzieć co w tej tarczy było nietak że szrpała normalnie zagadka dla szermloka holmsa.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2005 20:36:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Krzywy raczej nie bo kupowalem orgianlny docisk i tarccze z lozyskiem sachsa i raczej nie zuzylo sie od czasu wymiany.
Najprawdopodobnie to normalne w quattro.
No chyba ze to moja wina bo przyzwyczailem sie puszczac sprzeglo jak najszybciej azeby jak najdluzej pochodzilo i azeby tarcza sprzeglowa sie niezuzyla zbyt szybko.

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2005 12:21:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2003 15:05:47
Posty: 126
Lokalizacja: Jastrzebie pd-polska ;)
Wiadomo ze nie jest to tak ze nic ni nic i nagle sruuu .......jest jakis uslizg ale duuzo inaczej jest w Q niz w osce , jak jest zabranie sprzegla samochod rusza od razu !! W osce jest jakis uslizg jeszce i wg. mne jest to odczuwalne .A co do ruszania w Q to wlasnie chyba wszyscy tak jezdza ... nie ma zadnego polsprzegla :) :) i tak ma byc ( szkoda sprzegla ) .Czym wolniej bedziesz puszczal sprzeglo tym wiecej sie wyciera ,( troszke wieksza sila dziala na nie niz w osce ) i nie mylic ze strzalem przy kazdym ruszaniu .... ot tyle wg mnie :diabel:

_________________
a4avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2005 12:26:44 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dopoki kola nie maja poslizgu to nie ma roznicy czy ruszasz oska czy quattro wiec wynika z tego ze poprostu nie umiecie ruszac .... mozna pol minuty puszczac sprzeglo i nic sie nei stanie jak sie to robi na wlasciwych obrotach

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2005 19:01:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
dokładnie jakies herezje tu opowiadacie....

rouszanie czy ośka czy Q niewidzie różnicy oba trzeba chwile na półsprzegle przytrzymać to przecież normalne żeby miekko ruszyć bez szarpania i łamania karku pasażerom. co do trwałości sprzęgła to fabryka liczy je na ponad 200tyś i jeśli sprzęgło tyle wytrzymało to jest norma i teraz w zalerzności czy urzytkownik umiał jeżdzić czy nie wytrzymie jeszcze 100tyś albo sie rozsypie przy 150tyś...

A teraz wam powiem ciekawostke.... Propo waszego oszczędzania sprzegła...
bo jak widać teoretycy z was straszni... tarcza sprzegłowa ma w sobie spręzynki tak zwane tłumiki wiecie może poco one tam są.???? NIe ... a to szkoda... :):

Te sprzęzynki odpowiadaja za tłumienie szarpnieć właśnie powodowanych gwałtownym ruszaniem (puszczaniem sprzegła) można by powiedzieć że one zapobiegają uderzenią w takich właśnie momętach tak aby sprzyni zaszybko niewykończyć i teraz jak szybko puszczacie sprzegło przy ruszaniu sprężynki są dosyć mocno prasowane i wyciskane na boki co powoduje odkrzywienie się bocznych ograniczników i z czasem wypadnięcie sprzężynek widziałem co najmniej silka tarcz właśnie tak uszkodzonych co prawda u kolegów którzy lubią 1/4 mili ale właśnie tak się dzieje przy szybkim puszaczaniu sprzegła myślicie że je oszczędzacie bo okładzin niezdzieracie a tu ZONK bo wyrąbiecie spręzynki i znowu tarcza do wymiany .. :): także nieprubujcie być sprytniejsi od projektantów bo to nic nieda..
sprzegło nalerzy puszczać tak aby samochód płynnie spokojnie ruszył obojetnie czy chcemy ruszyć jak babacia ze świateł rozwijając zabujczą predkości 30km/h czy jak hołek stając demba ma się ta operacja odbyć płynnie bez jakiegokolwiek szarpniecia.! potrenujcie delikatne ruszanie i niewydziwiajcie Audi zaprojektowało ten samochód dla zwykłych ludzi nie dla rajdowców.. :):

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2005 19:20:33 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
masz racje ;) ...tylko po co tyle emocji ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2005 20:54:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
ee tam zaraz emocji dzisiaj wielka orkiestra gra humorem mam taki edukacyjny.!! bo tak w sumie to dzieki orkiestrze moja córka żyje.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2005 20:38:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
W nawiązaniu do postu wyżej

Odstawiłem dziś rano auto na warsztat(przebieg 240tys). Po kilku godzinach zaszedłem sprawdzić co i jak i ...
RANY!! Wyrwali mu kręgosłup!! Ale do rzeczy...

Tarcza zjechana do "0", nity zaczęły się scierać, na dodatek spalona. Obie gładzie, na kole zamachowym i docisku pofalowane.

Ciekawe jest to, że tłumik drgań jest w kole zamachowym a nie w tarczy!

Po zdjęciu całości okazało się jeszcze, że cieknie zimering na wale i to chyba dlatego miałem dość duży ubytek oleju w silniku (ok. 2L/10tys. km).

Wymieniam więc zimering, docisk, łożysko, gładź koła przeszlifuję no i tarczę oczywiście.

Czy ten tłumik się wymienia, regeneruje?
Czy on siada po latach?
Czy warto rozbierać koło, żeby to sprawdzić?
Po czym poznać, że coś z nim nie tak?

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 23:53:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2005 21:20:20
Posty: 28
Lokalizacja: Lublin
Witam
Ja jestem od niedawna posiadaczem A4 2.8 Quattro z 1999 roku (chyba się to nazywa B5?). Auto ma niecałe 90 tys i mam podobny fenomen do tego, jaki opisano na początku wątku - sprzęgło łapie strasznie wysoko. Nie przyzwyczaję się, bo nie zwykłem ruszać odrywając piętę od podłoża i zginając nogę w kolanie. Nie ma jednak żadnych szarpnięć, wszystko wygląda normalnie, płynnie, tyle że sprzęgło łapie na jakichś 3-5 cm od wciśnięcia. Czy to jest lub może być normalne? A może poprzedni właściciel zdołał na w sumie niezbyt dużym przebiegu skasować tarczę?

_________________
A4 2.8 Quattro
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2005 00:09:21 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wszystko na to wskazuje

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2005 00:20:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2005 21:20:20
Posty: 28
Lokalizacja: Lublin
hans napisał(a):
wszystko na to wskazuje

...na normalne, czy na to, że zdołał skasować? :?:

_________________
A4 2.8 Quattro
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2005 00:22:34 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ze zdolal skasowac .... sprzeglo popwinno plynnie w calym zakresie pracowac i nie powinno brac w skrajnych polozeniach, dodatkowo powinno chodzic plynnie i lekko

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2005 01:21:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Poskładali wszystko do kupy i.... NIE DZIAŁA!!

Okazało się, że wysłużony siłownik odmówił posłuszeństwa.
Po wymianie stosownych gumek w siłowniku wszystko jest OK!

Już znowu pomykam. :D

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2005 09:55:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2005 21:20:20
Posty: 28
Lokalizacja: Lublin
hans napisał(a):
sprzeglo popwinno plynnie w calym zakresie pracowac i nie powinno brac w skrajnych polozeniach, dodatkowo powinno chodzic plynnie i lekko

Rzecz w tym, że pracuje płynnie i lekko, a samochód rusza bez szarpnięć. Tyle, że łapie bardzo wysoko :/

_________________
A4 2.8 Quattro
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2005 10:03:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Moje w zasadzie też pracowało płynnie do końca.
Jest regulacja wysokości pedału, może przy niej coś pokręcisz?
Może gumki w siłowniku puszczają, wymiana to groszowa sprawa.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 20:07:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2005 21:20:20
Posty: 28
Lokalizacja: Lublin
No i ciekawa sprawa... Znalazłem gościa z tym samym silnikiem (AHA), z quattro i z tego samego rocznika ('99), tyle że A6. Przejechał się moim samochodem i stwierdził, że identycznie wysokie sprzęgło ma u siebie od nowości. Objaw jest zatem normalny. Co szanowni Państwo na to? :P

_________________
A4 2.8 Quattro
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: